Vl
door Vlinder945 Jul 8, 2021 om 20:16
Computers & telefonie

Er wordt met mijn nummer gebeld.

Ik word ongeveer 20 tot 30 x per dag prive gebeld. Ik krijg random personen aan de telefoon over heel Nederland. Hun beweren dat ik hun bel, maar ik word gebeld met prive door "hun". Dus , hun bellen mij niet, maar ik bel hun ook niet, toch bellen we met elkaar. We zien beide dat een prive nummer belt. Diegene die hier achter zit, belt bedrijven en particulieren. Wie heeft dit ook keer mee gemaakt of weet de ideale oplossing? 

Ik heb mijn provider gebeld, van hun moest ik twee nummers vragen met specifieke tijdstip, maar zodra ik hun nummer vraag, word bij de laatse paar cijfers de verbinding verbroken. Heb ook het gevoel dat ze mee luisteren diegene die dit doet. Nieuw nummer kost 20 euro, maar contract loopt 25 sept af, onbekend blokeren gaat moeilijk want word soms prive gebeld wat wel juist is.

Wie kan me helpen...??

24494 16 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Jul 8, 2021 om 20:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Persoonlijk denk ik dat iemand u in de maling aan het nemen is en doet alsof hij of zij door u gebeld wordt. 


En hoe weet u dat bedrijven ook gebeld worden? 

Vl
door Vlinder945 Jul 8, 2021 om 20:24
Antwoorden / 1 Vragen

Nee in de maling nemen is het niet. Ik heb echt verschillende mensen aan de telefoon gehad. 

Twee keer snackbar in Hoogeveen. 
Een keer escortservice. 
Een keer de AH in Zwolle.

diumenge
door diumenge - Jul 8, 2021 om 20:43
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

Iemand heeft een probleem met je en doet dit. Boze ex ofzo?

Zie hier een oud artikel over zo'n dienst, het lijkt er op alsof iemand daar gebruik van maakt: nieuw-soort-pestlijn-de-afluisterlijn

diumenge
door diumenge Jul 8, 2021 om 20:44
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Deze bijvoorbeeld: www.foplijn.nl [Edit 20:45] die doen dit geloof ik niet meer nu, maar zoiets dus.

Vl
door Vlinder945 Jul 8, 2021 om 20:46
Antwoorden / 1 Vragen

Nee ik kan echt met die verschillende personen praten. Echt gewoon hele gesprekken. Geen bandjes niks. Hun beweren dat ik hun bel, maar ik word gebeld door hun. We zien geen nummers, alleen prive nummer die belt.

diumenge
door diumenge Jul 8, 2021 om 20:49
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ja, klopt die foplijn doen dat nu kennelijk niet meer. Maar er zijn ongetwijfeld andere manieren om twee nummers met elkaar te verbinden en zelf mee te luisteren. Feit dat er ook een keer een escortservice bij zat doet mij toch echt denken dat het om een stalker o.i.d. gaat. Hij/zij of ze luisteren mee en verbreken de verbinding voor je het hele nummer van het ander slachtoffer hoort.

Vl
door Vlinder945 Jul 9, 2021 om 00:43
Antwoorden / 1 Vragen

Ja , ze verbreken indd de verbinding als bijna het nummer compleet is.. ja escort service. Crisistelefoon, snackbar, albert heijn en dan gewoon random mensen..

rj
door rjw - Jul 8, 2021 om 22:42
3268 Antwoorden / 5 Vragen
0

Recent misschien op een link geklikt in SMS-jes, whatsapp-berichten, emails, websites etc waardoor malware is geinstalleerd?

Vl
door Vlinder945 Jul 8, 2021 om 23:49
Antwoorden / 1 Vragen

Nee.. tmobile vroeg ook al of er kosten gemaakt zijn, maar ik heb 0.00 euro kosten gemaakt..

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jul 8, 2021 om 23:12
1769 Antwoorden / 31 Vragen
1

Geachte Vlinder,

Welke provider heeft u?

Ik raad u aan om deze kwestie te melden bij de politie.

Het beste is, dat u eerst contact zoekt met de buurtregisseur /wijkagent : deze zal u doorverwijzen naar de juiste collega's.

Vl
door Vlinder945 Jul 8, 2021 om 23:49
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de tip. Ga ik doen. Ik heb Tmobile.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 8, 2021 om 23:51
1769 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Vlinder945,

Laat u ons weten hoe het afloopt?

