barendsen
door barendsen Dec 29, 2012 om 13:09
Computers & telefonie

Explorer werkt niet goed meer

Ik heb een windows 7 met explorer 64 bit.sinds vorige week weigert die vaak om op te starten en blijft dan zoeken naar de startpagina. Zelfs afsluiten en opnieuw beginnen lukt niet. Het gekke is dat sommige snelkoppelingen ook niet meer opstarten en andere weer wel.Ik heb gekeken bij programma,s en nu blijkt dat er 2 internetexplorers in staan de gewone en de 64 bit.
wat kan ik doen om weer een normaal werkende explorer te krijgen.Heb er zelf niet zoveel verstand van maar zou ik de geavanceerde instelling moeten veranderen? Graag hulp van iemand.

Groeten Silvia

12881 20 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 29, 2012 om 13:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo barendsen,

Kijk eens of het helpt als je IE reset:

Sluit alle geopende vensters van Internet Explorer en Windows Verkenner.

Open Internet Explorer door te klikken op de knop Start. Typ Internet Explorer in het vak Zoeken en klik vervolgens in de lijst met resultaten op Internet Explorer.
Klik op de knop Extra en klik vervolgens op Internetopties.

Klik op het tabblad Geavanceerd en klik vervolgens op Opnieuw instellen.

Schakel het selectievakje Persoonlijke instellingen verwijderen in als u ook de browsegeschiedenis, zoekmachines, accelerators, startpagina's, Traceerbeveiliging en ActiveX-filtergegevens wilt verwijderen.

Klik in het dialoogvenster Instellingen voor Internet Explorer opnieuw instellen op Opnieuw instellen.

Nadat de standaardinstellingen zijn teruggezet door Internet Explorer, klikt u op Sluiten en vervolgens op OK.

Sluit Internet Explorer.

De wijzigingen worden van kracht nadat u Internet Explorer opnieuw hebt geopend.
(Bron: MS)

Mocht dit niet helpen dan kun je ook proberen om systeemherstel toe te passen met een datum toen alles nog wel goed werkte.

Suc6

ve
door verwijderd - Dec 29, 2012 om 16:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

In een 64-bit Windows 7 is standaard IE8 meegeleverd in zowel een 32-bit versie als in de 64-bit versie. Volgens mij geeft de IE8 32-bit de meeste problemen. IE8 64-bit werkt dus wel goed, naar ik me meen te herinneren.

Klik in de balk van Internet Explorer rechtsboven op het pictogram met een vraagteken in blauw rondje. Klik op Over Internet Explorer. Lees welke versie je hebt IE8 of IE9

Waarschijnlijk heb je IE8, aangezien dit een typische fout in IE8 betreft.
Start in dat geval Windows Update en klik op: Naar updates zoeken.
Zoek IE9 niet alleen bij belangrijke updates, maar eventueel ook bij de Optionele updates.

Selecteer IE9 en installeer deze.

ve
door verwijderd - Dec 31, 2012 om 11:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb hem verwijderd en nu google chrome en bevalt prima

ve
door verwijderd - Dec 31, 2012 om 12:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hadden dat een tijdje geleden ook.
Verschrikkelijk irritant.
We hebben toen Mozilla Firefox geinstalleerd, en die zijn we gaan gebruiken en nu hebben we nergens meer last van!

ve
door verwijderd - Dec 31, 2012 om 12:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sinds de 8 versie vind ik Internet Explorer erg slecht gaan werken, ik ben 3 jaar geleden overgestapt naar Firefox en nooit meer terug gegaan. Zelf op Windows 8 is Internet Explorer 10 niet veel beter.

Maar dat terzijde. Firefox lijkt op veel punten op Internet Explorer, en werkt erg goed. Chroome is ook goed, alleen even wennen plus niet alles (zoals Joomla websites) werkt er optimaal op.

Firefox haalt ook direct alle favoriten en startpagina voor je uit Internet explorer zodat je meteen verder kunt.

ve
door verwijderd - Dec 31, 2012 om 13:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Internet Explorer is een erg slechte browser.
traag en zelfs de laatste versie is nog steeds slecht in moderne website technieken.
gebruik Safari of Google chrome of Firefox, Opera.
awel ook Firefox en Opera ook de moderne techniek erg vertraagt weer geeft.

