hb
door hbinside Dec 28, 2011 om 17:56
Computers & telefonie

Europajobboard.com

al weken lang ontvang ik via mijn Prive email account

.......@12move.nl dagelijks mailtjes van

steve@europajobboard.com
of Linda etc. ik kan ze niet blokkeren
weet iemand hoe we dit kunnen aanpakken

groet Hans

2087 13 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Dec 28, 2011 om 18:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo hbinside,

Probeer eens een spamfilter.

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Dec 28, 2011 om 18:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@hbinside,

Zie net dat je 'nieuw' bent.

Voor een spamfilter klik hier; de eerste download is spamfighter (gratis).

Of kies voor Spamihilator; klik hier.

Suc6

edrick3
door edrick3 - Dec 28, 2011 om 18:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@hbinside,

Blokkeren moet ook kunnen. Ligt aan je mailprogramma.
Voor Windows Mail:

Wanneer u een bericht ontvangt van een e?mailadres uit de lijst Geblokkeerde afzenders, wordt het automatisch verplaatst naar de map Ongewenste e?mail. De enige uitzondering is als het adres ook is opgenomen in de lijst Veilige afzenders. In dat geval wordt het bericht niet behandeld als ongewenste e-mail omdat de lijst Veilige afzenders voorrang heeft boven de lijst Geblokkeerde afzenders.
1. U kunt Windows Mail als volgt openen: klik op de knop Startt, klik op Alle programma's en klik vervolgens op Windows Mail.
2.Klik op een bericht van de afzender die u wilt toevoegen aan de lijst Geblokkeerde afzenders.
3. Klik op het menu Bericht, wijs Ongewenste e?mail aan en en ga op een van de volgende manieren te werk.
* Als u alle toekomstige berichten van die specifieke afzender wilt blokkeren, klikt u op Afzender toevoegen aan lijst Geblokkeerde afzenders.
*Als u alle berichten wilt blokkeren van alle afzenders van wie de domeinnaam (het gedeelte van het e?mailadres na @) overeenkomt met die van de afzender, klikt u op Domein van afzender (@voorbeeld.com) toevoegen aan lijst Geblokkeerde afzenders.
(Bron: microsoft)

Suc6

hb
door hbinside - Dec 28, 2011 om 18:50
8 Antwoorden / 1 Vragen

ik besef me nu dat ik me nog niet heb voorgesteld.

SORRY

ben Hans en kom uit Gelderland en nieuw op dut forum.

bij het omschreven probleem vergeten te vermelden dat ik deze mails niet op mijn computer ontvang maar alleen mijn iPad en Blackberry

Gr. Hans

hb
door hbinside - Dec 28, 2011 om 18:57
8 Antwoorden / 1 Vragen

Edrick3

bedankt voor je antwoorden
ga morgen met je laatste reactie aan de gang
want dan zit ik weer achter de pc .
nu alleen iPad beschikbaar en met safari lukt het niet om de eerder voorgestelde beveilingtools te downloaden

Gr. hans

ma
door marjan321 - Dec 29, 2011 om 12:21
17 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Dit probleem is bekend, er is nog een topic over dit probleem.

Via de site Banenmatch zijn mailadressen verstrekt aan deze oplichtersbende.

Blokkeren lukt niet, want ze zijn zo opgesteld, dat de mail vanaf je eigen mailadres is verstuurd.

Maar echt een waarschuwing hoor!!!

Ik krijg nog steeds met grote regelmaat een bombardement van deze mails.

groet,

Marjan

edrick3
door edrick3 - Dec 29, 2011 om 13:06
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@hbinside,

Niet zo handig om nu toch je mailadres te vermelden.
Straks krijg je nog meer spam!

Heb de redactie gevraagd je mailadres te verwijderen.

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Dec 29, 2011 om 13:21
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=marjan321 schreef op donderdag 29 dec 2011, 12:21]Hallo,

Dit probleem is bekend, er is nog een topic over dit probleem.

