mjvanderwerf
door mjvanderwerf Feb 2, 2018 om 10:34
Computers & telefonie

Eenvoudige zwart/wit printer

Hallo,
ik zoek een eenvoudige zwart/wit printer.
Iemand een suggestie ?
MJ

13920 23 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 2, 2018 om 10:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat dacht u ervan even op het internet te kijken? Honderden te koop.

ju
door juliomariner - Feb 2, 2018 om 10:41
1330 Antwoorden / 2 Vragen

Ik zou eens op marktplaats kijken naar een 2e hands laserprinter

zw
door zwaardvis - Feb 2, 2018 om 10:50
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Kijk naar een HP laserjetprinter. (rond de 75-80 euro). Als u weinig print kunt u meestal met de meegeleverde toner vele,vele jaren vooruit voordat u toner hoeft bij te kopen.
Laserprinters van Brother zijn wellicht iets goedkoper maar hebben een veel slechtere drum, die gaat vlekken na enkele tientallen printjes. Dat is mijn ervaring. Maar HP, nooit problemen mee.

Gr
door Grunn1 Feb 2, 2018 om 19:53
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Heb al jaren een Brother en nog nooit een vlekje gezien. Print probleemloos zowel enkel als dubbel zijdig en nog nooit storingen gehad. Inmiddels de 10 duizend printjes gepasseerd met een printer van 80 euro.

anduril
door anduril Feb 5, 2018 om 12:56
167 Antwoorden / 1 Vragen

Heb al jaren een Brother HL-2040D zonder één enkel probleem.  HL-2040D drukt desgewenst dubbelzijdig af.  Er is ook een goedkoper model dat alleen enkelzijdig afdrukt.  Vraag bij Brother wat het modelnummer van het nieuwste typenummer is (020 54 51 230). Als de afdrukken vlekken gaan vertonen is de oplossing vaak de drum heen en weer te schudden om de toner gelijkmatig te verdelen. Het is wel de indicatie dat de drum leeg begint te raken.

zw
door zwaardvis Feb 5, 2018 om 13:40
1525 Antwoorden / 51 Vragen

@anduril. Enig idee wat een drum is?

De drum zorgt ervoor dat de tekst of de afbeelding op het papier komt. Door middel van statische elektriciteit brengt de lichtgevoelige rol van de drum het tonerpoeder over op het papier.

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 2, 2018 om 10:50
7210 Antwoorden / 3 Vragen
edrick3
door edrick3 - Feb 2, 2018 om 13:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Epson XP245 (all-in-one) voor €44 (zie hier)

panter22
door panter22 - Feb 2, 2018 om 18:29
6599 Antwoorden / Vragen

Die eenvoudige zwart-wit printer is verleden tijd. Koop hem niet tweedehands. Je hebt de kans dat je er niets mee kunt omdat de fabrikant de printer niet meer ondersteunt.
Voor printers tot €50 kijk op kieskeurig.
https://www.kieskeurig.nl/search?rq=&min=&max=50&min_default=&max_default=&f85363%5B%5D=e1540626&pcode=multifunction&q=printer&page=1

Le
door LeCorbeau Feb 5, 2018 om 14:06
38 Antwoorden / Vragen

onzin wat u schrijft zolang je geen HP neemt want die zijn berucht, heb een brother een oud beestje z/w en die laserprinter draait prima op win10

panter22
door panter22 Feb 5, 2018 om 19:32
6599 Antwoorden / Vragen

Zo'n onzin is het niet, want je schrijft zelf dat je dit probleem met HP hebt. De Canon die ik had werkte prima, totdat er geen updates meer werden gegeven. Deed niets meer, helaas.

br
door brui0929 - Feb 2, 2018 om 18:45
636 Antwoorden / 10 Vragen

De printer zelf is niet duur, wel de inkt cardrige die maken een printer duur.

Ki
door Kika123 - Feb 2, 2018 om 20:10
3 Antwoorden / Vragen

Er bestaat geen zwart/wit printer toch.
Inkt is zwart en papier is wit.

