door 316 Jun 29, 2013 om 08:02
Computers & telefonie

Email beantwoorden met hetzelfde emailaccount

Ik heb 2 email-accounts in mijn Outlook 2007. Vroeger beantwoorde Outlook een email met hetzelfde account als waar het naar toe is gestuurd. De laatste tijd is er iets veranderd en antwoordt hij altijd met de email-account die niet mijn hoofd account is. Dat is erg lastig, aangezien 1 account voor privé emails zijn en de andere voor zakelijke doeleinden. Hoe stel ik mijn Outlook zo in dat hij altijd met dezelfde account antwoordt als waar de email naar toe is gestuurd? Ik heb gecheckt of het vinkje nog bij de juiste hoofd email account staat.

5440 7 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Jun 29, 2013 om 12:32
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Misschien heb je iets aan deze site: klik hier.

vr.gr.

door 14peter - Jun 29, 2013 om 12:54
567 Antwoorden / 2 Vragen

Staat er niet ergens bij de accountinstellingen iets waar je een antwoordadres kunt ingeven (per account)?

diumenge
door diumenge - Jun 29, 2013 om 13:36
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Stuurt Outlook bij het beantwoorden wellicht de mail mee als bijlage i.p.v. als tekst in de mail? Want daar kan het probleem mogelijk in zitten, zie (reactie 23 May 12, 03:28 van Jan Bakker). Echter, dan zou Outlook altijd de hoofdaccount moeten pakken.

Ik gebruik zelf nog steeds Outlook 2003 met meerdere accounts en het werkt bij mij precies zoals jij het wenst. Maar ik kan daar geen instelling voor vinden, is volgens mij gewoon de standaard.

Krijg je in de mails wel de optie om van account te wisselen?

Mocht bovenstaande niet de oplossing zijn, dan is het misschien een idee om alle accounts te verwijderen en opnieuw in te stellen?

be
door benno155 - Jul 1, 2013 om 14:00
60 Antwoorden / 0 Vragen

In het menu 'extra' en dan accountinstellingen kun je aangeven wat de 1e account is.
Door een account bovenaan te zetten maakt dat dit de standaard account is om te verzenden.

be
door benno155 - Jul 1, 2013 om 14:01
60 Antwoorden / 0 Vragen

Aanvulling: Beantwoorden gaat altijd vanaf de standaard account in OUTLOOK 2007

door 316 - Jul 2, 2013 om 03:42
35 Antwoorden / 22 Vragen

Bedankt voor alle reacties. Ik had bij beide accounts al het juiste antwoord adres ingevoerd, maar dat voert hij niet uit. Ik heb wel de optie om voor het versturen een email account te kiezen van waar ik het wil versturen, maar in de praktijk vergeet je dat vaak.
Ik heb inderdaad bij Extra-vookeuren-bij beantwoorden en doorsturen het een en ander geprobeerd en dat is ook niet gelukt. Daarna heb ik beide email accounts verwijderd en opnieuw aangemaakt. Toen deed hij het nog steeds niet goed. Vervolgens heb ik Outlook hersteld met een schijfje en nu stuurt hij altijd via het hoofdaccount en nog steeds niet via het email account waar de email op was binnen gekomen. Dat deed hij tot een maand geleden nog wel goed. Na de Outlook herstel geeft mijn Outlook ook steeds "hiërarchie synchroniseren" weer. Ik weet niet waarom hij dat doet en ik krijg dat ook niet uit....

Escobares
door Escobares - Jul 3, 2013 om 13:12
7 Antwoorden / 0 Vragen

altijd vanaf standaard account inderdaad.