jo
door josien_1 May 7, 2008 om 13:00
Computers & telefonie

Email

l.s.

binnenkort ga ik op vakantie ,hoe kan ik voorkomen dat mijn postvak overloopt met honderdenmailstjes als ik weer terug ben??

mvg Josien

691 21 Rapporteer

freya
door freya - May 7, 2008 om 13:16
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Josien,

Ik weet niet bij welke provider je zit, maar zorg er in ieder geval voor dat op de mailserver het spamfilter ingeschakeld staat. Die instelling kun je controleren via de servicepagina van de website van je provider.

Verder zou je op je vakantielocatie in een internetcafé je mail via webmail kunnen controleren en opschonen.

m.vr.gr. Freya

akkefiet
door akkefiet - May 7, 2008 om 13:18
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Je kunt op vakantie gewoon online emailen:
Ga naar de site van je provider en klik op Webmail.
Overbodige mail kan je dan gelijk verwijderen.
Doe dit dan wel ergens waarbij je het internetten vertrouwd, dus niet in een louche internetcafe waar men mogelijk misbruik kan maken van je inloggegevens.

Vrgr. AF

akkefiet
door akkefiet - May 7, 2008 om 13:20
1075 Antwoorden / 10 Vragen

@Freya
Dubbelop , maar toch ook weer aanvullend ... ;-)

freya
door freya - May 7, 2008 om 13:25
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Aanvulling op akkefiet: ;-)

Als je gebruik maakt van een internetcafé, zorg er dan altijd voor dat bij het inloggen het vakje 'wachtwoord onthouden' niet staat aangevinkt. Dan kan er verder weinig gebeuren.

Freya

edwardus
door edwardus - May 7, 2008 om 23:01
6844 Antwoorden / 14 Vragen

De simpelste oplossing:

Neem een Gmail account en stel die in om je overige email account(s) ook op te halen. Daarmee blijven je email accounts netjes schoon en je Inbox bij Gmail past vandaag ruim 6,5 GB in (ja 6,5 GigaByte) dus die krijg jij niet vol tijdens je vakantie. Bijkomend voordeel: je hoeft maar 1 account te onthouden om al je mailboxen ook op vakantie te bekijken in een internetcafé o.i.d.

ronbear
door ronbear - May 9, 2008 om 12:58
22 Antwoorden / 1 Vragen

je kan ook je email tijdelijk stop zetten bij je provider hoor dus !

greotjes ronald

du
door dubbelzout - May 9, 2008 om 13:11
100 Antwoorden / 0 Vragen

Vreemde provider heeft u, bij vrijwel alle webmail applicaties die ik ken, is het niet eens mogelijk om je wachtwoord te laten onthouden, zelfs niet als je op je eigen computer zit te klooien.

Dat lijkt mij namelijk een van de meest logische opties. Immers, "onthouden" is het grootst mogelijke veiligheidslek, omdat veel providers het e-mail adres als inlognaam gebruiken.

du
door dubbelzout - May 9, 2008 om 13:11
100 Antwoorden / 0 Vragen

Vreemde provider heeft u, bij vrijwel alle webmail applicaties die ik ken, is het niet eens mogelijk om je wachtwoord te laten onthouden, zelfs niet als je op je eigen computer zit te klooien.

Dat lijkt mij namelijk een van de meest logische opties. Immers, "onthouden" is het grootst mogelijke veiligheidslek, omdat veel providers het e-mail adres als inlognaam gebruiken.

bo
door boosje - May 9, 2008 om 13:19
80 Antwoorden / 2 Vragen

Kun je dat eens stap-voor-stap uitleggen? Ik heb geen idee van hoe G-mail werkt en wat het is, maar het klinkt heel aantrekkelijk. Wij zijn de komende zomer ook wat langer weg en gaan dan inderdaad af en toe naar een internetwinkeltje omdat we toch de boel een beetje willen bijhouden. Dat hebben we tot nu toe gedaan door onze afzonderlijke mailboxen langs te lopen, dat werkt ook wel goed.