Gerry1969
door Gerry1969 Feb 3, 2018 om 00:46
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Deze opmerking had ik al veel eerder verwacht :-)

Cookies
door Cookies Feb 3, 2018 om 00:52
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Natuurlijk bestaat de zwart/wit printer, alleen zie je die witte letters nooit. Vandaar dat iedereen denkt dat hij niet bestaat. ;-))

he
door henkjj Feb 5, 2018 om 13:09
14 Antwoorden / Vragen

Ja.
De wit printer is het goedkoopst. Wil je toch nog een kleurenprinter, gooi er dan rood, geel en blauw papier in. Als je tenminste een RGB systeem hebt.

Cookies
door Cookies - Feb 2, 2018 om 20:31
13336 Antwoorden / 36 Vragen

De printer die je net hebt aangesloten kan natuurlijk ook in zwart afdrukken.

mathijs_b
door mathijs_b - Feb 2, 2018 om 23:13
641 Antwoorden / 77 Vragen

1) Een zwart-wit inkjet bestaat niet meer voor de gewone man.
2) Een 2e handse heeft vaak meteen nieuwe patronen nodig. Kijk VOORAF wat die kosten.
3) Een goedkope laserprinter is altijd zwart-wit. Let op! De patroon is een "test" patroon en dus maar gedeeltelijk gevuld.

Kijk hier dus ook wat een patroon kost. Dit kan enorm verschillen van merk tot merk.

Ik kijk altijd wat een nieuwe printer samen met nieuwe patronen kost. Een duurdere printer is dan soms het goedkoopste.....
Voor het gewone werk is een gerefurbishde patroon wel goed. Dit kan de helft schelen.

Groot voordeel laserprinter: De inkt droogt niet in. Dus als de printer 3 jaar niet geprint heeft, print hij meteen weer prima. (eventueel even patroon schudden).

Gerry1969
door Gerry1969 Feb 3, 2018 om 00:51
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Een laserprinter werkt niet met patronen  en wat zijn refurbished patronenp Gewoon nagevulde toners Neem niks aan
Een 2e hands moet zeer recent zijn anders zijn de drivers weer een probleem. Veel mensen hebben oudere printers die niet onder W10 werken.

audb
door audb Feb 5, 2018 om 13:06
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Een toner bevat een chip die vervangen moet worden als deze opnieuw gevuld wordt gebeurt dat niet door dat ze de chip resetten of een oude chip er op zetten dan zal deze idd niet werken.

ka
door kareuter Feb 5, 2018 om 14:14
22 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb een HP 4L al 22 jaar! Gebruik ik veel.
Tonercardridge niet overal meer verkrijgbaar maar ik nog een voorraadje.
Laatste keer ongeveer Euro 30.- ergens in Rotterdam.

Ik heb deze printer gebruikt met o.a. XP en nu al weer enkele jaren met Windows 7

Succes.
C. Kramer

costnix
door costnix Feb 6, 2018 om 21:24
2874 Antwoorden / 1 Vragen

De 4L printer werkt zelfs onder Windows10 :-)

audb
door audb - Feb 5, 2018 om 13:03
1668 Antwoorden / 5 Vragen

kijk eens op https://nl.hardware.info/categorie/16/printersall-in-ones/producten#filter:q1Yqzi8qUbJSys3MKyjKTE6NTyxOVtJRKi5ITU7OzzEEyhgguEYwbmpiUXJGeX5RSjFQBChQkJieCmQZQpUqWVUrmZoaGIOV19YCAA

print u weinig dan is wat JULIOMARINER & ZWAARDVIS schrijft wel de beste oplossing.

Een inktjet printer is goedkoop maar als deze langeretijd stil staat dan is er een grote kans dat de printkoppen dicht gaan zitten wat bij laserprinters bijna niet gebeurt.

pe
door pebk - Feb 5, 2018 om 13:18
581 Antwoorden / 0 Vragen

Loop een lokale winkel in (Media markt, BCC, Mycom, zoiets) en kies de printer met de minste opties, van een bekend merk (HP, Epson, Brother, etc.).
Stop er alleen een zwarte-inkt cartridge in en klaar.

audb
door audb - Feb 5, 2018 om 13:24
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Eigelijk blijft het wel grappig dat men nog steeds over een zwart-wit printer spreekt.

