bi
door bisamar Nov 1, 2008 om 09:19
Computers & telefonie

Externe harde schijf

ik heb een nieuwe pc Packard Bell met windows vista eerst had ik XP.         nu wil ik mijn externe harde schijf gebruiken maar hij erkent mijn wachtwoord niet.

Wat doe ik fout ik hoop dat een van jullie mij kan helpen.

groet Bisamar

323 18 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 1, 2008 om 10:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat voor wachtwoord bedoel je precies? Was de schijf encrypted? Of zijn het Personal Folders waar je op doelt?

ve
door verwijderd - Nov 1, 2008 om 10:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

het gaat als volgd: als hij aangesloten is en ik zet de knop om start hij niet op ik krijg wel licht te zien dat hij aanstaat maar de schijf draait niet.als ik hem vervolgens weer uitzet blijft er een flauw licht branden dat gaat pas uit als ik de usb stekker aan de achterkant van de schijf  ik heb een toshiba

ve
door verwijderd - Nov 1, 2008 om 10:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Da's mooi, maar wat voor soort wachtwoord heb je het nou over?

ve
door verwijderd - Nov 1, 2008 om 11:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

mijn wachtwoord om in de harde schijf (externe) te komen

ve
door verwijderd - Nov 1, 2008 om 11:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als u de externe hd heeft aangesloten en aangezet.

Wordt de externe hd dan weergegeven in het scherm "Deze computer"
(als via Start op  Deze computer klikt ) ?

ve
door verwijderd - Nov 1, 2008 om 11:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja zoiets had ik al wel in de gaten ja.
Lees nu nog 's mijn eerste reactie en probeer dan nog eens.

ve
door verwijderd - Nov 1, 2008 om 11:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit was @bisamar

ve
door verwijderd - Nov 1, 2008 om 12:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op 5 februari heb je deze vraag ook al gesteld.

Antwoord van toen bleek te helpen:
"Zet de USB schijf eens korte tijd aan terwijl er geen stroom adapter op is aangesloten."

Zie:
Vraag van 5 februarie

GSM

ve
door verwijderd - Nov 1, 2008 om 13:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo gsm

inderdaad heb ik dat toen gevraagd en was het ook opgelost.

ik heb dit weer gedaan en hij starte weer maar als ik inlog met het huidige wachtwoord geeft hij aan dat de INI (weet niet wat het betekend) gegevens niet kloppen

bvd bisamar

ve
door verwijderd - Nov 1, 2008 om 14:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Bisamar

Misschien zijn de inloggevens verdwenen en bestaat het wachtwoord niet meer (is dus leeg)

Probeer eens niets in te typen als het wachtwoord wordt gevraagd (het wachtwoord dus leeg laten)

ve
door verwijderd - Nov 1, 2008 om 15:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ergens in de gebruiksaanwijzing van de Toshiba HD zou moeten staan hoe je het zo kan instellen dat wachtwoord invullen niet nodig is.
Via google wordt ik verder niet veel wijzer.

Succes, AF

ve
door verwijderd - Nov 1, 2008 om 15:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien kun je de schijf repareren met de hulp van een download (zie onderstaande link) door van een virtuele CD-ROM (met wachtwoord) weer een normale HDD partitie te maken:

LET OP: Alle gegevens gaan daarmee wel verloren!!

http://www.techsupportlive.com/index.php?_m=downloads&_a=view&parentcategoryid=9&pcid=8&nav=0,8

GSM

ve
door verwijderd - Nov 1, 2008 om 15:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nog steeds erg benieuwd naar wat voor soort wachtwoord we het nu hier over hebben ....

ve
door verwijderd - Nov 1, 2008 om 15:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoera het is gelukt

was even iets anders dan de vorige keer ik denk door vista dat er andere schermpjes komen waar ik nog aan moet wennen.was gewend XP ik ben (68 en vrouw) maar vind vista weer een uitdaging om te leren

wat ik nu gedaan heb is wachtwoord uitschakelen

voor alle antwoorden bedankt

Bisamar

ve
door verwijderd - Nov 1, 2008 om 15:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

om in mijn harde schijf te kunnen (externe)

groetjes

ve
door verwijderd - Nov 1, 2008 om 15:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

@edwardus: vreemd!!???? Ja dat dan wel weer...Gr. Henri

ve
door verwijderd - Nov 1, 2008 om 17:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

@@@
Google maar eens op wachtwoord toshiba harddisk

Vreemd, dat wel, maar echt waar....

@ Bisamar

Mooi dat het is opgelost!

Vrgr. AF

ve
door verwijderd - Nov 2, 2008 om 01:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja ik was er al bang voor dat ik zo'n antwoord zou krijgen, gelukkig maar dat het opgelost is, want ik stond op het punt de handdoek in de ring te gooien.

Vergelijk het maar met de volgende sketch (had van André van Duin kunnen zijn):
Klant gaat met auto naar garage;
Klant: tijdens het rijden gaat er een lampje branden
Monteur: ok, vertel eens welk lampje?
Klant: het rode lampje
Monteur: ja die zag ik al aankomen, maar wélk rode lampje?
Klant: het rode lampje dat gaat branden
...