mo
door morgenrood Jan 19, 2008 om 16:53
Computers & telefonie

E producten in de voeding

Omdat ik hoorde dat er geen informatie bestond over de inhoud van E nummers op de voeding herinnerde ik mij dat ik acht A viertjes heb met al deze nummers en wat er in zit. Toen ben ik toch weer gaan zoeken op internet  of ik het terug kon vinden, maar kan het niet meer vinden , en vond dit wat echt wel duidelijk aangeeft wat er in zit

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_E-nummers En daar kan je voor ieder E nummer informatie krijgen als je het nummer aan klikt
.
Ik leg meestal de producten met E nummers terug in het vak omdat ik die liever niet wil nuttigen.
Maar er zijn ook natuurlijke E producten.

Aspertaam is vergif en daarvoor  in de plaats kan je het Zoetmiddel Stevia kopen en is een natuurlijk zoetmiddel.
Je kan zelfs het plantje kopen.
Wel in een gezondheid winkel of goede Drogist

Ik ben erg huiverig voor al die middelen die uit afval stoffen van de ruwe olie bestaan enz
Het zit ook in de meeste creme en lotion en haar en body zeep

Ik zal best stoffen binnen krijgen die ook niet goed zijn, maar probeer ze zoveel mogelijk te mijden omdat ik erg gauw regeer op deze stoffen en bijwerking krijg.

Ik wens iedereen gezonde voeding en gezondheid toe

459 8 Rapporteer

spooky01
door spooky01 - Jan 19, 2008 om 16:57
418 Antwoorden / 56 Vragen

Misschien is deze 'vraag'wat voor op het forum.

Groetjes Ingrid

johanpc
door johanpc - Jan 19, 2008 om 16:59
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Wat is de vraag?

Of was dit voor het forum bedoeld, dan staat het dus in de verkeerde rubriek.

Kijk in de rechterlijst bij forums.

door 4711 - Jan 19, 2008 om 17:03
885 Antwoorden / 2 Vragen

Een Conserveer middel E....? is vaak Citroen sap, dus als zuur!
Zo zijn er vele die wegens het gebruik van E nummers de schadelijke die er tussen zitten als kleur, smaak of andere stoffen verbergen!
Rode bieten in Aardbei Vla?

Dus als ze nu eens meer ruimte gaven aan echte info en niet via dit soort ergens te vinden lijstjes...
Mail eens naar de diverse adressen die bij vooral de grote merken er op staan en als meerdere het gaan doen zullen ze eerder via marketing deze oppakken...

Het is niet verboden om meerder mail adressen hier voor te gebruiken dus naast Uw eigen ook G mail, Hotmail of Lycos... enz....

pu
door puma73 - Jan 19, 2008 om 18:00
24 Antwoorden / 0 Vragen

Op onderstaande link klikken, staan alle E nummers.

http://www.sjeef.eu/Nederlands/ABC/enummers.html

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jan 19, 2008 om 18:53
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag morgenrood, (mooi lied)

In 1985 heb ik een boekje hier net over de grens gekocht en ik hier in Nederland er niets over kon vinden.
Het heet: E=essbar?
Die E-nummernliste der Lebensmittelzusatzstoffe, van Maurice Hanssen.
Het loopt tot en met E-904. Ze staan op nummervolgorde, de naam van de stof met de oorsprong,  toepassing, bijwerking en de produkten waar het typisch in aangetroffen wordt. Er is nog een aanvulling van producten waar in de toenmalige EG overwogen werd ze een officieel E-nummer te geven.
Ook is er een alfabetische lijst met de stofnaam en het bijbehorende E-nummer.

Intussen zijn er veel E-nummers bijgekomen. Van een deel daarvan heb ik aanvullingen in het boekje gemaakt. Ook van nieuwgevonden bijwerkingen maak ik aanvullingen.
We hebben het veel gebruikt en gebruiken het nog.

Misschien is een latere druk verkrijgbaar.
Uitgever Hörnemann Verlag, Bonn. ISBN 3-87384-496-6

Kijk maar op internet.

Hardware ERror MAN

redfloor
door redfloor - Jan 20, 2008 om 12:44
166 Antwoorden / 21 Vragen

Er bestaat ook een Nederlandse variant van...

http://www.gottmer.nl/becht/9023010671.htm

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jan 20, 2008 om 12:58
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag redfloor,

De titel komt 1:1 vertaald, akelig overeen.
Ik zal eens zien of het via de bibliotheek te verkrijgen is en dan vergelijken of er nog wat nieuws onder de zon is.

Bedankt voor je verwijzing.

Hardware ERror MAN

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jan 20, 2008 om 13:27
3809 Antwoorden / 46 Vragen

NU, zondag 20-01 13 uur 25 op ZDF over E-nummers