pavoordf
door pavoordf Mar 19, 2008 om 17:44
Computers & telefonie

Ervaring met Skype?

Dochter betrekt binnenkort een studio ver van huis. Er is daar geen kabel of telefoonaansluiting (niet direct tenminste), wel breedband internet. Wanneer moeder en dochter van vast naar mobiel met elkaar gaan bellen, dan gaat dat in de papieren lopen. Ik overweeg daarom Skype te gaan gebruiken (bv de Linksys iPhone, die werkt zonder PC). Kan iemand iets zeggen over de betrouwbaarheid en kwaliteit van Skype

646 9 Rapporteer

jcjoppe
door jcjoppe - Mar 19, 2008 om 19:31
279 Antwoorden / 59 Vragen

hoi pavoordf,met skype heb ik geen ervaring, maar wel met voipbuster en voipstunt(volgens mij van dezelfde aanbieder, zelfde layout, enz) je stort 10 euro met 2,50 euro aan kosten en je belt met allebei 120 dagen ECHT gratis. Na die 120 dagen bel je voor 1 cent per minuut ZONDER starttik. GEEN reclame ,maar gewoon DOEN!! 't enige nadeel is dat het iets indirekt belt, als je begrijpt wat ik bedoel.... suc6 met je beslissing!!

ma
door marwin - Mar 19, 2008 om 19:53
126 Antwoorden / 15 Vragen

Onze ervaring met skype is dat het de ene keer goed ontvangst is en de andere keer veel storing. Heeft misschien met het tijdstip te maken of het feit dat ik naar een schip in angola belde. Gewoon uitproberen en niet direct te veel geld op zetten

birdtweety
door birdtweety - Mar 19, 2008 om 22:01
115 Antwoorden / 21 Vragen

het werken met skype is niet zo moeilijk. maar je kunt het op 2 manieren gebruiken.de 1ste manier is van pc naar pc dat is de goedkoopste manier.deze manier is te vergelijken met een gesprek via messenger je heb natuurlijk wel een microfoon nodig of een headset(bij de 2de manier ook hoor).en bij de eerste manier  hoeft je geen geld te storten.ook het voordeel van de 1ste manier is dat de verbinding van pc naar pc een goede is zonder storing.de 2de manier is van pc naar telefoon. voor deze manier moet je een bel tegoed storten en dan kost het wel iets minder dan de gewone kosten die je bij een normale telefoon.maar dat is de keuze die julie zelf moeten nemen.maar naar mijn menig is de 1ste manier een goede optie om veel en lange gespreken te voeren voor niets.

edwardus
door edwardus - Mar 29, 2008 om 01:27
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Mijn ervaring met Skype is prima. Betrouwbaar: ja. De geluidskwaliteit is heel behoorlijk, gewoon goed zelfs, tenminste, als beide kanten een internetverbinding hebben die snel genoeg is. Hoe goed dat werkt met de Linksys iPhone weet ik niet, maar dat kun je vast wel Googlen.

Ook Voipbuster is inderdaad een optie, al vind ik wel dat de geluidskwaliteit daarvan nogal eens te wensen overlaat. Soms zitten daar irritante vertragingen in en wegvallend geluid. Men zegt dat in zulke gevallen een SIP-device (of VoIP modem) een beter resultaat geeft dan het VoipBuster programmaatje. Zelf heb ik die nu ook in m'n VoIP modem ingesteld, maar nog niet echt uitgetest.

jr
door jroerdin - May 4, 2008 om 00:45
12 Antwoorden / 4 Vragen

Skype beviel mij tot op heden prima. Nu heb ik echter een probleem. Mensen horen mij niet. Ik heb in "spraak" de hardware getest en alles is prima. Als ik de testtelefoon van skype bel, hoor ik duidelijk tekst, echter als ik zelf wat inspreek, hoor ik nadien alleen een harde ruis. Ik gebruik een microfoon en 2 luidsprekers. Wie kan mij een tip geven om dit op te lossen? Op internet las ik iets dat het te maken kan hebben met het feit dat ik geen geaard stopcontact heb. Voorheen had ik echter deze klacht niet.

pavoordf
door pavoordf - May 4, 2008 om 00:45
519 Antwoorden / 73 Vragen
jr
door jroerdin - May 4, 2008 om 18:27
12 Antwoorden / 4 Vragen

Het bericht van PAVoordf is niet gepubliceerd. Hoe kan dit?

edwardus
door edwardus - May 4, 2008 om 18:38
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Dit probleem heeft niks te maken met al dan niet geaarde contactdozen. Het komt wel vaker voor en niet alleen bij Skype, het is gewoon iets in de instellingen van de geluidskaar. Er zitten in die instellingen erg veel aan/uit schakelaars en schuifjes, het is even de truc om de juiste te vinden. Hoe het precies werkt verschilt per geluidskaart-driver, in het algemeen kan ik alleen maar zeggen dat je ervoor moet zorgen dat de microfoon niet op mute (gedempt) staat en dat ook het volume ervan niet te laag staat. Zie instellingen voor Opnemen in de eigenschappen.

jr
door jroerdin - May 5, 2008 om 17:52
12 Antwoorden / 4 Vragen

Edwardus, bedankt voor de tip. Ik heb diverse instellingen aangepast, maar mijn eigen stem was nog steeds niet te horen via de testtelefoon. Gisteravond werd ik via Skype gebeld en diegene kon mij perfect verstaan en ik haar! Ze vertelde, dat de testtelefoon van Skype het bij haar ook niet deed! Conclusie: de oorzaak ligt bij Skype. Probeer het zelf ook maar eens uit. Het is wel handig om dit te weten!