Ze bestaan wel maar of je nou echt een printer wilt kopen die ook wit kan trinten van enkele duizende euro`s?.
Ik  denk dat weinig mensen het er voor over hebben.

ka
door kareuter Feb 5, 2018 om 14:19
22 Antwoorden / 3 Vragen

Hé AUDB,

Ik zoek juist een printer die wit kan trinten.
Jij  bent toch zo bijdehand, weet jij er niet een?

re
door red1 - Feb 5, 2018 om 13:33
329 Antwoorden / 1 Vragen

GOOGLE !!!!!!

er
door ernie eduard - Feb 5, 2018 om 13:49
21 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb nog een Underwood staan je hoef het alleen maar even over te tikken, ha ha ha

billieboy
door billieboy - Feb 5, 2018 om 14:15
84 Antwoorden / 29 Vragen

Als je incidenteel je  printer gebruikt, raad ik je aan een laserprinter te kopen. Want Cartidges drogen uit en alhoewel hij nog vol inkt zit, lukt het printen niet meer. En nieuwe cartridges zijn peper duur.
Ik heb een zwart-witte laser printer gekocht voor €69,00. Succes met het maken van een keuze.

marita5
door marita5 Feb 5, 2018 om 14:22
11533 Antwoorden / 15 Vragen

@Billyboy , Want Cartidges drogen uit en alhoewel hij nog vol inkt zit, lukt het printen niet . ik heb al jaren een hp printer , ik print maar weinig . ik zet iedere dag de printer aan en uit , tot op heden heb ik geen uitgedroogde cartridges .

gerbera
door gerbera Feb 5, 2018 om 14:33
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Want Cartidges drogen uit,

Nog nooit last van gehad, en mijn oude Hp deskjet wordt nog zelden (2x per maand) gebruikt. En anders een vochtig (alcohol)doekje doet wonderen.

endemion
door endemion Feb 5, 2018 om 14:41
237 Antwoorden / 3 Vragen

Marita5, meestal staat in de handleiding zoiets als dat je minimaal 1x per maand iets moet printen om uitdroging te voorkomen. Iemand die z'n printer iedere dag aan zet heeft vast een ander idee bij weinig printen dan iemand die hooguit enkele keren per jaar iets print. Daarnaast kan het best zijn dat het aanzet proces een "(mini) printkop reiniging" kent juist om uitdrogen te voorkomen. Een laserprinter hoef je echt alleen aan te zetten wanneer je 'm nodig hebt.

marita5
door marita5 Feb 5, 2018 om 14:56
11533 Antwoorden / 15 Vragen

@Endemion , ik print nog niet eens iedere maand , mijn printer is van 2013 , ik heb geen last van uitgedroogde cartridges .

Cookies
door Cookies Feb 5, 2018 om 15:00
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Billieboy, mijn cartridges van de Action drogen niet uit. Ik print een paar x per jaar.

marita5
door marita5 Feb 5, 2018 om 15:06
11533 Antwoorden / 15 Vragen

@carola.83 , ik heb al vaker gehoord dat de cartridges van action goed zijn , maar ik durf deze niet te gebruiken ,misschien loop ik dan het risico dat Hp dit blokkeerd omdat het niet de orginele zijn . Ik heb hier eens van een Ts gelezen , die dezelfde printer had als ik , er geen orginele cartridges in had gedaan , gevolg printer geblokkeerd werkte niet meer .