Vl
door Vlinder945 Jul 8, 2021 om 23:56
Antwoorden / 1 Vragen

Ga ik doen. Heb nu onbekend op geblo Update. Contact nu via fb chat met de politie van de gemeente. Maar zeggen dat ik t via tmobile moet doen. Maar de verbinding word continue verbroken als we nummers willen wisselen..kom niet verder met de politie.

tijger1
door tijger1 Jul 9, 2021 om 00:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Neem maar een antwoordapparast en laat ze met uw antwoirdapparaat kletsen.

Vl
door Vlinder945 Jul 9, 2021 om 00:10
Antwoorden / 1 Vragen

Ga morgen contact zoeken met de wijk agent. Je word hier niet goed van. Heel vreemd ook!

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 9, 2021 om 01:05
1769 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Vlinder945,

Ik zie dit als een vorm van "Cybercrime".

Ik lees op internet, dat er regionale cybercrimeteams van de politie zijn. 

Ik hoop, dat de wijkagent wat tijd voor u zal vrijmaken om u door te verwijzen.

Google maar eens op "cybercrime politie".

Vl
door Vlinder945 Jul 9, 2021 om 11:53
Antwoorden / 1 Vragen

Ik ga dat google. Ik heb contact gehad met de politie en ze sturen me alleen maar door naar Tmobile. Ik zal de wijkagent zelf ook is een berichtje sturen.

Ha
door Hamar51110 Jul 10, 2021 om 15:40
1 Antwoorden / Vragen

Wij hebben hetzelfde probleem ondervonden. Je telefoonnummer is zo te lezen gebruikt door scammers. Veelal uit India en Nigeria. Zij doen zich voor als b.v. Microsoft en proberen via de telefoon geld afhandig te maken bij willekeurige mensen. Hele call centrums zijn hiervoor ingericht waar deze scammers de hele dag willekeurige nummers bellen. Om zich wat legetiemer voor te doen laten ze een nederlands telefoonnummer zien die toevallig van u is. Dit wordt spoofing genoemd. Helaas is het technisch niet mogelijk om dit misbruik te voorkomen. De providers zeggen machteloos te staan.

Wij hebben op een gegeven moment de stekker er voor 3 weken uitgetrokken. Waarna de rust langzaam weer terugkeerde. Het is wonderbaarlijk dat zoveel mensen terugbellen naar een gemist nummer en de tijd die er tussen zit. Dus voor ons was het een kwestie van geduld. Gelukkig gebruikten wij onze vaste lijn ook weinig.

diumenge
door diumenge Jul 10, 2021 om 15:54
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@HAMAR51110, nee, dit is heel iets anders.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jul 9, 2021 om 01:10
1769 Antwoorden / 31 Vragen
2

Geachte Vlinder945,

U kunt uw klacht ook melden bij de Fraudehelpdesk.

Vl
door Vlinder945 Jul 9, 2021 om 11:46
Antwoorden / 1 Vragen

Dankuwel

Vl
door Vlinder945 Jul 9, 2021 om 12:23
Antwoorden / 1 Vragen

Geachte @geboren amsterdammer.

Melding zojuist online gemaakt bij de fraudehelpdesk.

mahadma
door mahadma - Jul 9, 2021 om 01:32
11547 Antwoorden / 51 Vragen
0

Ik heb gehoord dat er een radio dj was die met 2 lijnen mensen belde en die via zijn mengtafel aan elkaar verbond, dat zou "leuk" moeten zijn. Of dat prgramma er nog is weet ik niet maar dit kan in theorie een optie zijn. Maar als er "gebeld wordt" door  ja escort service. Crisistelefoon, snackbar, albert heijn en dan gewoon random mensen.. dan geloof ik hier niet in. Ik zou de provider toch even onder grotere druk zetten. Dan zit er toch of linksom of rechtsom een verkeerde verbinding. Tip: neem de telefoon op als u weer gebeld wordt met de woorden: "Dit is het antwoordfapparaat van vlinder945 , spreek uw boodschap in na de piep", zeg even peiep en wacht af en of verbreek de verbinding.

Vl
door Vlinder945 Jul 9, 2021 om 11:52
Antwoorden / 1 Vragen

Ja leuk is het zeker niet. Snap ook niet wat je hier leuk aan zou vinden. Ik heb gister bij de eerste prive die belde direct erna onbekend geblokeerd. Gister hebben ze 4x geprobeerd te bellen ipv 30x. Savonds rond 1900/1930 en 2300/2400 begint het.. ik ga tmobile zometeen weer bellen.

