bi
door bintangkecil Jan 23, 2010 om 16:38
Computers & telefonie

Externe hardeschijf

mijn vraag is waarom kan ik mijn externe harde schijf niet openen.het is een plug en play systeem via een usb aansluiting op mijn pc.in het systeembeheer zie ik alleen mijn interne harde schijf.wie weet een oplossing.

871 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 23, 2010 om 16:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo bintangkecil,

Krijg je wel zo'n Windowsgeluidje te horen, ten teken dat er een USB-apparaat wordt gevonden wanneer je de externe schijf aansluit? En zoniet, heb je al eens geprobeerd om die externe schijf op een andere computer/laptop aan te sluiten?

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Jan 23, 2010 om 16:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je al met schijfbeheer gekeken of hij wel geformateerd is?

Valerius

ve
door verwijderd - Jan 23, 2010 om 16:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hi litlle star
een paar maanden geleden ik had een friend met hetzelfde probleem. Ik vroeg hem of de schijf aan stond. Zij wist niet dat sommige schijven apart aangeschakeld moeten worden.

Is dat misschien bij jou het geval?

yours truly

CG

ve
door verwijderd - Jan 23, 2010 om 17:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je de disk in systeembeheer ook niet ziet en ook geen melding hebt van een onbekend usb apparaat. zou ik de usb kabel eens vervangen. kijken of de schijf wel spanning krijgt. contoleren of een ander usb apparaat doet op die poort.

Is de schijf nieuw of deed die het vroeger wel ?

ve
door verwijderd - Jan 23, 2010 om 17:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een usb hub met een edapter wil wel eens helpen als je hem daarop eens aansluit.
Valerius

ve
door verwijderd - Jan 23, 2010 om 17:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Twee opmerkingen, die misschien kunnen helpen.

Sommige nog nieuwe harde schijven moeten eerst geïnitialiseerd worden in Schijfbeheer, via een klik met de rechter muisknop op het pictogram van de nieuwe schijf.

Externe 3,5" schijven hebben vaak een kabel met twee USB stekkers voor de aansluiting op de PC.
De ene, met de dikste kabel is voor de data en voor de voeding en moet altijd gebruikt worden. De andere stekker is alleen voor extra voeding van een tweede USB poort, voor het geval de eerste USB poort onvoldoende stroom levert.