cocktailsonly
door cocktailsonly Oct 10, 2011 om 14:20
Computers & telefonie

Explorer 8

Met mijn laptop kom ik niet meer in de Windows Explorer 8.

En loopt na een tijdje vast.

Compaq Presario CQ60

948 14 Rapporteer

tdehond
door tdehond - Oct 10, 2011 om 14:41
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Ik heb ook problemen met IE 8. Bij bepaalde sites herstelt IE 8 een aantal maal de site waarna IE weigert het nogmaals te proberen.
Dan open ik dezelfde site waarbij IE8 vast loopt zonder problemen met een oudere versie van Firefox.
Ik heb een sony laptop. Ik vermoed dus dat het aan IE8 ligt.

Het is al mogelijk om IE 9 er op te zetten. Dit is voor mij helaas geen optie omdat dit niet goed samenwerkt met Ziggo webmail en volgens een familielid ook niet met de voorganger van windows vista.

edrick3
door edrick3 - Oct 10, 2011 om 14:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo cocktailsonly,

Afsluiten en opnieuw opstarten.
Lukt het nog niet?
Firefox downloaden en gaan gebruiken.
Klik hier.

Suc6

cocktailsonly
door cocktailsonly - Oct 10, 2011 om 14:54
10 Antwoorden / 1 Vragen

Heb al vele malen opgestart.
Het is een laptop van een kennis van mij.
Maar zag dat er wel een Safari op staat.
Dus probeer via Safari Explorer erop te zetten?
En kan ik Explorer helemaal eraf halen? En hoe dus?

gsm
door gsm - Oct 10, 2011 om 15:04
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Je kunt ie8 resetten via Extra, Internetopties, tabblad Geavanceerd:
Klik op: Opnieuw instellen.
Volg de instructies die je te zien krijgt.

Je kunt IE8 ook verwijderen via Configuratiescherm Software:
Windows Internet Explorer 8
Daarna heb je Internet Explorer 7 terug.
Ik raad dit echter niet aan.

IE9 is niet geschikt voor Windows XP.
Dus als je toch een betere internet browser wil dan IE8, kies dan Firefox, versie 7.0.1.
Die is er in het Nederlands en zelfs in het Frysk (voor als je een Fries bent).

cocktailsonly
door cocktailsonly - Oct 10, 2011 om 15:07
10 Antwoorden / 1 Vragen

Ok ga proberen.

Thanks

cocktailsonly
door cocktailsonly - Oct 10, 2011 om 15:19
10 Antwoorden / 1 Vragen

ik kan niet resetten in explorer omdat deze niet opstart.

Deze geeft melding dat die niet meer werkt en naar een oplossing wordt gezocht.

En in de software zie ik hem ook niet staan.

edrick3
door edrick3 - Oct 10, 2011 om 15:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@cocktailsony,

Dan zal IE8 wel corrupt zijn.
Je kunt kijken of Safari wel werkt en deze gaan gebruiken, óf via Safari naar internet en daar Firefox downloaden.
Zie eerder gegeven link bij mij of gsm.

Suc6

gsm
door gsm - Oct 10, 2011 om 16:49
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=cocktailsonly schreef op maandag 10 okt 2011, 15:19]ik kan niet resetten in explorer omdat deze niet opstart.

Deze geeft melding dat die niet meer werkt en naar een oplossing wordt gezocht.

En in de software zie ik hem ook niet staan.
In de Software lijst heet het: Windows Internet Explorer, dus zoeken bij de W van Windows!

gsm
door gsm - Oct 10, 2011 om 18:52
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=cocktailsonly schreef op maandag 10 okt 2011, 15:19]ik kan niet resetten in explorer omdat deze niet opstart.

Deze geeft melding dat die niet meer werkt en naar een oplossing wordt gezocht.

Je kan het nog proberen via Start, Alle programma's, Bureau-accessoires, Systeembeheer.
Daar zou je IE8 misschien kunnen starten zonder de invoegtoepassingen.

diumenge
door diumenge - Oct 10, 2011 om 19:23
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Of IE 8 opnieuw downloaden en installeren.

cocktailsonly
door cocktailsonly - Oct 10, 2011 om 19:23
10 Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor jullie hulp het is gelukt.

gsm
door gsm - Oct 10, 2011 om 21:34
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=cocktailsonly schreef op maandag 10 okt 2011, 19:23]Dank voor jullie hulp het is gelukt.Hoe dan? Graag een kleine toelichting.

cocktailsonly
door cocktailsonly - Oct 10, 2011 om 22:49
10 Antwoorden / 1 Vragen

@gsm Heb deze in widows gezocht en daar verwijderd en toen opnieuw geïnstalleerd.

gsm
door gsm - Oct 11, 2011 om 15:43
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=cocktailsonly schreef op maandag 10 okt 2011, 22:49]@gsm Heb deze in widows gezocht en daar verwijderd en toen opnieuw geïnstalleerd.
Bedankt voor deze terugmelding.