Via de site Banenmatch zijn mailadressen verstrekt aan deze oplichtersbende.

Blokkeren lukt niet, want ze zijn zo opgesteld, dat de mail vanaf je eigen mailadres is verstuurd.

Maar echt een waarschuwing hoor!!!

Ik krijg nog steeds met grote regelmaat een bombardement van deze mails.

groet,

Marjan

Dat topic vind je hier (ter info)

Met vr.gr.

hb
door hbinside - Dec 29, 2011 om 13:43
8 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Edrick3

Ja STOM,STOM,STOM,

Bedankt voor je actie naar de redactie

ik hoop dat mijn mail adres wordt verwijderd

gr hans

hb
door hbinside - Dec 29, 2011 om 13:51
8 Antwoorden / 1 Vragen

deze mail heb ik gestuurd naar:
abuse@telfort.nl

Wanneer ik een reactie van ze krijg zal ik dit hier melden

Geachte Medewerkers Telfort

Geruime tijd ontvang ik op mijn Ipad en blackberry via mijn account

Mailtjes met als afzender

Steven@europajobboard.com

Of andere voornamen worden gebruikt.

Vermoedelijk hebben ze mijn Email adres gevonden of gekocht via banenmatch.nl
Want de cc tjes zijn ook alllemaal 12move accounts

Blokkeren lukt niet, want ze zijn zo opgesteld, dat de mail vanaf je eigen mailadres is verstuurd

Op mijn computer krijg ik ze niet binnen
Maar op de ipad en blackberry wel

Op diverse forums lees ik dat ik niet de enige ben

Graag uw hulp

Groet hans Berntsen

hb
door hbinside - Dec 29, 2011 om 14:00
8 Antwoorden / 1 Vragen

zie dat er al door de redactie snel is gehandeld

dank dank

hb
door hbinside - Dec 29, 2011 om 16:29
8 Antwoorden / 1 Vragen

inmiddels ben ik gebeld door Gilbert van banenmatch, omdat ik een mailtje naar hun heb gestuurd waarin ik heb aangegeven dat ik bij hun verwijdert wilde worden en omdat dat niet via hun site mogelijk was.

daarna werd ik gelijk gebeld.
strekking van het gesprek
het blijkt dat men begin nov. vanuit Rusland via hun site en andere vacaturesites aan emailaccounts is gekomen. inmiddels heeft banenmatch de lek gedicht.

ook heeft banenmatch al de nodige ip adressen kunnen achterhalen en aangifte gedaan bij de politie.

Gilbert heeft inmiddels mijn account verwijderd en heeft me daarna onderstaande mail gestuurd.

ik heb hem beloofd dat ik deze zou doorspelen naar dit topic. Dit omdat ik het zeer netjes vind hoe Gilbert met mijn mail is omgegaan.

MAIL VAN BANENMATCH
Allereerst hartelijk dank voor uw tijd uw sympathieke opstelling.
Zoals besproken heb ik uw gegevens van onze website verwijderd en hoop dat deze mails z.s.m zullen ophouden.

Tevens heb ik hier de link van een site die schrijft over het "nieuwe" spammen http://www.dutchcowboys.nl/cybercrime/23636

Mocht u verdere informatie willen kunt u mij persoonlijk ten alle tijde bereiken.

Ik wens u alvast een fijne jaarwisseling.

Met vriendelijke groet,

Gilbert van Straalen
Algemeen Directeur

ma
door marjan321 - Dec 29, 2011 om 22:33
17 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb die Gilbert ruim een maand geleden al gebeld en gemaild.

Probleem is dat zij van die rotzooi af zijn, maar wij niet. Die mails blijven gewoon constant binnenstromen. Ook ik heb toen mijn profiel laten verwijderen maar het kwaad was dus al geschied. Ik heb er nog steeds ontzettend veel last van.