Als je echt wilt genieten en dat is zeker in 2013 dat steeds meer sites de moderne technieken gaan gebruiken. dus mijn advies als je niet al dat moois wilt missen zeker geen IE te gebruiken.
Microsoft moet eerst maar eens leren om een echte goede browser te maken.

ve
door verwijderd - Dec 31, 2012 om 13:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou zeggen installeer windows 8 met internet exploder 10 ik heb t nu n week en bevalt UITSTEKEND en met heel veel mogelijkheden

ve
door verwijderd - Dec 31, 2012 om 14:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

simon55 schreef op maandag 31 dec 2012, 13:53: Ik zou zeggen installeer windows 8 met internet exploder 10 ik heb t nu n week en bevalt UITSTEKEND en met heel veel mogelijkheden

Om IE10 te gebruiken, hoef je echt Win8 niet te installeren. Bovendien: IE, of het nou 6, 7, 8, 9 of 10 is, is en blijft de meest waardeloze browser.

ve
door verwijderd - Dec 31, 2012 om 14:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

goede raad, neem Google Chrome werkt beter sneller en minder flauwekul gebruik hem al jaren.

ve
door verwijderd - Dec 31, 2012 om 14:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Google Chrome houdt alles bij wat je op internet doet. Mij niet gezien. Internet Explorer houdt zich niet aan de internet standaarden en er worden op regelmatige basis veiligheidslekken gevonden. Blijft er nog genoeg keuze over: Opera Web Browser of Firefox. Als je echt bij IE wilt blijven kan je ook kiezen voor de laatste versie. In dit geval is dat de release versie van IE 10.

ve
door verwijderd - Dec 31, 2012 om 15:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het kan aan mij liggen, maar persoonlijk vind ik het zeer irritant als iemand een concrete vraag heeft en dan allerlei adviezen krijgt waar niet om gevraagd is. Hier worden allerlei browsers aangeprezen terwijl TS specifiek vraagt hoe de eigen browser weer goed werkend te krijgen. Alleen de eerste twee beantwoorders gaven een antwoord waaraan TS wellicht iets heeft. Ik ben wel benieuwd of het ondertussen gelukt is.

ve
door verwijderd - Dec 31, 2012 om 15:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

tucker schreef op maandag 31 dec 2012, 15:42: Het kan aan mij liggen, maar persoonlijk vind ik het zeer irritant als iemand een concrete vraag heeft en dan allerlei adviezen krijgt waar niet om gevraagd is. Hier worden allerlei browsers aangeprezen terwijl TS specifiek vraagt hoe de eigen browser weer goed werkend te krijgen. Alleen de eerste twee beantwoorders gaven een antwoord waaraan TS wellicht iets heeft. Ik ben wel benieuwd of het ondertussen gelukt is.

hear, hear!

Goede jaarwisseling.

ve
door verwijderd - Dec 31, 2012 om 17:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

tucker schreef op maandag 31 dec 2012, 15:42: Het kan aan mij liggen, maar persoonlijk vind ik het zeer irritant als iemand een concrete vraag heeft en dan allerlei adviezen krijgt waar niet om gevraagd is. Hier worden allerlei browsers aangeprezen terwijl TS specifiek vraagt hoe de eigen browser weer goed werkend te krijgen. Alleen de eerste twee beantwoorders gaven een antwoord waaraan TS wellicht iets heeft. Ik ben wel benieuwd of het ondertussen gelukt is.

tucker slaat de spijker precies op zijn kop, laat de tuckers maar schuiven, zijn fijne mensen daar in tuckerland.

een achterhoeker.

ve
door verwijderd - Dec 31, 2012 om 18:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tot nu toe eerste antwoord geprobeerd maar geen resultaat. Heb de explorer 9 dus zal de 10 installeren. Als dat ook niet werkt stap ik over op een andere browser. Bedankt allemaal en een goed 2013. Groeten

ve
door verwijderd - Dec 31, 2012 om 18:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

@barendsen,

Als het met de reset van IE niet lukt, dan is er iets anders aand ehand.

Systeemherstel geprobeerd? Mocht dit ook niet helpen kun je het altijd weer terugdraaien.

Goede jaarwisseling.

ve
door verwijderd - Dec 31, 2012 om 18:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

PS

Je kunt Firefox eventueel hier downloaden.

ve
door verwijderd - Jan 1, 2013 om 20:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een browser waarvan de fabrikant niet in staat is om het ding naar behoren te laten werken, hoef ik niet. Baal toch al van die ongezonde overheersing van Microsoft Windows met elke paar jaar een nieuwe versie zonder dat het gebruiksvriendelijker en veiliger wordt. Laat ze daar maar eens echt moeite voor doen, zonder ons na aanschaf van een PC te dwingen dure antivirustroep aan te schaffen, die ook niet waterdicht is..... Ik en velen met mij hadden problemen met explorer. Ja, er werd door TS een oplossing gevraagd. Een andere browser is ook een oplossing en heb ik ook gedaan.

ve
door verwijderd - Jan 4, 2013 om 15:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Had zelfde probleem vandaag met WIndows XP.
Heb instellingen op standaard gezet en hij werkt weer.

ve
door verwijderd - Jan 4, 2013 om 15:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

@kroon,

Mooi zo.

ve
door verwijderd - Jan 4, 2013 om 15:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo ga naar start alle programma s en open t configuratiescherm klik op programma en onderdelen dan opent t scherm met de programma s zoek internet exploder klik deze aan en verwijder deze dan open je de browser en klik op extra en dan opties zoeken naar updates...........succes