st
door stdancer Aug 25, 2008 om 18:53
Computers & telefonie

Extra interngeheugen niet geaccepteerd door windows

kan iemand mij vertellen hoe het zit dat wanneer ik éénzelfde intern geheugenkaart van exact dezelfde leverancier en exact hetzelfde geheugen van 512 mb DDR2 plaats op mijn moederboord, niet wordt geaccepteerd?

544 6 Rapporteer

labswans
door labswans - Aug 25, 2008 om 19:02
1918 Antwoorden / 10 Vragen

1. U stopt hem er verkeerd in

2. U heeft een geheugen welke stuk is ( test hem als deze alleen erin sit op het moederbord )

3. U heeft de maximale hoeveelheid geheugen overbezet kwa mb

st
door stdancer - Aug 25, 2008 om 19:31
8 Antwoorden / 2 Vragen

die gedachte had ik ook al, alleen in het moederbord geeft deze ook een fout melding.

trouwens wel raar, want ik heb hem ook al omgeruild voor een nieuwe. toch geeft deze ook een foutmelding.

nog bedankt voor de snelle reactie. JH

gsm
door gsm - Aug 26, 2008 om 13:03
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Een keer er verkeerd in stoppen kan. Twee keer is al een hele kunst.
De module zal er dus wel goed ingezeten hebben.
Zet de nieuwe op de plaats van de oude.

Werkt het dan ook niet en daarna nog steeds de oude wel, dan is het nieuwe geheugen defect of het is toch een ander model, ook al lijkt het precies hetzelfde te zijn.

Oorzaken van een defect:
Het geheugen was niet nieuw uit de verpakking, maar al eens eerder gebruikt en is daarbij beschadigd.
U kunt de nieuwe modules ook zelf beschadigd hebben.

Meestal is de oorzaak van een defect het beschadigen van de elektronica door ontlading van statische elektriciteit (en het dus niet gebruiken van een polsbandje).

GSM

tr
door troxz - Aug 26, 2008 om 13:45
22 Antwoorden / 2 Vragen

Wat een mogelijkheid is, is het feit dat uw Moederbord Dual channel geheugen ondersteunt. Dit houdt in dat de slots die u op uw moederbord vindt geschakeld zijn. (Voorbeeld Slot 1 & 3 en Slot 2 & 4). Hierdoor is het van belang in welk slot u het extra geheugen bijzet.  Probeer dus eens uit met 1 bankje geheugen in slot 1 en eentje in slot 3.

Succes!

gsm
door gsm - Aug 26, 2008 om 14:54
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Vandaar dat ik zeg, probeer het eerst eens in het nu al bezette slot en wissel de geheugens even om om te testen.
Daarna, als dat werkt, is het inderdaad belangrijk om het handboek erbij te pakken en ook de BIOS instellingen eens na te lopen en te onderzoeken hoe de slots bezet moeten worden.

GSM

badclusters
door badclusters - Aug 29, 2008 om 20:03
69 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je niet per ongeluk die geheugenbank in het slot gestoken met de powerstekker nog in de pc? dan is de kans groot dat je het slot hebt vernield!! Ik heb het meerdere malen meegemaakt dat een klant zich bij mij met dit probleem aanmelde en wat bleek de 220V stekker zat nog in het stopcontact! Allerbelangrijkste regel is wanneer je PCI AGP of andere kaarten plaatst dan moet je er voor zorgen dat de power er  af is!! anders krijgt het mainboard een opdonder en is je slot deffect dus check even met het programmaatje CPU-Z kan je gratis downloaden en dan zie je gelijk wat er in je pc moet en wat voor systeem je hebt en of er een slot kapot is sterkte verder