vo
door volanns Feb 9, 2012 om 13:18
Computers & telefonie

Firefox maakt geen verbibding met internet

Goede middag,

Sinds vanmorgen maakt Firefox geen verbinding met internet.

Weet iemand wat het probleem kan zijn.

539 12 Rapporteer

freya
door freya - Feb 9, 2012 om 13:28
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo volanns,

Afhankelijk van welke versie van Firefox je gebruikt, staat wellicht de optie Bestand > Offline werken aangevinkt? Al eens geprobeerd om via Start > Mozilla Firefox > Firefox veilige modus te starten?

m.vr.gr. Freya

edrick3
door edrick3 - Feb 9, 2012 om 13:35
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo volanns,

Weet je zeker dat het aan FF ligt?
Heb je IE er nog op staan?
Zo ja, lukt het daar wel mee?

pauls0
door pauls0 - Feb 9, 2012 om 13:47
149 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb dat ook gehad, kon niet meer goed krijgen. Werd helemaal gek van, en ik heb hem compleet eraf gegooid.. Heb nu opera en bevalt mij goed.

vo
door volanns - Feb 9, 2012 om 14:04
126 Antwoorden / 57 Vragen

Bedankt allemaal

Freya, het offline had ik al bekeken, dat stond goed.
ook veilige modus geprobeerd.

Ander antwoord: IE doet het goed.

vo
door volanns - Feb 9, 2012 om 14:17
126 Antwoorden / 57 Vragen

Nog iets: ik had firefox gedeïnstalleerd en opnieuw geïnstalleerd. Daarna via veilige modus gestart maar er veranderde niets.

gsm
door gsm - Feb 9, 2012 om 14:30
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Een uitgebreide toelichting van Mozilla voor dit probleem, dat is ontstaan na een update van Firefox.

De oorzaak ligt waarschijnlijk bij de firewall van Windows of van de Beveiligingssoftware.

gsm
door gsm - Feb 9, 2012 om 14:33
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Nog een artikel hierover.

gsm
door gsm - Feb 9, 2012 om 14:34
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Je gebruikt toch niet toevallig Norton?

lekkerisdat
door lekkerisdat - Feb 9, 2012 om 15:42
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Goede beveiligingssoftware geeft na een update gewoon een melding of dit wel correct is dat dit plaats heeft gevonden.

Ik voorspel, wat gsm al vraagt, dat je Norton of mcafee hebt ;-)

vo
door volanns - Feb 9, 2012 om 16:54
126 Antwoorden / 57 Vragen

Dag

Nee ik heb geen Norton en geen Mcafee.

Ik heb de link van poesje geopend en gelezen, daarna firewall bekeken en zag dat VBC.EXE is geblokkeerd.

Opgezocht en blijkt een onderdeel van microsoft maar mijn IE doet het wel dus weet ik niet of het ermee te maken heeft.

handboekict
door handboekict - Feb 9, 2012 om 20:20
80 Antwoorden / 0 Vragen

Zet de proxy eens op 'no proxy':
Dit kun je vinden onder Extra > Opties > Netwerk > Instellingen

vo
door volanns - Feb 10, 2012 om 07:06
126 Antwoorden / 57 Vragen

[quote=handboekict schreef op donderdag 9 feb 2012, 20:20]Zet de proxy eens op 'no proxy':
Dit kun je vinden onder Extra > Opties > Netwerk > Instellingen

Niet te geloven, het doet het weer.

Bedankt
de rest ook bedankt voor de moeite