Cookies
door Cookies Feb 5, 2018 om 15:20
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@Marita: Ik heb zelf een Epson uit 2012 en heb automatische (firmware) updates al jaren uit staan juist om te voorkomen dat 'nep' cartridges door een update niet meer geaccepteerd worden. Action heeft inderdaad ook voor HP cartridges. Je hebt een oudere printer, zou het voor die 10 euro gewoon proberen. Zeker als je ook al jaren niet ge-update hebt is de kans groot dat het gewoon werkt.

panter22
door panter22 Feb 6, 2018 om 19:02
6599 Antwoorden / Vragen

De cartidges van de Action zijn goed. Ik gebruikte ze ook altijd voor de Canon printer. Geen problemen mee.
Als er een weekaanbieding is, dan kosten ze €7,95, Lachen.

endemion
door endemion - Feb 5, 2018 om 14:24
237 Antwoorden / 3 Vragen

Niemand die ff een linkje naar tweakers plaatst, de plek om te bekijken als je computer gerelateerde producten zoekt!?

https://tweakers.net/categorie/922/printers/producten
(mijn voorkeur zou bij een brother liggen maar bekijk vooral ook de product reviews en voor je iets koopt ook de shop reviews)

tijger1
door tijger1 - Feb 5, 2018 om 14:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb in begin 2016 een Samsung laserprinter gekocht voor ca. € 70,00. Verleden week een nieuwe toner aan moeten schaffen voor rond de € 35,00. Zeer tevreden over.

Cookies
door Cookies Feb 5, 2018 om 15:01
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Maar print hij wel ook wit dan?

tijger1
door tijger1 Feb 5, 2018 om 15:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, maar alleen als ik geheime aangiften uitprint. :-))

costnix
door costnix Feb 6, 2018 om 21:27
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ge woon de zwarte tonercassette vervangen door een witte :-)

dokun
door dokun - Feb 5, 2018 om 14:40
152 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon een hele goedkope printer (rond de €30 - €40 bij kruidvat e.d.) kopen en alleen zwart/wit ermee printen. Hoef je dus ook alleen maar de zwarte inkt te vernieuwen als die op is...

wi
door wizardofoss - Feb 6, 2018 om 01:23
18 Antwoorden / 0 Vragen

Hou de dagaanbiedingen in de gaten voor een goedkope laserprinter...

Ik was het gezeur met inktjets ook helemaal zat, weliswaar zijn de cartridges goedkoper geworden, maar als de printer bij elke "koude start" (lees: dus ook na 5 minuten pauze) de koppen gaat reinigen met je kostbare inkt was ik al lang blij wanneer ik met sporadisch printen 20 pagina's haalde voordat ie leeg was. Ooit zweerde ik bij HP, maar inmiddels....

En toen kwam er een paar jaar geleden ergens een Ricoh SP100e voorbij. Voor welgeteld 30 (dertig!) euro. Een verder heel simpele monochroom laserprintertje, wel oerdegelijk op de wat gammele papierinvoer na. En ja, bij een nieuwe printer krijg je een tonercartridge meegeleverd die aanzienlijk minder lang meegaat dan eentje die je los koopt. 500 volgens opgave Ricoh, maar pas na ruim 700 pagina's was het gedaan. En dan voor 32 euro (meer dan de aanschafprijs van de printer dus....) een nieuwe tonercartridge die 2000 pagina's mee zou moeten gaan. Met andere woorden, daar kan ik vast nog wel een jaartje of 10 mee vooruit....

Ik heb geen idee of deze Ricoh nog te koop is, maar anders zou ik gewoon voor de goedkoopste andere laserprinter gaan die je maar kan vinden. Ze zijn tegenwoordig voor dermate lage prijzen te koop dat ik niet zou gokken op een tweedehandsje, voor bescheiden gebruik zijn ze allemaal prima geschikt, en supplies zijn ook op langere termijn en voor minder gangbare modellen zelden een probleem.

jo
door jorisw - Feb 6, 2018 om 11:17
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Even puur uit interesse: wat printen jullie tegenwoordig nog? Ik heb 2 printers staan (laser en inkjet) maar ik kan me niet herinneren wanneer ik ze voor het laatst nodig heb gehad.

tijger1
door tijger1 Feb 6, 2018 om 11:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik doe voor een aantal mensen de aangifte inkomstenbelasting. Die zou ik wel per mail aan hen kunnen zenden, maar zij hebben het liever nog op papier.

