po
door poppelot Mar 3, 2014 om 12:17
Computers & telefonie

Favorieten overzetten naar nieuwe computer

Hallo.
Binnenkort koop ik een nieuwe computer.Ik wil graag mijn favoriete sites op de nieuwe computer zetten. Kan ik die ergens kopieeren en ze later overzetten en hoe werkt het.Poppelot

40356 16 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Mar 3, 2014 om 12:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo poppelot,

Kijk eens hier.
Welke browser gebruik je?

Suc6

Cookies
door Cookies - Mar 3, 2014 om 12:31
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dat kan inderdaad. Lees hier even KLIK

edrick3
door edrick3 - Mar 3, 2014 om 12:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@poppelot,

Favorieten exporteren:

Wanneer u Internet Explorer op meer dan één pc gebruikt, kunt u uw favorieten op de ene pc exporteren en op een andere pc importeren.

Open het bureaublad en tik of klik vervolgens op het pictogram Internet Explorer op de taakbalk.

Tik of klik op de knop Favorieten.

Tik of klik in het vervolgkeuzemenu op Importeren en exporteren.

Selecteer in het dialoogvenster Instellingen voor importeren/exporteren de optie Naar een bestand exporteren en klik of tik op Volgende.

Selecteer Favorieten (en eventuele andere instellingen) die u wilt exporteren en tik of klik vervolgens op Volgende.

Selecteer de mappen of favorieten die u wilt exporteren en tik of klik vervolgens op Volgende. Alle submappen worden door Internet Explorer automatisch geëxporteerd.

In Internet Explorer wordt standaard een bestand met de naam Bladwijzers.htm in uw map Documenten gemaakt. Wanneer u de geëxporteerde favorieten op een andere locatie dan Documenten (bijvoorbeeld een schijf of een flash-station) wilt opslaan, tikt of klikt u op Bladeren en kiest u vervolgens een ander station. Tik of klik op Opslaan.

Tik of klik op Voltooien.
(Bron:MS)

edrick3
door edrick3 - Mar 3, 2014 om 12:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@poppelot,

Favorieten importeren

Importeer favorieten van de ene pc op een andere pc.

Open het bureaublad en tik of klik vervolgens op het pictogram Internet Explorer op de taakbalk.

Tik of klik op de knop Favorieten.

Tik of klik in het vervolgkeuzemenu op Importeren en exporteren.

Selecteer in het dialoogvenster Instellingen voor importeren/exporteren de optie Vanuit een bestand importeren en klik of tik vervolgens op Volgende.

Selecteer Favorieten (en eventuele andere instellingen) die u wilt importeren en tik of klik vervolgens op Volgende.

Internet Explorer importeert standaard vanuit een bestand met de naam Bladwijzers.htm in uw map Documenten. Tik of klik op Volgende om het standaardbestand te importeren, of vraag Internet Explorer de favorieten vanuit een andere locatie te importeren. Tik of klik op Bladeren en selecteer een bestand, of typ een locatie en bestandsnaam om te importeren. Tik of klik op Volgende.

Selecteer de map waarin u de geïmporteerde favorieten wilt opslaan en tik of klik op Importeren.

Tik of klik op Voltooien.
(Bron:MS)

lekkerisdat
door lekkerisdat - Mar 3, 2014 om 12:49
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Ik zou ze uitprinten en dan met een schone lei verder gaan met FireFox.

rembrantd
door rembrantd - Mar 3, 2014 om 15:26
116 Antwoorden / 36 Vragen

In de laatste nieuwsbrief van helpmij staat hoe dat gaat. Behalve favoriete websites kun je nog veel meer synchroniseren. Scroll 3/4 naar beneden en je weet het.
http://nieuwsbrief.helpmij.nl/

Cookies
door Cookies - Mar 3, 2014 om 15:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=edrick3 schreef op maandag 3 mrt 2014, 12:29]Hallo poppelot,

Kijk eens hier.
Welke browser gebruik je?

Suc6

Je link geeft geen antwoord op de vraag!!!

edrick3
door edrick3 - Mar 3, 2014 om 16:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@carola.83,

.....Je link geeft geen antwoord op de vraag!!!.....
Snap deze reactie niet.

