jv
door jvanz Apr 19, 2006 om 23:43
Computers & telefonie

Eenzijdige wijziging debitel sim only abonnement?

Geachte heer, mevrouw,


Op 19 oktober 2004heb ik in de Debitel winkel te Leiden een SIM only abonnement afgesloten. Leuke actie. 3,25 voor 150 belminuten via Debitel/Vodafone. Met behoud van nummer. Het abonnement is daadwerkelijk ingegaan per 19-1-2006. Ik heb het afgesloten voor 24 maanden. Kon ook voor 12 maar ik vond het een goede aanbieding, betrouwbaar (?) netwerk. Abonnementen die zijn vaak duur omdat je dan een telefoon cadeau(?) krijgt maar die betaal je uiteindelijk. Mij gaat het om het kostenbewust bellen. Als de telefoon het maar doet. Maar goed dit even ter zijde.


Waar het echt om gaat is het volgende:


Ik heb een brief van Debitel d.d. 18 april 2006 ontvangen. En wie schetst mij verbazing....


Per 15 mei 2006 wordt het tarief 6,95. En dit terwijl ik een contract voor 24 maanden heb afgesloten voor 3,25! ofwel ca 214% verhoging. |Om mij tegemoet te komen bieden ze wel de keuze om het abonnement om te zetten via het KPN netwerk ook 150 sim only en dan voor 5,50. Dat scheelt wel iets. Mijn vraag is kan dit nu zomaar.


Als ik in een winkel een goedkoper abonnement zie kan ik toch ook niet onder mijn contract uit. Sterker nog dan heb ik mij te houden aan de 24 maanden, en dan vervolgens ook nog een opzeg termijn van 3 maanden. En nu mogen zij zomaar nog binnen 1 maand de tarieven verhogen. En dan niet met een paar procenten maar met een HELE GROTE STIJGING. Ik zie niet in waarom de kosten ineens zo zouden moeten stijgen. 


Wat is uw mening?


Overigens merk ik nog op dat mijn moeder ook een dergelijk abonnement heeft afgesloten. Zij zal dus ook wel een dergelijke brief krijgen. Voor haar is het budgettair heel vervelend. Moet echt op de kleintjes letten als AOW'er.


 


 

353 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

hutch
door hutch - Apr 20, 2006 om 11:45
4517 Antwoorden / 29 Vragen
0

Dag Jvan Z,


indien u een contract heeft met Debitel (voor die €3,25 per maand), is Debitel verplicht zich hieraan te houden. Zij mogen niet eenzijdig een contract wijzigen.


Lees voor alle zekerheid ook het gehele contract nog eens door en vooral de kleine lettertjes (hoe kleiner, des te belangrijker).


Indien geen clausule is opgenomen, dat zij een wijziging kunnen aanbrengen m.b.t. het maandbedrag, kunt u Debitel een mail sturen, waarin u schrijft, dat zij zich dienen te houden aan het contract.


Gr. Hutch

NatureTravel
door NatureTravel - Apr 20, 2006 om 12:00
646 Antwoorden / 8 Vragen
0

Ik ken het contract niet, maar ik heb het vermoeden dat u zich heeft laten verleiden tot een aktie waar u de eerste 4 maanden voor een lager tarief belt, maar daarna de gewone prijs betaalt.


Als dat niet het geval is, dan doet u er wijs aan om een klacht kenbaar te maken en aan te geven dat u deze verhoging niet accepteert, aangezien u een contract heeft voor een bepaalde prijs voor een periode van 24 maanden.


Als uw overeenkomst niet spreekt over een bepaalde periode, en Debitel de prijsverhoging dan niet terugdraait, dan heeft u het recht de overeenkomst te ontbinden. U hoeft een prijswijziging dan niet te accepteren. Houd er wel rekening mee dat u bij het abrupt beëindigen van de overeenkomst waarschijnlijk uw nummer kwijt bent.


Dam

aj
door ajbvisser - Apr 20, 2006 om 17:39
3 Antwoorden / 2 Vragen
0

Ik had zelf ongeveer gelijktijdig een zelfde vraag gesteld. Alleen hebben wij allebei een 90 minuten variant voor € 2,25 per maand.


Bij de betrokken aanbieding staat letterlijk: "Let op: actietarief van € 2,25 dan wel € 3,25 geldt voor de duur van het gekozen contract" om die reden hebben ook wij voor 24 maanden gekozen. Heb in de winkel al expliciet navraag gedaan omdat ik het niet geloofde maar dit werd expliciet  bevestigd door de medewerker van Debitel. In het contract staat bij Actie omschrijving: 24 maanden belbundel van 90 minuten voor 2,25 (dus 6,75 korting op belbundel) + geen aansluitkosten.


Op die laatste heb ik voor akkoord getekend. Klantenservice stelt nu in een reactie op mijn vragen dat ze gerechtigd zijn de prijs te verhogen. Geen uitleg niks verder. Ik heb de wedervraag gesteld op grond waarvan zij dit menen. Ben benieuwd naar hun antwoord.
<SCRIPT language=javascript>postamble();

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 20, 2006 om 18:23
16885 Antwoorden / 202 Vragen
0

Alms er geen kleine lettrtjes zijn m.a.w. dit geen stunt was voor eerst een paar maanden, dan is het m.i. beter om per aangetekend schrijven met bericht van ontvangstbevestiging bezwaar te maken en nakoming te vragen, zonodig te vorderen van de contractuele voorwaarden waarop u met debitel in zee bent gegaan.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Bol heeft mijn koffie apparaat zoek gemaakt. had volgens bol naar philips, gemoeten, en wil het niet vergoeden

Aan Bol.com Pakketweg 2 5145NG Waalwijk     Mijn Koffiemachine lekte van onderen . Philips Saeco Grand Aroma sm 6585/00. Gekocht 3 Januari 2024 met 2 j garantie. Volgens u had het naar Philips reparateur gemoeten !, maar van hun nooit geen label met adresgegevens gekregen. De antwoorden van jullie service en contact staan hieronder Volgens hun wordt het als verloren beschouwd. Wat h ... Lees meer

re
reuben748 - May 20, 2024 om 15:19
Huishouden & energie

Koken op gas of inductie

Dear forum members,

A new kitchen is going to be built, but now I am faced with the following ..............what should I choose?
Currently cooking on gas here, but you hear so much about cooking on induction. I have delved into it as much as possible (as far as possible). 
Intellectually I  should choose induction , but I'm dreading it. You hear so many contradictions an ... Lees meer

petra gerritse
petra gerritse - May 20, 2024 om 09:45
Geldzaken & recht

Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE

na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau. Lees meer