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 9, 2021 om 06:55
7195 Antwoorden / 3 Vragen
2

Als u weer door een willekeurig nummer gebeld wordt kunt u de laatste nummers vast noteren alvorens u opneemt dan hebt u alleen de eerste cijfers nodig als u om het nummer vraagt, het tijdstip maar even onthouden.

Donuts
door Donuts Jul 9, 2021 om 07:43
1203 Antwoorden / 2 Vragen

[Edit redactie: niet-inhoudelijke bijdrage]

diumenge
door diumenge Jul 9, 2021 om 07:58
11969 Antwoorden / 15 Vragen

De nummers zijn niet zichtbaar.

sjjoppy
door sjjoppy Jul 9, 2021 om 09:51
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Het is een mysterie @diumenge.

Donuts
door Donuts Jul 9, 2021 om 09:57
1203 Antwoorden / 2 Vragen

@de redactie: het antwoord van @sjoppy is ook niet inhoudelijk, want hoe kun je 'alvast nummers' noteren die onzichtbaar zijn?? Advies: houd jullie eens bezig met de honderden NIET inhoudelijke antwoorden van die amsterdammer! Het zegt natuurlijk ook wel wat van de cultuur bij BNNVara; liever foute antwoorden dan kritiek op foute antwoorden!

Vl
door Vlinder945 Jul 9, 2021 om 11:50
Antwoorden / 1 Vragen

Nummers noteren door te vragen aan de personen. Maar echter word de verbinding verbroken bij de laatse paar cijfers. Wij zien alleen prive belt.

sjjoppy
door sjjoppy Jul 9, 2021 om 11:57
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Dank voor uw reactie @vlinder1945,
een privénummer is ook niet zichtbaar zodra er opgenomen wordt en dacht dat het daarom ging.

Donuts
door Donuts Jul 9, 2021 om 12:08
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Een privé nummer is natuurlijk ook niet zichtbaar als er NIET opgenomen wordt.

sjjoppy
door sjjoppy Jul 9, 2021 om 12:44
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Ik kan zien wie er belt maar zodra ik opneem niet meer.

diumenge
door diumenge Jul 9, 2021 om 16:39
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@sprietje, gewoon overal een ;-) achter zetten...

Donuts
door Donuts Jul 10, 2021 om 10:35
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Nou, sjoppy, dan heb je een zeer bijzondere telefoon. Maar heel zuinig op zijn dan.

Donuts
door Donuts Jul 10, 2021 om 10:36
1203 Antwoorden / 2 Vragen

@diumenge: bedankt voor de tip.;-)

tenormin
door tenormin Jul 10, 2021 om 13:45
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@sprietje, ik heb een doodgewone huistelefoon (3 stuks); als er gebeld wordt zie ik echt de nummers hoor. Ook wel afgeschermde nummers maar dat zijn meestal nummers van specialisten etc. Begrijp dat zij niet met hun nummer willen worden 'herkend'.

Donuts
door Donuts Jul 10, 2021 om 15:58
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Zucht... Afgeschermde nummers, oftewel privé oftewel anoniem zie je NIET in de display. Ieder nummer dat je dus wel ziet, is NIET afgeschermd. Geef je zelf niet altijd het advies aan anderen om bij hun leest te blijven?

sjjoppy
door sjjoppy Jul 10, 2021 om 17:03
7195 Antwoorden / 3 Vragen

@tenormin, 
de meesten begrijpen wel dat je met afgeschermde nummers bedoelt dat die er ook tussen kunnen zitten en niet zichtbaar zijn maar afkomstig kunnen zijn van hen die dat zo willen.

Donuts
door Donuts Jul 10, 2021 om 17:13
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Goed om te lezen dat beide dames hun eigen abracadabra gebabbel wel begrijpen...Tenormin houdt niet van geneuzel (kuch kuch) dus ik stop met het lezen van deze zeer "leerzame" babbels.

sjjoppy
door sjjoppy Jul 10, 2021 om 17:19
7195 Antwoorden / 3 Vragen

;-)            ;-)            ;-)

panter22
door panter22 - Jul 9, 2021 om 08:38
6599 Antwoorden / Vragen
1

Waarom neem je geen nieuw nummer als je mogelijk voor €20 van deze ellende af bent.
Dat nieuwe nummer kun je toch meenemen als je voor een andere provider kiest.

