al
door almar123 Apr 3, 2004 om 21:52
Computers & telefonie

Fast-xs en hoe nu verder ??

Ik heb in november 2003 een ADSL-aansluiting aangevraagd en deze doet het gelukkig sinds februari 2004. Wat betreft het internetten heb ik zelf geen klachten, maar hoe moet dit nu verder ?? Ik neem aan dat op dit moment iedereen die ADSL heeft van Fast-XS gebruik maakt van Dutch Web Services. De meeste klanten zijn toch "automatisch" overgezet naar hun toe ?? De verbinding doet het nog gewoon. In hoeverre kan je dan de overeenkomst opzeggen die je NIET hebt met Dutch Web Services en in hoeverre kan je weigeren te betalen aan Intrum Justitia ??

677 10 Rapporteer

tuinfreak_1
door tuinfreak_1 - Apr 16, 2004 om 13:10
763 Antwoorden / 1 Vragen

Ik kan u melden dat dit onderwerp vanavond in de uitzending werd behandeld, Fast-XS meld geen geldproblemen te hebben en vind dat Dutch web service geen aanspraak kan maken op de klanten, wordt volgende week vervolgt hou dus even deze site de komende dagen in de gaten, wat er precies aan de hand is, is nog niet bekend.

al
door almar123 - Apr 16, 2004 om 13:10
13 Antwoorden / 4 Vragen

Kan ik dan de betaling à 22,50 laten wachten ?? Zie en zo al stom dat ik deze voor 7 april moet betalen aangezien de brief / factuur pas 2 april op de deurmat plofte. Als Fast-XS dat zo zegt dan betekent dat dat ik in feite niks met Dutch Web Services te maken heb. Op dit laatste wacht ik de komende week nog even af.

tuinfreak_1
door tuinfreak_1 - Apr 16, 2004 om 13:10
763 Antwoorden / 1 Vragen

het is nog even afwachten fast-xs wil stappen ondernemen hierover nemen ze maandag een besluit, anders rest niks dan de rekening aan dutch web service te voldoen, maar mijns inziens kwam de rekening toch al laat binnen,als u hem nu wegbrengt bent u evengoed te laat met betalen, dus kunnen ze best wel een paar dagen wachten.

al
door almar123 - Apr 16, 2004 om 13:10
13 Antwoorden / 4 Vragen

In principe maakt nu iedereen die overgenomen is door Dutch Web Services gebruik van deze verbinding, maar in hoeverre heb je een overeenkomst met hun ?? Zij zullen wel zeggen ja je maakt gebruik van ons dus ga je akkoord met de voorwaarden, maar aan de andere kant heb je helemaal geen overeenkomst met DWC... je hebt een overeenkomst met Fast-XS en die laatste zijn niet failliet zoals DWC het wel laat overkomen. Ik laat voorlopig die rekening liggen. Via telebankieren is het de volgende werkdag gestort dus laten we dat maar niet doen ;-)
De klant wordt er zoals gebruikelijk de dupe van. De directeur zegt nota bene in de uitzending " nee die klanten zitten nog gewoon bij ons. " Wel vreemd hoor... de één zegt overgenomen de ander zegt van niet.

Nou... we wachten maandag ( en later ) maar af.

al
door almar123 - Apr 16, 2004 om 13:10
13 Antwoorden / 4 Vragen

Enne in principe zou je de overeenkomst op kunnen zeggen, want Fast-XS voldoet niet aan de verplichtingen. Maar ja... dat is ook weer zo'n gedoe en je zit dan ook zonder (A) DSL.

tuinfreak_1
door tuinfreak_1 - Apr 16, 2004 om 13:10
763 Antwoorden / 1 Vragen

laatste update fast-xs heeft inmiddels een nieuwsbericht op de site geplaatst rechtsonder te vinden op http://fast-xs.nl

st
door stevenduret - Apr 16, 2004 om 13:10
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb gebeld met DutchWeb om ze mede te delen dat ik het (verhoogde) nieuwe bedrag NIET ga betalen. DutchWeb meldde daarop dat ze uiteindelijk over zouden gaan tot juridische stappen! Toen ik ze vroeg hoe ze dat gingen aanpakken bleef het akelig lang stil... Aan de arrogante acties van DutchWeb te zien, zijn zij degene die het fout aanpakken.

ar
door ar - Apr 16, 2004 om 13:10
5 Antwoorden / 1 Vragen

Op de site van DutchWeb staat inmiddels dat de tarieven worden gehanteerd die bij Fast-XS gelden...

Gestunt(el)!

al
door almar123 - Apr 16, 2004 om 13:10
13 Antwoorden / 4 Vragen

Je hebt geen enkel contract met Dutch Web afgesloten dus juridisch gezien kunnen ze je niks maken. Wat Dutch Web nu wel zegt, is dat je er kosteloos vanaf kan zien. Dus wil je geen internet meer via hun dan kunnen klanten van Fast-XS dit kosteloos opzeggen. Nu maar hopen dat ze daar dan wat mee doen ;-)
Ze hebben nu ook de termijn verlengd van 7 april naar 12 april om het bedrag te betalen. Eigenlijk heb je 2 weken de tijd om te betalen dus ik zou zeggen... zo laat mogelijk betalen.

s3
door s3v3r3 - Apr 16, 2004 om 13:10
2 Antwoorden / 0 Vragen

Je kan inderdaad kosteloos opzeggen. Dan heb je inderdaad geen verbinding meer maar heeft DWS / DSL er ook bijgezegd dat ze hoogstwaarschijnlijk de lijn niet vrij zullen geven? Zonder vrije lijn kun je dus niet over naar een andere provider.
daar komt nog het een en ander bij:
http://www.adslgebruikers.nl/forum/viewtopic.php?t=1672