wa
door wasabi Jul 31, 2012 om 20:25
Computers & telefonie

Facebook: ongewenst aangemeld!

Hoe kan ik voorkomen dat mailtjes van Facebook met de vraag tot bevestiging van een account mij toegestuurd worden? Ik ben geen lid van Facebook, maar heb inmiddels talloze mailtjes gehad (in het Nederlands, Engels, Spaans en sinds kort ook in het Duits en zelfs Grieks)om mijn account te bevestigen. Heb echter nog nooit een account aangemaakt! Na vele mailtjes gestuurd te hebben, kreeg ik uiteindelijk het antwoord dat mijn hotmailadres verwijderd werd. Dat heeft niet geholpen, waarop ik vroeg of ik eerst een account aan moest maken, iedereen van iedere huidskleur, ieder geslacht, iedere godsdienst en elke sexuele voorkeur maar moest gaan beledigen zodat dan mijn mailadres WEL geblokkeerd kon worden. Natuurlijk geen reactie. Inmiddels erger ik me enorm aan de vele dagelijkse mailtjes en ik wil dat niemand meer onder mijn mailadres een account aan kan maken. Help!

1755 13 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 31, 2012 om 21:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi wasabi

Als ik jou was zou ik een nieuw emailadres adres aanmaken, door geven aan wie jij wilt dat je een nieuw emailadres hebt, en dat oude verwijderen, dat is volgens mij de enigste oplossing.
Blokkeren gaat niet helpen, denk ik, omdat ze misschien steeds iets gaan veranderen, zodat jij ze toch binnen blijft krijgen.
Succes er mee.

ve
door verwijderd - Jul 31, 2012 om 21:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lijkt me sterk dat Facebook dit uit zich zelf doet. Dus misschien probeert er iemand een account aan te maken met jouw e-mail adres?

ve
door verwijderd - Aug 1, 2012 om 08:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

kijk eens goed of het wel van facebook komt. Het kan namelijk ook zijn dat het van fucbook.comkomt het lijkt wel ok elkaar als je er geen erg in hebt. En daar kan je niets aan doen. krijg deze ook regelmatig in mijn hotmail.

ve
door verwijderd - Aug 1, 2012 om 08:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is waarschijnlijk gewoon spam (en dus niet van Facebook afkomstig).

ve
door verwijderd - Aug 1, 2012 om 09:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank voor jullie reacties.
Het is geen spam (die krijg ik ook binnen en ziet er anders uit), ik heb de mailtjes namelijk door moeten sturen naar Facebook en dan had ik dat vast wel gehoord.
Volgens mij wil iemand inderdaad een account aanmaken op mijn mailadres, maar daar moet je toch tegen beschermd kunnen worden? Het is erg vervelend als ik een mailadres moet verwijderen waar ik al zo veel jaren gebruik van maak, alleen omdat iemand anders zich niet normaal kan gedragen. Bovendien weet ik niet wie het doet en weet ik dus ook niet wie ik mijn eventueel nieuwe adres moet geven.
Als een e-mailadres wel geblokkeerd kan worden wanneer iemand zich ongepast gedraagt, moet dat nu toch ook kunnen?

ve
door verwijderd - Aug 1, 2012 om 10:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

wasabi schreef op woensdag 1 aug 2012, 09:33:
Volgens mij wil iemand inderdaad een account aanmaken op mijn mailadres, maar daar moet je toch tegen beschermd kunnen worden?