Vl
door Vlinder945 Jul 9, 2021 om 11:49
Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb gister avond, toen ze voor t eerst belde gelijk onbekend op block gegooit. Ipv 30 keer hebben ze het gister maar 4x geprobeerd. Overdag word er niet gebeld. Echter alleen rond 1930 en rond 2300/2400

panter22
door panter22 Jul 9, 2021 om 16:29
6599 Antwoorden / Vragen

Wie weet ben je er nu van af.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Jul 9, 2021 om 08:55
1389 Antwoorden / 10 Vragen
0

Het is mogelijk om tijdens het bellen een willekeurig nummer te laten zien.

Als ze jou nummer misbruiken zien ze  als  deze Criminelen bellen jou nummer.
De nummer weergave fraude zal wel stoppen  en  als je  zelf  iets belde  kan het zijn dat ze jou nummer geblokkeerd hebben.

Er is iemand  die Nummer weeggave fraude pleegde en  die is lastig te vinden.

Of heb je Ruzie met iemand die erg handig is in dit soort dingen?

De daders zoeken lukte niet,  alleen de  gebelde met jou nummer kan bij  die provider vragen wie er werkelijk belde en dan zien ze
het echte nummer....
T Mobile  kan niets zien want jou lijn was het niet!

Antwoord dat ze  op die tijd en datum  moeten opvragen bij hun provider wie er werkelijk gebeld heeft....
U kunt er niets verver voor doen.

Vl
door Vlinder945 Jul 9, 2021 om 11:48
Antwoorden / 1 Vragen

Tmobile moet alleen twee nummers hebben met de exacte tijdstip. Maar nummers vragen gaat wel aan die random personen alleen bij de laatse cijfers verbinding verbroken. Maar die andere mensen kunnen ook niets want hun beweren mij ook niet te bellen. De hele lijn bestaat niet, ik kijk via bel geschiedenis my tmobile. Niks geregisteerd.. nee ik ken niemand die handig is hier in. Wis niet eens dat t bestond..

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 9, 2021 om 10:03
16867 Antwoorden / 202 Vragen
2

Het lijkt mij uitermate zinvol dat u dit meldt bij: https://meld.nl/melding/fraude-melden/ongewenste-telefoontjes/  (Centraal Meldpunt) en men kan dan ook op basis van de nieuwe wetgeving optreden.

Vl
door Vlinder945 Jul 9, 2021 om 11:54
Antwoorden / 1 Vragen

Dankuwel

ro
door ronny530 - Jul 9, 2021 om 12:41
2785 Antwoorden / 41 Vragen
0

Als u bij uw provider een account heeft aangemaakt dan kunt u de bel specificatie inzien u weet dan precies wanneer u hoelang u gebeld heeft. Als dan blijkt dat u geen 20 tot 30 keer op een dag gebeld heeft weet u zeker dat u in de maling genomen wordt. Daar lijkt het nu al op want een onschuldig iemand is best bereid zijn of haar nummer door te geven.

Vl
door Vlinder945 Jul 9, 2021 om 13:46
Antwoorden / 1 Vragen

Klopt. Ik kan kijken bij bel geschiedenis en daar staat niks. Maar toch voer ik gesprekken met random personen en bedrijven. Ik hou onbekend twee weken op blokkade. Misschien is dan de fun er vanaf. Klopt onschuldige personen die gebeld worden die zijn bereid mee te werken alleen de verbinding word vebroken bij de laatse cijfers als ik hun nummer vraag

diumenge
door diumenge - Jul 9, 2021 om 16:48
11969 Antwoorden / 15 Vragen
1

Het merendeel hier begrijpt het weer eens niet.

Iemand haalt een truukje uit met vlinder945 door zijn/haar nummer te koppelen aan een ander nummer en die elkaar anoniem te laten bellen. Dus a laat c (ts) en b (snackbar, escortservice, AH, etc.) met elkaar bellen en a kan ondertussen meeluisteren. TS krijgt het advies om om het nummer van de andere partij te vragen (vraag mij af of dat veel zin heeft, maar dat terzijde), a die de verbinding heeft opgezet verbreekt de verbinding daarvoor te snel. Doet a dat één keer, dan is het een leuke (?) grap. Doet a dat regelmatig dan is het pesten, overlast of misschien zelfs stalking.

