jo
door jorisenlotje May 17, 2011 om 18:44
Computers & telefonie

Extensie

Wanneer ik in powerpoint 2010 een presentatie maak en ik doe opslaan als, dan gebeurt er niks, want dan blijft ie in zijn werkbestand zitten. Dus simpel gezegd: bovenaan staat Powerpoint 2010 met een bestandsnaam.
Wat ik ook probeer: .pps - .pptx enz. enz. Hij pakt hem niet.
Ik krijg, als ik dat doe ook geen waarschuwing als weet u het zeker, enz.
Mijn bestaande presentaties kan ik zonder meer de extensies veranderen, zonder dat hij een waarschuwing geeft.
Heb al div. xx office 2010 eraf gegooid, opnieuw erop gezet, andere versies gedaan. Niks helpt.
Zijn hier instellingen voor om dit te verhelpen?

738 7 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - May 17, 2011 om 19:20
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo jorisenlotje,

Waarom reageer je niet bij de al eerder gestelde vraag.
Klik hier.
Dat is wel zo duidelijk.
Daar kun je ook een verduidelijking geven.

chris74
door chris74 - May 17, 2011 om 19:22
566 Antwoorden / 44 Vragen

ik wilde precies hetzelfde zeggen.
of terwijl dubbel post.

jo
door jorisenlotje - May 17, 2011 om 20:15
122 Antwoorden / 107 Vragen

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 17 mei 2011, 19:20]Hallo jorisenlotje,

Waarom reageer je niet bij de al eerder gestelde vraag.
Klik hier.
Dat is wel zo duidelijk.
Daar kun je ook een verduidelijking geven.

Oke, bij deze dan. Ik heb nl. nog even gewacht met antwoorden, omdat ik het verder uit wou zoeken. Ben er helaas niet in geslaagd!!.
Kon jouw antwoord niet zo snel meer terug vinden, dus heb ik het op deze onsympathieke manier gevraagd.
Zou je me aub. met bg. vraag verder kunnen helpen?

freya
door freya - May 17, 2011 om 20:42
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@jorisenlotje:

Je eigen gestelde vragen zijn eenvoudig terug te vinden. Klik, nadat je bent ingelogd, rechtsboven op de webpagina op 'Mijn pagina' en vervolgens links in het menu op 'Vragen'. Daar vind je dan een overzicht van je gestelde 'vragen'. Selecteer de betreffende vraag en je kunt er vervolgens een reactie bij plaatsen.

Freya

edrick3
door edrick3 - May 17, 2011 om 20:56
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@jorisenlotje,

Als ik je vraag nu goed begrijp is het probleem dat het niet lukt om een gemaakte powerpoint op te slaan.

Als je powerpoint opent om een nieuwe presentatie te maken, dan staat er nog géén naam boven.
Nadat je de presentatie hebt gemaakt kies je voor Opslaan als...
Als het goed is opent zich een nieuw venster waarin een lijst van de reeds opgeslagen bestanden.
Daaronder staan 2 'balken':
in de 1e kun je het bestand een naam geven (zónder extensie!)
in de 2e kun je met v aanklikken scrollen naar wat voor soort presentatie je wilt.
Kies voor powerpointvoorstelling (aanklikken).
Klik dan op Opslaan.
(Dit geldt voor 2003, maar zal in 2010 niet (veel) anders zijn)

Zou niet weten waarom het bij jou niet zou lukken. Heb je dit al eerder - met wél succes - gedaan?

Blijft mijn vraag: waarom zou je extensies willen veranderen? Zie daar het nut niet van, maar dit terzijde.

Laat maar even horen of één en ander al dan niet gelukt is.

Met vr.gr.

jo
door jorisenlotje - May 18, 2011 om 10:03
122 Antwoorden / 107 Vragen

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 17 mei 2011, 20:56]@jorisenlotje,

Als ik je vraag nu goed begrijp is het probleem dat het niet lukt om een gemaakte powerpoint op te slaan.

Als je powerpoint opent om een nieuwe presentatie te maken, dan staat er nog géén naam boven.
Nadat je de presentatie hebt gemaakt kies je voor Opslaan als...
Als het goed is opent zich een nieuw venster waarin een lijst van de reeds opgeslagen bestanden.
Daaronder staan 2 'balken':
in de 1e kun je het bestand een naam geven (zónder extensie!)
in de 2e kun je met v aanklikken scrollen naar wat voor soort presentatie je wilt.
Kies voor powerpointvoorstelling (aanklikken).
Klik dan op Opslaan.
(Dit geldt voor 2003, maar zal in 2010 niet (veel) anders zijn)

Zou niet weten waarom het bij jou niet zou lukken. Heb je dit al eerder - met wél succes - gedaan?

Blijft mijn vraag: waarom zou je extensies willen veranderen? Zie daar het nut niet van, maar dit terzijde.

Laat maar even horen of één en ander al dan niet gelukt is.

Met vr.gr.

Bedankt voor je reactie.
Zoals ik al aangaf, ik heb bovenstaand al tig aantal xxx gedaan zonder suc6.
Der zit wat in bepaalde instellingen fout, maar ik weet niet wat of welke.
Tot horens.

jo
door jorisenlotje - May 18, 2011 om 10:06
122 Antwoorden / 107 Vragen

[quote=chris74 schreef op dinsdag 17 mei 2011, 19:22]ik wilde precies hetzelfde zeggen.
of terwijl dubbel post.[quote=edrick3 schreef op dinsdag 17 mei 2011, 20:56]@jorisenlotje,

Als ik je vraag nu goed begrijp is het probleem dat het niet lukt om een gemaakte powerpoint op te slaan.

Als je powerpoint opent om een nieuwe presentatie te maken, dan staat er nog géén naam boven.
Nadat je de presentatie hebt gemaakt kies je voor Opslaan als...
Als het goed is opent zich een nieuw venster waarin een lijst van de reeds opgeslagen bestanden.
Daaronder staan 2 'balken':
in de 1e kun je het bestand een naam geven (zónder extensie!)
in de 2e kun je met v aanklikken scrollen naar wat voor soort presentatie je wilt.
Kies voor powerpointvoorstelling (aanklikken).
Klik dan op Opslaan.
(Dit geldt voor 2003, maar zal in 2010 niet (veel) anders zijn)

Zou niet weten waarom het bij jou niet zou lukken. Heb je dit al eerder - met wél succes - gedaan?

Blijft mijn vraag: waarom zou je extensies willen veranderen? Zie daar het nut niet van, maar dit terzijde.

Laat maar even horen of één en ander al dan niet gelukt is.

Met vr.gr.