ki
door kingbilly63 Aug 16, 2013 om 15:23
Computers & telefonie

Extreem hoog dataverbruik Tele2

Sinds nov 2012 heeft mijn dochter een Iphone 4s met als abonnement 300 met 1024 internet. Elke maand bleef zij keurig heel ver onder haar limiet. Echter Eind juni kreeg zij opeens een SMS van Tele2 dat zij aan haar kredietlimiet zat en dat telefoon werd geblokkeerd. Inmiddels rekening betaald en kon ze weer sms en bellen. Op 8 augustus gebeurd precies hetzelfde, weer is ze afgesloten ondanks dat zij nog heel veel belminuten over heeft (net als andere maanden). Geprobeerd met klantenservice te bellen maar tevergeefs. Hierna met virtuele gechat en een echt persoon aan de chat gehad. Gevraagd om een specificatie maar die mocht ze niet geven. Gevraagd om het limiet op 0 te zetten maar dat kunnen ze niet. Dit vind ik raar, ze kunnen je wel stoppen als je 250 euro hebt verbrandt (want wij en zij weten niet waar aan dit is op gegaan) maar niet als je je normale 1024 mb hebt opgebruikt. Heb inmiddels een officiƫle klacht per brief gestuurd maar wie weet wat ik hier aan kan doen? Ben nu van plan het simkaartje uit de telefoon te nemen, abonnement uit dienen en zo lang een sim only abonnement bij wel een goede provider af te sluiten. Wie heeft gelijke klachten bij Tele2 (of andere), zou het mogelijk kunnen zijn om hier landelijk wat aan te doen? In het buitenland is maximum 60 euro maar in Nederland wordt je aan de bloedhonden losgelaten, dit is toch rechts ongelijkheid? ps die chat juffrouw was nog zo onbeschoft om onze chat ineens te stappen, klanten service noemen ze dat bij Tele2

1134 7 Rapporteer

bk
door bkkjourney - Aug 16, 2013 om 15:40
44 Antwoorden / 9 Vragen

Idd. Zonder specificatie betaal ik niets. Ik wil weten waar ik voor betaal. Kunnen (lees willen ze dat)niet, dan krijgen ze geen cent. Privacy is veel te ver doorgeschoten. Laat daar de overheid maar iets aan doen. Doen ze tenminste iets nuttigs.

tijger1
door tijger1 - Aug 16, 2013 om 16:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dit komt heel veel voor bij Tele2 en Vodafone. Typ de namen maar eens in in het zoekvak en huiver.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 16, 2013 om 18:42
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=bkkjourney schreef op vrijdag 16 aug 2013, 15:40]Privacy is veel te ver doorgeschoten. Laat daar de overheid maar iets aan doen. Doen ze tenminste iets nuttigs.
Maak je geen zorgen onze overheid tornend waar het maar kan aan onze privacy, maar goed dat jij helemaal niets te verbergen hebt, alleen jammer dat vele anderen, met gezond verstand, dit wel hebben..

@TS, sowieso opzeggen bij Tele2 en deze provider links laten liggen, vooral ook blijven klagen.
Het kan zo zijn dat 'n app of apps, bijgewerkt zijn en dit kan veel data kosten. Het beste kun je dan ook een app installeren die je dat verbruik bijhoudt.

alexishoop
door alexishoop - Aug 19, 2013 om 07:55
562 Antwoorden / 6 Vragen

zijn er geen iphone apps die dataverkeer (per app en wifi/bluetooth/mobiel) monitoren ?

tijger1
door tijger1 - Aug 19, 2013 om 09:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@alexishoop

Uw linken werken niet.