Voor de mogelijkheid van stalking/pesten lijkt TS de ogen te sluiten.

Vl
door Vlinder945 Jul 9, 2021 om 20:48
Antwoorden / 1 Vragen

Precieees dit! Ja ik zou begot niet weten wie dit moet doen. Geen haters.. geen stalking, en nu net 5 dagen aan de gang. Nu toch naar onbekend op block gezet. Nu net 8 min geleden twee keer weer gebeld. Gister avond rond 2300maar èèn keer ipv 10 keer. Ik hou denk ik maar onbekend op de block.. is t geintje bij hun er zo vanaf.. denk ik..

diumenge
door diumenge Jul 9, 2021 om 23:38
11969 Antwoorden / 15 Vragen

En toch, ik vind het vervelend voor je, moet je het wél in je eigen omgeving zoeken.

tijger1
door tijger1 Jul 9, 2021 om 23:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Inderdaad, dat kan alleen maar iemand zijn die u wil pesten, beter gezegd treiteren. Dus kijk maar eens rond in uw omgeving, wie dat kan zijn.

sjjoppy
door sjjoppy Jul 10, 2021 om 09:59
7195 Antwoorden / 3 Vragen

@diumenge,
nu weet ik wat een privenummer betekent, dacht dat het eigen nummer daarmee bedoeld werd.

Vl
door Vlinder945 Jul 10, 2021 om 12:45
Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou het echt niet weten. Kleine wereld. Maar heb onbekend nu op de block. Even aankijken wanneer het stopt. T is indd denk ik ook treiteren. Wat voorn lol diegene hier in ziet geen idee.. ???? 1x is leuk, maar niet afgelopen dagen 20/30 x op een avond.  Maar sinds de block erop zit, savonds laat 1x proberen en na etenstijd 2 x.

drevil
door drevil - Jul 10, 2021 om 08:34
223 Antwoorden / 14 Vragen
2

Iedereen kan een gesprek met meerdere mensen opzetten met zijn telefoon (Android). Dat is een standaard functie. Als de beller dit doet en #31# toets voordat hij beide nummers belt, creer je bovenstaande situatie. Je belt dan namelijk anoniem. En kan hij meeluisteren. Als hij zichzelf ook nog op 'mute' zet, kan je hem nooit horen.

go
door goofert - Jul 10, 2021 om 15:23
16 Antwoorden / 1 Vragen
0

Hallo, u bent waarschijnlijk spoofing slachtoffer. Iemand gebruikt u telefoonnummer om zelf anoniem te blijven. Vaak zijn dit criminelen die op deze manier mensen oplichten, zonder het riscico dat ze zelf door justitie achterhaald kunnen worden. Dit werkt alleen bij gebruik van een IP telefoon, dus via het internet
(en dus niet via een ouderwetse telefoon met KPN draadverbinding). Het gekke is dat op deze manier spoofen gewoon is toegestaan en niet strafbaar is.

Sterker nog, er zijn bedrijven (bijv. Spoofcard.com) die dit tegen betaling aanbieden. Je kan dan zelfs kiezen dat de stem van de beller wordt verandert, en dan is

ook stemherkenning vrijwel uitgesloten. Uiteraard is misbruik maken van spoofing wel strafbaar. Noteer zoveel mogelijk de gegevens zoals de namen en telefoonnummers van degene die zeggen door u te zijn gebeld. En vraag advies bij de fraude helpdesk : https://www.fraudehelpdesk.nl/. Maar ik heb er een hard hoofd in, of dit kan worden opgelost. Succes ! 

 

Vl
door Vlinder945 Jul 10, 2021 om 17:46
Antwoorden / 1 Vragen

Hallo! Bedankt voor uw reactie.ik heb gister indd melding gemaakt bij fraudehelpdesk. En nu prive geblokeerd.. this al wat minder maar ze proberen het nog steeds. Tmobile zegt ook verzamel nummers en exacte tijden maar als ik de nummers wil vragen word de verbinding verbroken..

go
door goofert - Jul 10, 2021 om 15:30
16 Antwoorden / 1 Vragen
0

Hallo, u bent waarschijnlijk spoofing slachtoffer. Iemand gebruikt u telefoonnummer om zelf anoniem te blijven. Vaak zijn dit criminelen die op deze manier mensen oplichten, zonder het riscico dat ze zelf door justitie achterhaald kunnen worden. Dit werkt alleen bij gebruik van een IP telefoon, dus via het internet
(en dus niet via een ouderwetse telefoon met KPN draadverbinding). Het gekke is dat op deze manier spoofen gewoon is toegestaan en niet strafbaar is.