Wachtwoord onthouden? Dat heb ik thuis niet eens op de computer staan!

retjudyy
door retjudyy - May 9, 2008 om 13:34
38 Antwoorden / 25 Vragen

neem G mail en je hebt nergens last van ,tik www.gmail.com en geef daar een nieuw email adres op bv .......@gmail.com

geen spam meer haalt alles er uit  gewoon fantstisch.

ik kan ong 2000 mails binnen krijgen

retjudyy

chouffebier
door chouffebier - May 9, 2008 om 13:56
32 Antwoorden / 27 Vragen

vergeet niet alle "vaste" mailtjes die u krijgt van b.v. kassa e.d. stop te zetten

fa
door famke5000 - May 9, 2008 om 14:30
1 Antwoorden / 1 Vragen

Als je gebruik maakt van Outlook is het mogelijk de Afwezigheid Assistent te gebruiken. Voor help ga naar de help funtie in je outlook hangt van de versie af die je gebruikt. Ook op msn is dit mogelijk ga dan naar opties rechtsboven in je e-mail venster en ga dan naar meer opties.

Vriendelijke F.P.

sl
door slempie - May 9, 2008 om 14:59
58 Antwoorden / 2 Vragen

Verreweg de makkelijkste oplossing voor u is om regelmatig vanuit een internetcafé uw mail te checken en deleten wat weg kan.
Belangrijke mailtjes kunt u meteen beantwoorden en u voorkomt dat er bij thuiskomst -na een langere afwezigheid- een hele berg moet worden doorgespit.

vin100
door vin100 - May 9, 2008 om 15:34
35 Antwoorden / 2 Vragen

honderden mailtjes?? Wow, u bent zeer populair of niet bekend met de principes van de spammail-bestrijding. Uitgaande van het laatste kan ik u maar 1 tip geven .. u kunt bij uw e-mail instelling online bij uw provider opgeven dat enkel de mensen die in uw adressenlijst staan naar u kunnen mailen (u moet dan wel de adressenlijst in uw webmail laden) en de rest automatisch laten verwijderen.. u kunt zoiets ook tijdelijk doen.
-- voorkom spam zowieso, wees voorzichtig met uw adres!

fredstaf
door fredstaf - May 9, 2008 om 19:03
11 Antwoorden / 4 Vragen

mail mij even dan stuur ik wel even de instellingen

fredstaf@gmail.com

edwardus
door edwardus - May 9, 2008 om 22:31
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Nee dat is een misvatting. De afwezigheids-assistent werkt alleen als pc en Outlook al die tijd aan staan, of als je een Exchange server hebt en dat is bij de meeste consumenten niet het geval. Bovendien voorkomt de afwezigheids-assistent niet dat er email binnenkomt.

edwardus
door edwardus - May 9, 2008 om 22:35
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Ik weet niet of je al naar Fred hebt gemaild, ik geloof dat Gmail tegenwoordig ook zonder uitnodiging verkrijgbaar is.

Alle hulp en instellingen die je nodig hebt vind je in de Gmail webpagina. Kijk maar op http://mail.google.com.

orgelmuts
door orgelmuts - May 14, 2008 om 08:42
632 Antwoorden / 58 Vragen

Zelf stuur ik iedereen in mijn adresboek ff een mail dat ik afwezig ben van.......tot.......

Dat werkt prima. En wat junkmail betreft..........gewoon een goed filter op de computer.

Fijne vankantie!

orgelmuts
door orgelmuts - May 14, 2008 om 08:42
632 Antwoorden / 58 Vragen

vakantie (n teveel)

ph
door phantagarow - May 16, 2008 om 22:25
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou dus nooit naar iedereen een mail sturen dat ik van ... tot ... op vakantie ben. Je weet maar nooit of er iemand is met snode plannen.

orgelmuts
door orgelmuts - May 20, 2008 om 11:45
632 Antwoorden / 58 Vragen

@phantagarow

Ik kan mijn vrienden toch gerust zo'n mail sturen. Die hebben geen snode plannen hoor.

Mensen met snode plannen staan bij mij niet in mijn adresboek.

Groeten, Wilma.