Daar wordt je ook voor beschermd: er wordt immers gevraagd om je account te bevestigen. Doe je dat niet, dan wordt ook het Facebook account niet geactiveerd. Je kunt met geen andere mogelijkheid voorkomen dat iemand jouw email-adres op een website intikt.

ve
door verwijderd - Aug 1, 2012 om 11:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom zou iemand dat willen doen met jouw e-mail als je bijvoorbeeld ook een hotmail kan aanmaken met wasabi als gebruikersnaam?
Kies voor de zekerheid een nieuw wachtwoord en scan je pc op spyware maar waarschijnlijk is iemand gewoon uit op je gegevens (phising) of wil die iets aan je verkopen (spam).

ve
door verwijderd - Aug 1, 2012 om 11:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

jobiejoba schreef op woensdag 1 aug 2012, 11:01: Waarom zou iemand dat willen doen met jouw e-mail als je bijvoorbeeld ook een hotmail kan aanmaken met wasabi als gebruikersnaam?
Kies voor de zekerheid een nieuw wachtwoord en scan je pc op spyware maar waarschijnlijk is iemand gewoon uit op je gegevens (phising) of wil die iets aan je verkopen (spam).

En hoe moet dit dan phishing of spam zijn? Verkocht wordt er niets en met de bevestiging van een account aanvraag geef je geen gegevens vrij.

wasabi, je kan mensen niet verbbieden oneigenlijk gebruik van jouw mailadres te maken. Het lijkt er op dat iemand jou zit te treiteren.

ve
door verwijderd - Aug 1, 2012 om 12:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Daar lijkt het inderdaad op. Maar waarom kan (wil?) Facebook mijn mailadres niet blokkeren wanneer ik daar zelf om vraag? Het kan toch ook als iemand zich ongepast gedraagt?

ve
door verwijderd - Aug 1, 2012 om 13:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

wasabi schreef op woensdag 1 aug 2012, 12:54: Daar lijkt het inderdaad op. Maar waarom kan (wil?) Facebook mijn mailadres niet blokkeren wanneer ik daar zelf om vraag? Het kan toch ook als iemand zich ongepast gedraagt?

Het makkelijkste is waarschijnlijk gewoon om het Facebook account te activeren en het vervolgens op te heffen.

ve
door verwijderd - Aug 1, 2012 om 13:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ze zullen het niet willen. Uiteindelijk is er van hun kant geen noodzaak toe.

Daarnaast kan het technisch misschien een probleem op leveren.

Ik heb bijvoorbeeld een mail adres met een punt er in. Dat schijnt slecht te lezen te zijn, want ik ontvang ook mail voor het adres dus zonder die punt.

voorbeeld
wassab.i@hotmail.com
wassabi@hotmail.com

Misschien blokkeren ze ook iemand anders als ze jou blokkeren.

ve
door verwijderd - Aug 1, 2012 om 17:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er is waarschijnlijk iemand die inderdaad uw e-mailadres gebruikt. En door iemand die u helemaal niet hoeft te kennen. Als ik u was nam ik even contact op met Facebook.
Heb het zelf meerdere malen meegemaakt, met name met Facebook, maar ook met Hyves en marktplaats.
Blijkbaar heb je net als ik een leuk e-mailadres, die zich leent voor dingen, waarbij mensen hun eigen e-mailadres niet willen opgeven. En die blijkbaar niet slim genoeg zijn om te snappen dat de activeringsmails e.d. niet bij hun terechtkomen.
Maar lastig is het soms wel, ik ben ook regelmatig aan het terugmailen, dat ik geen hyves wil en geen facebook, geen konijnen heb, geen liedjes wil instuderen voor een koor en ik niet met mijn baby naar een consultatiebureau in Belgie wil, terwijl ik in het noorden van Nederland woon en mijn baby al 19 jaar is.

ve
door verwijderd - Aug 1, 2012 om 21:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

ottonia schreef op woensdag 1 aug 2012, 17:45: Als ik u was nam ik even contact op met Facebook

Zeer goed gelezen voordat je antwoord geeft.

wasabi schreef op dinsdag 31 jul 2012, 20:25: Na vele mailtjes gestuurd te hebben, kreeg ik uiteindelijk het antwoord dat mijn hotmailadres verwijderd werd. Dat heeft niet geholpen, waarop ik vroeg of ik eerst een account aan moest maken, iedereen van iedere huidskleur, ieder geslacht, iedere godsdienst en elke sexuele voorkeur maar moest gaan beledigen zodat dan mijn mailadres WEL geblokkeerd kon worden. Natuurlijk geen reactie.!