jscholtes
door jscholtes Oct 6, 2010 om 13:39
Computers & telefonie

Filmpje over uitvinding van het wiel

Ik heb gisteren een leuk filmpje gezien waarin een holbewoner/neaderthaler een stenen wiel uitvindt en vervolgens door zijn omstanders voor 'idioot' wordt aangezien. Wat moet je toch met een wiel is hun vraag.

Ik ben op zoek naar dat filmpje maar kan het tot nu toe niet vinden. Wel bierreclames en andere gein maar die missen de essentie van dat filmpje.

Ik hou me aanbevolen voor alle hulp en blijf zelf ook nog even zoeken.

4628 11 Rapporteer

freya
door freya - Oct 6, 2010 om 14:15
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo jscholtes,

Volgens mij is er op YouTube héél veel te vinden als je een beetje zoekt op 'wheel' en/of 'invention'. Het lijkt mij een beetje ondoenlijk als iedereen nu opzoek gaat en hier 'links' gaat posten naar mogelijke filmpjes.

Heb je al eens in de 'geschiedenis' van je browser gekeken of daar mogelijk iets terug te vinden is? Ook de map met 'tijdelijke internetbestanden' zou iets op kunnen leveren. Met een beetje geluk heb je het dan zo gevonden.

m.vr.gr. Freya

jscholtes
door jscholtes - Oct 6, 2010 om 14:27
777 Antwoorden / 31 Vragen

@Freya bedankt voor je reactie.

Ik ben niet op zoek naar allerlei links maar naar dat ene filmpje met die essentie.
Ik heb het filmpje gisteren bij een ander gezien, dus geen historie in mijn browser.
Uiteraard heb ik al gezocht op You Tube en gewoon met Google, dat levert vooralsnog niet het beoogde filmpje of een filmpje met een soortgelijke essentie.
Wellicht dat iemand het toevallig heeft of weet waar te halen?

freya
door freya - Oct 6, 2010 om 14:35
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Tja, als je het filmpje gisteren niet op je eigen computer hebt bekeken, heeft het inderdaad niet veel zin om in je 'geschiedenis' te zoeken, maar dat kon ik uiteraard niet ruiken....

Het zou misschien wel handig zijn als je kon aangeven om wat voor soort filmpje het precies ging. Was het een serieus bedoeld filmpje? Professioneel gemaakt of amateuristisch? Was het onderdeel van een reclamefilmpje? Hoe lang duurde het filmpje ongeveer? enz.

Freya

jscholtes
door jscholtes - Oct 6, 2010 om 14:53
777 Antwoorden / 31 Vragen

Het filmpje bestond uit echte mensen verkleed als holenbewoners/neaderthalers.
Het duurde al met al 1,5 tot 2 minuten. De essentie was dat mensen altijd 'vreemd' reageren op veranderingen / nieuwe uitvindingen.
De uitvinder van het wiel werd door 3 omstanders (ook holbewoners) een beetje gedold en de conclusie was dat men niet wist wat te doen met die uitvinding. Als je niet zou opletten dan rolde dat ding ook nog zo maar achteruit en dan over je voet. Dat zou je toch niet willen?
Het filmpje was naar verwachting van het web geplukt gelet op de kwaliteit. Het verhaal was uiteraard wel komisch. Waar zouden we immers zonder die uitvinding hebben gestaan.

invalide
door invalide - Oct 6, 2010 om 15:01
787 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb het ook ooit gezien jaren terug maar ik vermoed dat het verwijderd is of vreemde tekst had waardoor het zeer moeilijk te vinden is.

Helaas had ik ook een film geplaatst met verkeerde titel dus een goede titel is van belang om te scoren.

Stenen tijdperk of zo kan ook resultaat opleveren, maar ook afhankelijk welke taal deze geplaatst is.
Dus soms geen Engels maar andere taal zoeken kan ook verrassende dingen opleveren.

Dus helaas, ik weet de link ook niet meer.

gsm
door gsm - Oct 6, 2010 om 17:46
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Gebruik maken van het boek door Noorse monniken is ook wel leuk.
Toen hadden ze met het nieuwe boek gelijksoortige problemen, zoals veel mensen die nu met de PC hebben, vooral met de koffiebekertjeshouder. Voor de helpdesk is het soms ook een puzzel.

mackey
door mackey - Oct 6, 2010 om 17:47
52 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Bedoel je misschien deze :

http://www.youtube.com/watch?v=OORnMYoWX9c&feature=related

Groet, M

jscholtes
door jscholtes - Oct 6, 2010 om 17:50
777 Antwoorden / 31 Vragen

Ik had de vraag ook uitgezet via twitter.... en weet je wat? Dit forum is sneller!
Ik wil iedereen hartelijk bedanken voor de genomen moeite en de betrokkenheid.
Ben enorm verblijd en ga nu nog even op zoek naar een manier om het filmpje te downloaden (want helaas hebben niet alle kantoren de mogelijkheid van internet).

Nogmaal bedankt allemaal.

jscholtes
door jscholtes - Oct 6, 2010 om 17:52
777 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=gsm schreef op woensdag 6 okt 2010, 17:46]Gebruik maken van het boek door Noorse monniken is ook wel leuk.
Toen hadden ze met het nieuwe boek gelijksoortige problemen, zoals veel mensen die nu met de PC hebben, vooral met de koffiebekertjeshouder. Voor de helpdesk is het soms ook een puzzel.

Deze kende ik al maar ook deze blijft onzettend leuk. Gelukkig werd mijn beoogde filmpke al gevonden.... Stop seeking, solution already found!

gsm
door gsm - Oct 6, 2010 om 18:02
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=mackey schreef op woensdag 6 okt 2010, 17:31]Hallo,

Bedoel je misschien deze :

http://www.youtube.com/watch?v=OORnMYoWX9c&feature=related

Groet, M

Latere toepassing van het wiel (in de reclame).

jscholtes
door jscholtes - Oct 6, 2010 om 18:42
777 Antwoorden / 31 Vragen

Latere toepassing van het wiel (in de reclame).

Uiteraard zijn er nu heel veul filmpkes te benoemen. Ook deze is leuk.
Nogmaals ik heb het betreffende filmpje inmiddels gekregen (zie boven).

Vraag is beantwoord. Gelieve geen zaken meer toe te voegen.