Sterker nog, er zijn bedrijven (bijv. Spoofcard.com) die dit tegen betaling aanbieden. Je kan dan zelfs kiezen dat de stem van de beller wordt verandert, en dan is

ook stemherkenning vrijwel uitgesloten. Uiteraard is misbruik maken van spoofing wel strafbaar. Noteer zoveel mogelijk de gegevens zoals de namen en telefoonnummers van degene die zeggen door u te zijn gebeld. En vraag advies bij de fraude helpdesk : https://www.fraudehelpdesk.nl/. Maar ik heb er een hard hoofd in, of dit kan worden opgelost. Succes ! 

 

diumenge
door diumenge Jul 10, 2021 om 15:55
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@Goofert, nee, dit is heel iets anders.

Ha
door Hamar51110 - Jul 10, 2021 om 16:07
1 Antwoorden / Vragen
0

Wij hebben hetzelfde probleem ondervonden. Je telefoonnummer is zo te lezen gebruikt door scammers. Veelal uit India en Nigeria. Zij doen zich voor als b.v. Microsoft en proberen via de telefoon geld afhandig te maken bij willekeurige mensen. Hele call centrums zijn hiervoor ingericht waar deze scammers de hele dag willekeurige nummers bellen. Om zich wat legetiemer voor te doen laten ze een nederlands telefoonnummer zien die toevallig van u is. Dit wordt spoofing genoemd. Helaas is het technisch niet mogelijk om dit misbruik te voorkomen. De providers zeggen machteloos te staan.

Wij hebben op een gegeven moment de stekker er voor 3 weken uitgetrokken. Waarna de rust langzaam weer terugkeerde. Het is wonderbaarlijk dat zoveel mensen terugbellen naar een gemist nummer en de tijd die er tussen zit. Dus voor ons was het een kwestie van geduld. Gelukkig gebruikten wij onze vaste lijn ook weinig.

gerbera
door gerbera Jul 10, 2021 om 16:28
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Je telefoonnummer is zo te lezen gebruikt door scammers. 

De telefoontjes waar u het over heeft is totaal wat anders. Er wordt door een computer willekeurige nummers gegenereerd en als dat toevallig uw nummer is wordt u door die Indianen gebeld. Heeft dus totaal niets met scammen te maken. En stekker er uit trekken heeft geen nut, ze werken wereldwijd en zo ze weer in ons land aan de gang gaan kan u gewoon weer gebeld worden. Blokkeren van de nummers is een oplossing want meestal na 5 keer een ander nummer gebruikt te hebben om u te bellen weet de computer u niet meer te bereiken.

diumenge
door diumenge Jul 10, 2021 om 16:37
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@HAMAR51110, nee, dit is heel iets anders.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Gr
Grekoki - May 3, 2024 om 09:47
Computers & telefonie

Welke smartfone maakt mooie foto's?

Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer

Pe
Pedro Harmsen - May 3, 2024 om 17:16
Garantie & verzekeringen

Niet geïndexeerde begrafenisverzekering

Onlangs ontdekt: heb een begraf.verzek. van €908 (=2000 gulden) Stopgezet per 1-9-1970. Dus destijds door ouders bijeen gespaard met zuur verdiende centjes. De afgelopen 54! jaar hebben de diverse verzekeringsmaatschappijen hier gigantisch geld mee verdiend. Zie ik daar helemaal niets van terug? Allemaal misschien volgens de regeltjes, maar t blijft bizar! Is daar nog iets aan te doen, want ik v ... Lees meer

Fr
Fred Kuperus - Apr 29, 2024 om 18:18
Huishouden & energie

Instelling WTW unit

De WTW unit is geplaatst naast een cv die de vloerverwarming en het tapwater verzorgt. We hebben een huurwoning sinds 5 jaar en al net zo lang problemen met de atmosfeer in huis, Het stinkt heel vaak; het is vaak kurkdroog; het tocht; het ene moment is het koud en dan weer warm. Wie kan mij helpen, via de woning stichting en de installateur wordt ik het bos in gestuurd. Het gaat om een Zehnder wtw ... Lees meer