doetinchem
door doetinchem Jan 19, 2009 om 11:19
Computers & telefonie

E-mailscanner niet actief

Van het programma AVG anti-virus staat opeens de e-mailscanner op niet actief. Hoe kan ik dat verhelpen?

1396 11 Rapporteer

stacey
door stacey - Jan 19, 2009 om 12:03
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Heb je al geprobeerd hem weer aan/op actief te zetten ? Of lukt dat niet ?

pe
door petraker - Jan 19, 2009 om 12:22
27 Antwoorden / 0 Vragen

Dubbelklik op het icoon E-mailscanner.

Zet een vinkje voor Scan incoming messages.

Klik op de knop Save changes.

jvdorst
door jvdorst - Jan 19, 2009 om 13:05
186 Antwoorden / 5 Vragen

Welke versie heb je van AVG. Versies lager dan 8.0 worden niet meer geupdate.

doetinchem
door doetinchem - Jan 19, 2009 om 13:44
114 Antwoorden / 137 Vragen

binnenkomende berichten scannen is aangevinkt en toch een rood kruisje bij het icoontje e-mail scanner

doetinchem
door doetinchem - Jan 19, 2009 om 13:46
114 Antwoorden / 137 Vragen

hoe zou dat moeten? Bij alle andere icoontjes staat Actief, alleen bij e-mailscanner staat een rood kruisje, niet actief

stacey
door stacey - Jan 19, 2009 om 14:06
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Als het niet lukt zou ik hem eraf gooien en opnieuw installeren, ik heb ook een tijdje dit soort problemen gehad met AVG en besloten het voor gezien te houden......... ik heb nu Avast en bevalt prima.

dirck
door dirck - Jan 19, 2009 om 15:19
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Start je computer eens opnieuw op, waarschijnlijk werkt de e-mailscanner dan wel weer.

ap
door apiejoepie - Jan 19, 2009 om 15:34
130 Antwoorden / 4 Vragen

dirk heeft gelijk

ik heb die ongein ook van avg

dan weer wel dan weer niet terwijl alles goed ingesteld is en ja het is de nieuwste versie

doetinchem
door doetinchem - Jan 19, 2009 om 15:42
114 Antwoorden / 137 Vragen

Ook na opstarten nog steeds e-mail scanner niet actief. Misschien moet er in het menu extra (tools) onder advanced settings iets gewijzigd worden?

melati
door melati - Jan 19, 2009 om 15:58
76 Antwoorden / 12 Vragen

Ik heb ook het antivirus AVG erop staan en ben er ook zeer tevreden over.

Ook ik had de laatste tijd steeds, zodra ik de pc opstarte, de melding van dat kruisje op het icoontje rechtsonder. Bij mij ging het dan steeds om: update manager en zodra ik dat gedaan had, ging het weer een tijdje goed. Heb na de AVG-storing van laatst met dat Windowsbestand, geen last meer gehad.

gsm
door gsm - Jan 19, 2009 om 16:10
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Update now werkt meestal het best als een van de onderdelen van AVG inactief is. Voor AVG7.5 zijn er echter wellicht geen updates meer.
Controleer ook of de datum op de PC nog klopt (de klok rechtsonder even aanwijzen met de muis-pijl).

Op zich is het echter niet zo erg dat de e-mail scanner even niet werkt. Gewoon zelf goed opletten wie de afzender is en wat de inhoud van het bericht is kan sowieso nooit kwaad.

GSM