bi
door bisamar Feb 5, 2008 om 14:18
Computers & telefonie

Externe harde schijf

als ik mijn scanner moet gebruiken haal ik de usb uit mijn externe harde schijf   zodra ik de usb aansluiting weer in de schijf plaats komt er geen wachtwoord opdracht meer en kan ik niet in de schijf. hoe los ik dat op?

221 9 Rapporteer

poltol
door poltol - Feb 5, 2008 om 14:29
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Koop een USB hubje. Zo'n hub heeft bv 4 uitgangen naar de diverse apparaten en één ingang naar de PC. u hoeft dan niets meer los te maken. hierdoor raakt de PC de draad niet meer kwijt want alle apparaten krijgen dan een eigen naam en/of letter.

Vr.gr. Poltol

freya
door freya - Feb 5, 2008 om 14:48
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo bisamar,

Meld je de externe harde schijf wel eerst netjes af via het icoontje 'hardware veilig verwijderen' rechtsonder in de taakbalk? Je kunt niet zomaar even de USB-kabel uit de externe schijf trekken, dat is vragen om moeilijkheden.

m.vr.gr. Freya

bi
door bisamar - Feb 5, 2008 om 16:14
17 Antwoorden / 5 Vragen

ja had ik al eerder moeten doen bedankt voor je reactie

bi
door bisamar - Feb 5, 2008 om 16:15
17 Antwoorden / 5 Vragen

nee had ik niet gedaan maar hoe krijg ik hem nu weer aan de praat?

freya
door freya - Feb 5, 2008 om 16:23
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Als je de externe harde schijf weer aansluit en je zet hem 'aan' (als er een schakelaar op zit) dan zou hij weer automatisch 'herkend' moeten worden.

Freya

gsm
door gsm - Feb 5, 2008 om 18:44
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Het kan zijn dat het bestandsysteem op de schijf corrupt is geraakt.
Hierdoor kan het voorkomen dat de schijf niet meer "herkend" wordt via de USB interface.
Als de schijf uit z'n externe huis gehaald kan worden, dan even direct aansluiten op de IDE kabel van de PC. Voer dan een Schijfcontrole met automatisch repareren uit (chkdsk  /F)
Let dan wel op het aanpassen van de instelling (CS of Master dan wel Slave) van de schijf en zet die later weer zoals origineel in de externe behuizing was ingesteld.

GSM

gsm
door gsm - Feb 6, 2008 om 21:34
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Zet de USB schijf eens korte tijd aan terwijl er geen stroom adapter op is aangesloten.

GSM

bi
door bisamar - Feb 6, 2008 om 21:59
17 Antwoorden / 5 Vragen

Hallo GSM hartelijk bedankt hij werkt weer nadat ik het gedaan heb op je reactie van  vandaag

ik ben 67 dus met de techniek niet zo goed op de hoogte

met vr groet Cofra

gsm
door gsm - Feb 6, 2008 om 23:18
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Hoi Bisamar,

Fijn dat iet het weer doet.

Door de stroom eraf te halen en dan de schakelaar aan te zetten, worden restanten elektriciteit uit het apparaat verwijderd. Dit is heel vaak DE oplossing bij weigerende randapparatuur, falende modems en ook voor PC's die zich vreemd gedragen of erg langzaam zijn geworden.

Hartelijk dank dat je dit even teruggemeld hebt.

GSM