TS schrijft: Ik wil graag mijn favoriete sites op de nieuwe computer zetten. Kan ik die ergens kopieeren en ze later overzetten en hoe werkt het.
Antwoord in de link:
Soms kan het handig zijn om je favorieten uit Internet Explorer te exporteren. Bijvoorbeeld als je een nieuwe computer hebt en je wilt de Favorieten van de oude pc overzetten naar IE op je nieuwe pc.

po
door poppelot - Mar 3, 2014 om 16:30
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dank jullie wel allemaal.Heb de favorieten nu op een stick staan.
vriendelijk bedrank.Groeten poppelot

edrick3
door edrick3 - Mar 3, 2014 om 16:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@poppelot,

Mooi zo.
Suc6 met het installeren/importeren op de nieuwe pc.

Met vr.gr.

peter
door peter - Mar 7, 2014 om 11:54
33 Antwoorden / 0 Vragen

Als je Firefox gebruikt is Mozilla backup een handig tooltje .Kopieert alle instellingen favorieten automatisch naar usb of hd Ook de email instellingen van thunderbird zijn heel eenvoudig te kopieren

pk49
door pk49 - Mar 7, 2014 om 14:40
243 Antwoorden / 2 Vragen

de gemakkelijkste manier van al je gegevens overzetten is een gmail account aanmaken.Aanloggen en daarbij slaat gmail al je gegevens op.Bij aanschaf van een nieuwe komputer ga je met je browser(maakt niet uit welke,Firefox of Google Chrome)naar Gmail en geef aan dat je je gegevens wilt opslaan in je nieuw geinstalleerde browser.Binnen enkele seconden heb je al je bladwijzers binnen.Ik heb op deze manier al viermaal een andere laptop geinstalleerd.Het scheelt een hoop gezoek en gedoe.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Mar 7, 2014 om 14:44
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=pk49 schreef op vrijdag 7 mrt 2014, 14:40]de gemakkelijkste manier van al je gegevens overzetten is een gmail account aanmaken.Aanloggen en daarbij slaat gmail al je gegevens op.Bij aanschaf van een nieuwe komputer ga je met je browser(maakt niet uit welke,Firefox of Google Chrome)naar Gmail en geef aan dat je je gegevens wilt opslaan in je nieuw geinstalleerde browser.Binnen enkele seconden heb je al je bladwijzers binnen.Ik heb op deze manier al viermaal een andere laptop geinstalleerd.Het scheelt een hoop gezoek en gedoe.
En je wachtwoorden worden natuurlijk ook gewoon overgezet?

eclipse
door eclipse - Mar 7, 2014 om 16:07
1561 Antwoorden / 370 Vragen

U kunt het ook wat makkelijker doen, als u een hotmail of google account hebt.
open uw outlook ( email) van Uw computer.
kopieer alle adressen in favorieten, plak ze in de email en stuur ze naar een secondair adres,
desnoods naar je usb stick , sdhc kaartje of een andere drager.

nieuwe computer , installeer je software, ga naar het account waar U de favorieten heeft verstuurd en stuur ze terug naar Uw primaire adres en aanvinken en op het sterretje klikken, geef de map een mooi naampje, zo blijft het netjes.

eclipse
door eclipse - Mar 7, 2014 om 16:11
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op vrijdag 7 mrt 2014, 14:44][quote=pk49 schreef op vrijdag 7 mrt 2014, 14:40]de gemakkelijkste manier van al je gegevens overzetten is een gmail account aanmaken.Aanloggen en daarbij slaat gmail al je gegevens op.Bij aanschaf van een nieuwe komputer ga je met je browser(maakt niet uit welke,Firefox of Google Chrome)naar Gmail en geef aan dat je je gegevens wilt opslaan in je nieuw geinstalleerde browser.Binnen enkele seconden heb je al je bladwijzers binnen.Ik heb op deze manier al viermaal een andere laptop geinstalleerd.Het scheelt een hoop gezoek en gedoe.
En je wachtwoorden worden natuurlijk ook gewoon overgezet?

hebben we lastpass voor he :-) maar die onthoudt enkel sites waar je moet inloggen, naar ik dacht, ikzelf gebruik het al ca 2 jaar en altijd hoppa je bent al ingelogt .. maar zag dat de ts er al geholpen is dus pies weer naast de pot :-)

fgrijder
door fgrijder - Mar 13, 2014 om 21:39
55 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=edrick3 schreef op maandag 3 mrt 2014, 12:29]Hallo poppelot,

Kijk eens hier.
Welke browser gebruik je?

Suc6
En nu is het mij ook duidelijk met dit filmpje!!