du
door dutchaidan Feb 28, 2010 om 17:35
Computers & telefonie

Extern geheugen bijna vol

Ben een muziek verzamelaar en nu is mijn extern geheugen van 250GB vol aan het raken. Mijn plan is dus een extern geheugen van 1TB aan te schaffen (die waren er destijds nog niet).
Mijn vraag is gebruik ik die 1TB dan NAAST het extern geheugen van 250GB, of moet ik alles op het extern geheugen van 1TB zetten? Belangrijk is wel dat als het naast elkaar gebruikt kan worden ik wel alle muziek door elkaar heen moet kunnen beluisteren.

691 5 Rapporteer

stacey
door stacey - Feb 28, 2010 om 17:42
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Als ze beiden usb aansluiting hebben en je 2 ( of meer/genoeg) aansluitingen hebt kun je ze gewoon beide gebruiken, alleen heb je er dan 2 apparaten naast staan...........maar als dat niet uitmaakt.......

Maar ik denk persoonlijk dat al je muziek op de 1 ( Tb) hebben welicht handiger is met zoeken van wat je wilt horen vanaf 1 plek en dan kun je de 250 voor back up of iets anders gebruiken.

Je kunt het ook eerst uitproberen of 2 naast elkaar bevalt , bevalt het niet kun je altijd nog alles op 1 externe zetten.

Succes,

edrick3
door edrick3 - Feb 28, 2010 om 17:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo dutchaidan,

Neem aan dat je met extern geheugen een vaste schijf bedoelt.
Gezien de opslagcapaciteit van 1TB zou ik om te beginnen de muziek van de schijf van 250GB overzetten en deze schijf voor iets anders gebruiken of als reserve achter de hand houden. Dat lijkt me het makkelijkste; dan heb je alles bij elkaar.
Suc6

du
door dutchaidan - Feb 28, 2010 om 20:33
10 Antwoorden / 7 Vragen

Stacey en Edrick3 bedankt voor de reactie. Mijn eerste ingeving was ook alles op 1TB te zetten, maar lijkt me dat dat wel enige tijd in beslag zal gaan nemen, gaat om zo'n 36.000 nummers.

stacey
door stacey - Feb 28, 2010 om 20:50
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=dutchaidan schreef op zondag 28 feb 2010, 20:33] lijkt me dat dat wel enige tijd in beslag zal gaan nemen, gaat om zo'n 36.000 nummers.

Als je het in mappen hebt staan hoef je toch ook niet alles in 1x te doen, doe je map voor map tussendoor als je achter pc zit.

edwardus
door edwardus - Mar 1, 2010 om 13:30
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Op zich is er inderdaad geen enkel bezwaar om de beide externe schijven naast elkaar te gebruiken, zolang je maar het benodigde aantal USB poorten beschikbaar hebt.
Toch zou ik in dit geval de 1TB schijf inrichten als data schijf (muziek) en de 250GB schijf gebruiken om full backups op te maken van je interne schijf/schijven. Mocht je daar nog software voor zoeken, laat maar even weten.