Dus die print ik, onder meer, uit.

panter22
door panter22 Feb 6, 2018 om 19:22
6599 Antwoorden / Vragen

Ik heb geen smartphone waar je van alles op kunt zetten. Dan moet je wel eens wat uitprinten,

gsm
door gsm - Feb 6, 2018 om 17:56
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Het lijkt erop dat de fabrikanten na een of twee jaar de printers iets aanpassen, zodat de oude inkt- of toner patronen er niet meer in passen.
Mogelijk is dat om de eigen inktverkoop opnieuw te stimuleren.
Ik heb zelf enkele oudere types printers, waarvoor de huismerk patronen (niet origineel) steeds beter verkrijgbaar zijn en ook steeds goedkoper zijn geworden.
De vervangende nieuwe types printers gebruiken iets andere patronen, die ook als huismerk veel duurder zijn.
Vermoedelijk zullen deze inkt- of tonerpatronen op termijn ook weer in prijs gaan dalen.
In het algemeen kun je het beste per kleur afzonderlijke inktpatronen kiezen. Nadeel is wel dat de printkop kan opdrogen en daarom is het juist bij deze printers belangrijk om de inkt nooit helemaal op te maken en de printer op de voorgeschreven manier uit te zetten.
Redelijk goede goedkope printers met aparte patronen zijn er te verkrijgen van o.a. Epson en Brother.
Canon printers met WiFi zijn vaak wat moeilijker te installeren op het netwerk.
Inktpatronen met ingebouwde printkop zijn duurder, maar voorzien wel steeds in een nieuwe printkop. Toch kan het ook hier gebeuren dat de patronen plotseling onbruikbaar worden door contactproblemen of elektronische beschadiging door gebruik van ondeugdelijke niet originele patronen.
Wie nogal veel print is het beste af met een laserprinter, van bijvoorbeeld Samsung, of HP, die alleen zwart kunnen printen.
Er zijn vrij goedkope zwarte huismerk toners te koop en je bent in elk geval goedkoper uit dan met een inkjet printer.
Ik gebruik nu zelf toner patronen voor 1800 pagina's die minder dan €20,- per stuk kosten. In zo'n patroon zit meteen ook een nieuwe drum.

wi
door wizardofoss - Feb 7, 2018 om 23:55
18 Antwoorden / 0 Vragen

@JorisW, het is inderdaad steeds minder, maar bijvoorbeeld voor reizen neem ik de belangrijkste zaken (en dan met name vliegticket-bevestigingen) op papier mee. En dat is toch meer dan eens al van pas gekomen. En er zijn ook nog steeds plaatsen waar ze een "toegangskaart" als PDF op je telefoon niet accepteren. Het nog om hooguit enkele tientallen pagina's per jaar gaan, maar ik zou nog niet zonder willen.

@GSM, ik heb ook sterk de indruk dat de doelgroep van de printers ook een rol speelt. Goedkope inktjetprinters zijn vooral voor consumenten. En die klagen wel over de dure inkt en beroerde kwaliteit, maar kopen desondanks voor die paar tientjes toch wel weer een nieuwe. Goedkope laserprinters zijn nog steeds vooral op bedrijven gericht (en missen meestal dan ook "leuke" opties als wifi, cardreader of een blits display), en ook als je dan wellicht alleen een paar facturen per dag print of zo wil je er dan gewoon blind op kunnen vertrouwen.

En dat zie je ook in de supplies: de meest gangbare inktcartridges van HP of Canon zullen over een paar jaar nog best te krijgen zijn (ook als huismerk), maar juist in de goedkoopste inktjets zitten vaak toch weer afwijkende cartridges, die al snel spoorloos verdwenen zijn. Tonercassettes lijken in dat opzicht toch breder gebruikt te worden, en ook met een groter aanbod aan huismerk-cartrdiges voor minder gangbare merken/modellen.