ha
door handigeman007 Feb 23, 2006 om 20:17
Computers & telefonie

Extra RAM-geheugen plaatsen...?

Hallo,

Ik heb nu 512 MB DDR SDRAM aan ram-geheugen. Nu heb ik nog een 64 MB PC-100 SDRAM OEM chip aan ramgeheugen liggen, kan ik deze zonder ernstige nadelige gevolgen plaatsen in een vrije poort op mijn computer?

Mijn p.c. draait op Windows XP SP2 NL, Pentium 4 (3000 MHz).

Met vriendelijke groet en bij voorbaat dank,

C. de Zoete

275 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 23, 2006 om 20:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Doe maar niet.

Moet van hetzelfde type zijn, als je nodig hebt koop het erbij want op dit moment is het niet zo duur.

Succes,

Oracle

ve
door verwijderd - Feb 23, 2006 om 20:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

ps het besturingssysteem (software) heeft niets uitstaande met hardware zoals geheugenkaarten.

ve
door verwijderd - Feb 24, 2006 om 17:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik weet dat er 2 maal Samsung M3 68L3223FTN-CCC 256 MB PC3200 DDR SDRAM in zit, maar deze 'match' inderdaad niet met kaart die ik er eventueel in zo willen zetten.

Maar als ik nu echter nieuwe er bij zou willen kopen en ik heb nu 2 x 256 mb kan ik dan er wel 1 van 512 mb bij kopen of moet dat ook dan in porties van 256 mb?

Met vriendelijke groet,

C. de Zoete

ve
door verwijderd - Feb 24, 2006 om 18:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kan er gewoon 1 reepje van 512MB DDR geheugen bijplaatsen.

SDRAM heeft 168 pins en DDR-SDRAM heeft 184 pins geheugen, dus ik vraag me af of het uberhaupt wel zou passen.

ve
door verwijderd - Feb 24, 2006 om 20:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hartelijk dank. Ik heb mijn pc even opgemaakt en het blijkt inderdaad niet te passen. Hartelijk dank voor uw reactie!

C. de Zoete

ve
door verwijderd - Feb 24, 2006 om 20:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Neen, niet zomaar doen. Er bestaan verschillende soorten kaarten en je moet wel zeker weten dat het de goede is. Suggestie: de PC openmaken: aanwezige kaart (of één er van) er uithalen, meenmen naar een computerzaak. Overigens, een suggestie waar ik mijn voordeel heb gedaan met exact dezelfde vraag: ik ben met een kaart uit de PC naar een kringloopwinkel gegaan en resultaat: bingo -- een goede kaart tegen een spotprijs.

Succes  Gerrit

ve
door verwijderd - Feb 24, 2006 om 20:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft er iemand nog een aanrader voor een goed merk, qua geheugenmodules?

ve
door verwijderd - Feb 24, 2006 om 20:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maakt opzich niet zoveel uit, als het maar PC3200 DDR-SDRAM is.

ve
door verwijderd - Feb 24, 2006 om 21:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oke, Hartelijk dank! Weet u misschien ook nog het verschil tussen ECC, NON-ECC, en REGISTERED-ECC? Er zit nu NON-ECC in mijn pc, is het aan te raden als ik er iets bij koop om een andere variant te kiezen, bijvoorbeeld ECC of REGISTERED-ECC?

C. de Zoete

ve
door verwijderd - Feb 24, 2006 om 21:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat is het verschil tussen 'Registered' en 'ECC'
geheugen

Dit is onmogelijk te beantwoorden behalve voor het verschil in de spelling.

"ECC" en "Registered" specificaies hebben geen relatie. Een
module kan beide of niet.

"Registered" memory heeft een buffer chip dat zorgt voor een
"Registered" module dat deze betrouwbaarder is en verhoogd de
performance.

"Registers" zijn primair bedoeld alleen voor SDRAM (inclusief PC100,
PC133, and DDR) modules.

"ECC" memory gebruikt additioneel geheugen chips op de module om
correcties toe te staan van bepaalde geheugenfout type

"ECC" is niet uniek voor elke DRAM technology en is verkrijgbaar in:
FPM, EDO, SDRAM, DDR, en RAMBUS.

Als uw systeem "Registered ECC" en "Non-Registered Non-ECC"
geheugen aan kan, dan raden wij aan om "Registered ECC" te gebruiken
voor maximale betrouwbaarheid en performance.

Vele systemen staan niet toe zowel "Registered" of "ECC"
specificaties door elkaar te gebruiken

Controleer uw handleiding goed en vergelijk wat al geinstalleerd is."

Uw moederbord moet dus wel ECC en/of Registered geheugen ondersteunen!

Bron: http://www.interngeheugen.com

ve
door verwijderd - Feb 25, 2006 om 10:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

M'n moederbord ondersteunt geen ECC of REGISTERED ('k heb even de handleiding er bij gehaald...). Hartelijk dank voor uw reactie.