SD
door SD1 Jul 2, 2016 om 16:52
Computers & telefonie

Facebook en malware melding

ik krijg op mijn pc deze melding

Your Computer Needs to Be Cleaned

  Het lijkt erop dat je computer te kampen heeft met malware. We helpen je het probleem op te lossen zodat je account veilig blijft en malware niet wordt verspreid onder je vrienden.
    Malware is software die probeert persoonlijke gegevens te stelen. Het kan problemen veroorzaken wanneer je Facebook gebruikt. Als je klikt op links die spam bevatten of ze deelt, kan je computer daardoor besmet raken met malware.

waar ik ook inlog met mijn facebook account (ook op mijn werk geprobeerd) ik blijf deze melding houden kan iemand mij hiervanaf helpen

ik kan wel via mijn mobiel op facebook maar op geen enkel andere PC

Groetjes en alvast bedankt

7367 21 Rapporteer

Ma
door Mat Matheij - Jul 2, 2016 om 16:57
986 Antwoorden / 3 Vragen

Lijkt een zonderlinge melding
Of uw pc zou moeten worden opgeschoond staat daarbuiten. Het lijkt op spam/phishing.

SD
door SD1 - Jul 2, 2016 om 17:00
91 Antwoorden / 50 Vragen

Maar als ik op een pc op mijn werk wat super beveiligd is krijg ik die melding ook

aurora1
door aurora1 - Jul 2, 2016 om 17:03
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat lijkt mij spam en moet u beslist niet op klikken.
Ik zou maar eens goed scannen met bijv. Mbam en bijv. de Adw.Cleaner, en waarschijnlijk is het verstandig om uw wachtwoord van FB te wijzigen want mogelijk is uw account bij FB besmet. Ik zou trouwens dergelijke zaken niet via de computer van mijn werk controleren.

SD
door SD1 - Jul 2, 2016 om 17:18
91 Antwoorden / 50 Vragen

Ik heb kpn veilig en die zegt geen meldingen te vinden

edrick3
door edrick3 - Jul 2, 2016 om 17:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Zou toch maar eens scannen met AdwCleaner en met MBAM zoals aurora1 ook al aangegeven heeft!
Baat het niet dan schaadt het niet.

edrick3
door edrick3 - Jul 2, 2016 om 17:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Je bent dus geïnfecteerd; kijk maar eens hier.

aurora1
door aurora1 - Jul 2, 2016 om 18:04
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Met verwijzing naar @edrick 3, lees eens hier: https://www.facebook.com/help/226527600691713

reflecs
door reflecs - Jul 2, 2016 om 18:18
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Als het virus/ de malware is verwijderd, b.v. met behulp van de programma's die hierboven genoemd worden, en u kunt nog steeds niet inloggen, dan moet u misschien nog de geschiedenis van de browser verwijderen.
Zie (Engels):http://www.repairwin.com/cannot-login-to-facebook-computer-needs-to-be-cleaned/

akkerdistel
door akkerdistel - Jul 2, 2016 om 18:35
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Daarom ook altijd NoScript en/of uMatrix en/of RequestPolicy C. gebruiken. Dat mensen anno nu nog het lef hebben dit zonder te doen..

Coïteren doe je tenslotte toch ook met 'n tablet en pippivangkous?

SD
door SD1 - Jul 2, 2016 om 18:44
91 Antwoorden / 50 Vragen

Heb beide  gedaan melding is er nog steeds ik kan nog steeds niet op facebook
is ESET wel Veilig????

reflecs
door reflecs Jul 3, 2016 om 12:36
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Eset is betrouwbaar :) Om een idee te geven; zie https://www.av-test.org/en/compare-manufacturer-results/ , klik op All (deze lijst is wel gebaseerd op de betaalde software), maar het heeft dus een goede naam.

marita5
door marita5 - Jul 2, 2016 om 20:24
11524 Antwoorden / 15 Vragen
edrick3
door edrick3 - Jul 3, 2016 om 11:04
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Filmpje bekeken?

edrick3
door edrick3 - Jul 3, 2016 om 13:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Probeer anders eens te scannen met Emsisoft (free trial). Is een prima malwarebestrijder.

SD
door SD1 - Jul 4, 2016 om 00:09
91 Antwoorden / 50 Vragen

edrick3 ik heb  emsisoft geprobeerd iedere malware zoeker vind hlemaal niks ook deze niet maar ik kan nog steeds niet op facebook nog andere iedeeen misschien

aurora1
door aurora1 - Jul 4, 2016 om 00:55
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als het op meerdere pc's niet lukt en ook niet met verschillende browsers en eventueel gewijzigd wachtwoord, en de malwaremelding blijft, dan kunt u eventueel contact opnemen met FB en dit voorleggen via een contactformulier:  http://facebookinloggen.com/contact/

marita5
door marita5 - Jul 4, 2016 om 07:50
11524 Antwoorden / 15 Vragen

@Geenacker ,

Probeer eens Hitman Pro , 30 dagen gratis te gebruiken , na 30 dagen krijgt u een melding om te kopen dit hoeft u niet te doen .
Na 30 dagen verwijderen en dan opnieuw installeren als tweede online scanner  ( gratis versie ), klik op de rode regel .

http://www.gratisvirusscanner-downloaden.nl/gratis-malwarescanners/hitmanpro-hmp/

SD
door SD1 - Jul 4, 2016 om 11:21
91 Antwoorden / 50 Vragen

Hallo Allemaal

Bedankt voor al jullie adviseringen mij pc is nu superschoon maar ik ben er nu achter gekomen dat ik probeer in te loggen via google chrome, als ik inlog via explorer gaat het wel goed zonder malware melding ik weet niet hoe het komt maar ik denk dus dat het aan google chrome ligt ik ga verder zoeken maar in ieder geval allemaal bedankt

jan vis
door jan vis - Jul 4, 2016 om 13:31
7 Antwoorden / Vragen

Het beste is om alle sociale media te mijden, en dan nog oppassen met gewone mails. Ook daar komt spam op binnen, wat men niet kent of wantrouwt niet openen en in de prullebak ermee, en die ook op tijd legen.

edrick3
door edrick3 - Jul 4, 2016 om 13:54
27632 Antwoorden / 85 Vragen

.....als ik inlog via explorer gaat het wel goed zonder malware melding ik weet niet hoe het komt maar ik denk dus dat het aan google chrome ligt.....

Chrome er af gooien en Firefox als standaardbrowser gaan gebruiken.

Maar mooi dat je probleem opgelost is. ;-)
Bedankt voor het terugmelden.

Le
door LeCorbeau - Jul 4, 2016 om 20:21
38 Antwoorden / Vragen

Je leven hangt ervanaf dat je op Facebook moet zitten?Op Facebook gaan is vragen om ellende.

SD
door SD1 - Jul 5, 2016 om 14:25
91 Antwoorden / 50 Vragen

Hallo Lecorbeau
waar slaat dat antwoord op" je leven hangt van facebook af", ik heb een gezin met kinderen en die zitten nu eenmaal op social media, heb je zelf zeker niet, en de vraag ging niet over facebook maar over een malware melding, graag eerst goed lezen voor je reageerd