ke
door keela Dec 5, 2005 om 20:15
Computers & telefonie

Error/fout bij opstarten en error/fout bij afsluiten

Als ik mijn PC opstart krijg ik een foutmelding en als ik mijn PC afsluit krijg ik er ook één (wel een andere dan bij het opstarten)

Wie kan mij helpen dit op te lossen?

Bij het opstarten dit:

 Windows - Geen schijf

----------------------------

 Er bevindt zich geen schijf in het station. Plaats een geschikt medium in het station.

[Annuleren]    [Opnieuw]   [Doorgaan]

Bij het afsluiten dit:

Programma beëindigen: HOTKEY KEYBOARD

-------------------------------------------------------

Het systeem kan dit programma niet beëindigen omdat het systeem wacht op uw antwoord.

Klik op Annuleren als u terug wilt gaan naar Windows en de status van het programma wilt controleren.

Klik op Nu beëindigen als u het programma onmiddelijk wilt afsluiten. Als u het programma nu beëindigt, gaan alle niet-opgeslagen gegevens verloren.

[Nu beëindigen]   [Annuleren]

396 2 Rapporteer

ca
door catiel - Dec 5, 2005 om 20:46
3 Antwoorden / 1 Vragen

Voor het opstartprobleem staat de oplossing op deze site

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;330137

Plak dit in je internetbrowser adresbalk.

 Het hotkey-probleem snap ik even niet. Heb je net een nieuw toetsenbord of zo?

bo
door bodosan - Dec 7, 2005 om 22:43
25 Antwoorden / 0 Vragen

Vermoedelijk is hotkey keyboard een driver om extra keyboard functies
mogelijk te maken (media keyboard). Dit programmaatje wordt wrs gelijk
bij de windowsstart geladen, maar laat zich niet goed afsluiten. Kijk
eens of er ook een icoontje in je tray staat, wat met je keyboard te
maken heeft. Bij mijn Logitec keyboard zit een progje itouch en dat
geeft een icoontje in de tray. Als dat zo is  probeer het dan af
te sluiten (je toetsenbord blijft gewoon werken alleen de extra
functies niet). Vervolgens sluit je windows af en kijkt wat er gebeurt.
Eventueel kun je proberen met windows verkenner naar het bestand te
zoeken (bijv. op hotkey of keyboard). Kijk ook eens in je computer
handleiding; staat daar iets in over een extra keyboard driver (prog)?

Wanneer iets dergelijk in je installatielijst (verwijder of voeg progs toe) staat kan je proberen het daar te deïnstalleren.

Je opstartprobleem kan te maken hebben met een instelling in je Bios
(hoe start je trouwens wel op?). Staat in het Bios wat de opstartschijf
is en is dat correct (ik heb een idee dat de instelling om op te
starten naar een verwisselbare schijf verwijst). Dus in je Bios correct
aangeven waarvan de computer moet opstarten. Zie ook je handleiding ivm
toegang tot het Bios. Wanneer te weinig vertrouwd is Bios klooien niet
aan te raden. Vraag dan iemand die wat meer bekend is met de materie.

Bodosan