du
door dutchfranky Jan 17, 2017 om 18:28
Computers & telefonie

Factuur zonder vooraf bericht

Hallo,
Ik heb via een computerbedrijf een betaalde outlouk licentie (60 euro). Daarbij heb ik via hun een Microsoft Exchange account voor 102 euro per jaar. 
Nu werkte afgelopen maand plotseling mijn outlouk account niet meer. Ik heb contact met ze opgenomen hoe het kwam en hoe het opgelost kon worden. Ze zijn vervolgens aan de slag gegaan en ze zeiden dat het kwam doordat mijn eigen email host de instellingen had veranderd. Het is vervolgens verholpen.

Nu krijg ik achteraf ineens een factuur voor 121 euro, voor 2 uur werk. ("herstel reparatie email") Mag dat dan zomaar?
Een tip is wel om vooraf te vragen wat iets gaat kosten, maar valt het dan niet onder garantie of moeten ze dan niet vooraf aangeven dat het geld gaat kosten.

Groeten, Rob

971 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tenormin
door tenormin - Jan 17, 2017 om 18:37
16846 Antwoorden / 108 Vragen
0

Ik kan mij niet voorstellen dat u denkt dat iemand voor niets werkt. Het gefactureerde bedrag voor 2 uur werk is m.i. heel normaal. Natuurlijk vraagt iemand aan een reparateur wat het "grapje" gaat kosten; alleen: u hebt dat kennelijk nagelaten. Zij hoeven dat niet echt aan te geven: die mensen gaan er van uit dat iemand weet dat er betaald moet worden.

du
door dutchfranky - Jan 17, 2017 om 18:45
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Bedankt voor je reactie. Voor niets is het natuurlijk niet. Ik ben vaste klant en betaal ze jaarlijks kosten. (outlook is er slechts 1 van) Je zegt dus samengevat dat ze vantevoren niet hoeven aan te geven dat iets geld gaat kosten (of hoeveel) en niet of onder het abonnement valt. Duidelijk.

Valt het dan niet onder garantie? Ik heb de outlouk immers via hun, waar ik ook meer voor betaal. Ik betaal voor een werkende outlook, waar het bedrijf toch voor moet zorgen zou ik zeggen. Dan betaal je al wat meer en dan vind ik 120 euro bovenop een account van 102 euro eigenlijk buiten proportie. Is de specificatie van de factuur dan niet te summier?

Groeten,
Rob

marita5
door marita5 - Jan 17, 2017 om 18:54
11532 Antwoorden / 15 Vragen
1

Hallo DuchFranky , 

Staat hier niks over , in de voorwaarden van dit bedrijf , en welk bedrijf is dit ?

Cookies
door Cookies - Jan 17, 2017 om 19:06
13336 Antwoorden / 36 Vragen
1

Ben je consument of ondernemer? Ik vermoed het laatste? Zo ja, dit forum is voor consumenten kwesties en het consumenten recht is dan ook niet van toepassing.

Ondernemers kunnen terecht op https://www.higherlevel.nl/

akkerdistel
door akkerdistel - Jan 17, 2017 om 19:09
1790 Antwoorden / 3 Vragen
1

Zou de factuur claimen bij de 'e-mail hoster' die is tenslotte in gebreke gebleven om jouw te verwittigen dat de instellingen gewijzigd zijn.

r.kemperman
door r.kemperman - Jan 18, 2017 om 10:29
423 Antwoorden / 4 Vragen
0

Als je Outlook koopt bij Microsoft en je hebt daarna problemen dan krijg je twee keuzes:
betaling voor éénmalige hulp
betaling voor een jaarabonnement op technische hulp. Dit staat buiten je abonnement voor Outlook zelf. 
Dus waarom zou een computerbedrijf geen geld mogen vragen voor het oplossen van computerproblemen

akkerdistel
door akkerdistel - Jan 21, 2017 om 18:36
1790 Antwoorden / 3 Vragen
0

Hè jammer dat TS het af laat weten, had graag zijn reactie op m`n opmerking gezien :-). Of TS heeft het wel gelezen en snapt het, persoonlijk zou ik mij dan hier ook niet meer laten zien ;-).

le
door legionaire - Jan 21, 2017 om 19:46
25 Antwoorden / 0 Vragen
0

Het mag als ze het duidelijk hebben aangegeven.
Dit kan zijn toen je ze belde/mailde, maar ook als het in de voorwaarden staat.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer

Ro
Rob30-06 - May 6, 2024 om 22:11
Huishouden & energie

Liander wil mijn meter vervangen

Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .

Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ? Lees meer

Martijn van den Ham
Martijn van den Ham - May 7, 2024 om 18:46
Huishouden & energie

LOQED slim slot

Ik ben in het bezit van een slim slot van LOQED waar ik zeer veel plezier van heb krijg ik zojuist een mailt binnen dat ze genoodzaakt zijn de cloud dienst betaald te maken voor een bedrag van € 4,95 per maand. Mag dit zo maar?!!!
Het slot heb ik uitgekozen gezien de functionaliteiten die er op zitten en dat er geen abonnement op zat en nu wordt er toch een abonnement door je strot gedrukt. ... Lees meer