bl
door blackblossom May 2, 2008 om 19:52
Computers & telefonie

Explorer werkt niet meer. Hoe maak ik de nieuwste internet explorer bruikbaar?

Sinds ik de nieuwste internet explorer (8 geloof ik) heb geïnstalleerd, (ik heb Windows XP) kan ik niet meer "normaal" internetten via internet explorer. (Gelukkig nog wel met firefox)

Als ik naar een website ga, word deze "raar" weergegeven, er ontbreken knoppen, of ze verdwijnen wanneer ik er met de muis over ga en laten zich niet "beklikken".

Vooral mijn hotmail doet raar. Alleen het menu links in beeld is zichtbaar, het gedeelte met e-mails wordt niet weergegeven.

Normaal gesproken opende ik vanuit msn mijn mailbox, maar omdat deze automatisch in internet explorer wordt geopend, kan ik niet direct vanuit msn in mijn mailbox komen. Ik moet iedere keer firefox openen en extra inloggen op de site van hotmail, vrij omslachtig.

Ik zou graag weer van internet explorer gebruik willen maken, dus wie kan mij vertellen wat ik moet doen om explorer weer bruikbaar te maken?

Bij voorbaat hartelijk dank voor de reacties!

356 9 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 2, 2008 om 20:15
16864 Antwoorden / 202 Vragen

Opnieuw installeren door ophalen van de webserver van Microsoft. Wel eerst de oude versie, de niet werkende, verwijderen. Houdt u dan nog problemen, neem dan contact op met Microsoft via hun help-desk. men zal dit probleem zeker ernstig nemen en u helppen. Men heeft daar niet graag dat hun product niet werkt en andere wel.

dirck
door dirck - May 2, 2008 om 20:17
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Blackblossom,

Via Systeemherstel kun je je computer weer in de staat krijgen zoals die was voordat je Internet Explorer 7 installeerde.

Als je Systeemherstel opent en je gaat naar de datum toe waarop je IE7 geinstalleerd hebt, dan zie je waarschijnlijk dat Systeemherstel een herstelpunt aangemaakt heeft toen IE7 geinstalleerd werdt.
Als je je computer terugzet met dat herstelpunt, dan staat IE6 weer tot je beschikking.

Groet, Dirck

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 2, 2008 om 20:25
16864 Antwoorden / 202 Vragen

ps systeemherstel uitvoeren naar een moment voor het installeren van i-ecpl 8 is ook een optie u heeft dan i-e 7 terug.

dirck
door dirck - May 2, 2008 om 20:29
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Ik dacht dat IE8 niet bestond, zie nu pas dat het wel zo is.
Dat het niet goed werkt zal wel komen doordat het een Beta versie is.
Beter kun je wachten totdat ze een Final gemaakt hebben.

Wat betreft mijn antwoord over Systeemherstel, IE7 wordt IE8 en IE6 wordt IE7.

freya
door freya - May 2, 2008 om 20:36
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo blackblossom,

Ik zou zeggen, als je toch al Firefox gebruikt, installeer dan de plugin 'IETab' vanaf de website van Mozilla en dan heb je die Internet Explorer helemaal niet meer nodig. Na installatie kun je je werkbalk aanpassen door het IETab icoontje naar de werkbalk te slepen. Mocht je dan een website tegenkomen die onder Firefox 'niet lekker' werkt, dan druk je op die IETab-knop en wordt de website weergegeven alsof deze in Internet Explorer is geopend. Via onderstaande 'link' kun je de plugin downloaden.

IE Tab

Zelf gebruik ik al geruime tijd Firefox en raak Internet Explorer niet meer aan.

m.vr.gr. Freya

gsm
door gsm - May 2, 2008 om 21:38
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Ik zou via het Configuratiescherm, Software (of Programma's) de Windows Internet Explorer 8 Beta weer verwijderen.
Als het goed is heb je dan de IE7 terug.

GSM

edwardus
door edwardus - May 3, 2008 om 00:48
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Da's wel te zien aan dat <!-- IfEmptyParas blabla --> gereutel dat IE gebruikers vaak in jouw antwoorden zien ;)

freya
door freya - May 3, 2008 om 09:33
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@edwardus:

Zou dat misscien niet een probleempje op jouw computer kunnen zijn? Als ik mijn antwoorden in Internet Explorer bekijk ziet het er prima uit.

Freya

kroonmeester
door kroonmeester - May 3, 2008 om 10:46
457 Antwoorden / 45 Vragen

Hebt u een bètaversie van 'IE8' ? Op de (Nederlandse) websites van Micros(ch)oft kan ik hier niets van over terugvinden van een 'IE8'.

De huidige versie is nog steeds 'IE7'!