zonnewind
door zonnewind Jan 14, 2016 om 17:01
Computers & telefonie

Foto's overzetten van mobiel naar laptop

Ik heb een pre-paid mobiel waarmee ik foto's maak. Hoe krijg ik die op mijn laptop? Ik heb al zo'n snoertje  (USB datakabel) gekocht maar het overzetten lukt niet. Weet iemand hoe dat moet?

74926 18 Rapporteer

ph
door philip36 - Jan 14, 2016 om 17:15
2275 Antwoorden / 4 Vragen
pe
door pebk - Jan 15, 2016 om 12:44
581 Antwoorden / 0 Vragen

Vertel aub eventjes van welk merk en welk model de telefoon is. Ook graag aangeven welk operating system er op de laptop staat? Windows XP, Windows 7, Windows 10, Ubuntu, MacOS versie.

as
door asterix100 - Jan 15, 2016 om 12:49
6 Antwoorden / 0 Vragen

Wat ik de makkelijkste weg vind, is een Dropbox account aanmaken. In de gratis versie heb je dan de beschikking over 2Gb. Zodra de foto (of video) is genomen staat hij binnen een paar seconden op je laptop als je dat zo in stelt. Je kunt het zo instellen dat hij dat alleen doet zodra je een WiFi verbinding hebt. Het gaat dan niet van je data bundel af.

Natuurlijk zijn er ook alternatieven zoals Microsoft Onedrive, Google drive of de Apple Icloud

Kijk anders even hier:  http://www.dropbox.nl/

Succes.

snel0026
door snel0026 - Jan 15, 2016 om 14:41
61 Antwoorden / 4 Vragen

Kabeltje aansluiten
Telefoon aanzetten
Op pc naar verkenner gaan
Zoeken naar de naam van je mobieltje
Daar op dubbelklikken
Zoeken naar een mapje met de naam DCIM of afbeeldingen of foto's
Daar staan dan je foto's in
Foto's die je wilt overzetten markeren
Ctrl+C in toetsen
In de map op je PC waar je de foto's wilt hebben Ctrl+V intoetsen
En voila ze staan op je PC.

Je behandelt dus het geheugen van je telefoon gewoon als een externe schijf.

agteuben
door agteuben Jan 15, 2016 om 19:48
46 Antwoorden / 13 Vragen

Snel0026: dít is wat zonnewind wil weten. Correct antwoord dus!

Ge
door Gea Wever Jan 18, 2016 om 10:23
Antwoorden / Vragen

was ook een vraag van mij, dus ga het proberen :) duidelijk antwoord

on
door onrust73 - Jan 15, 2016 om 16:32
1 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo,
Om foto's over te zetten van mobiel naar laptop heb je geen usb kabeltje nodig.
Ik weer niet het type telefoon en laptop, maar zet op je mobieletelefoon het programmaatje
SendAnywhere er op via de StoreApp en doe dit ook op de laptop.
Volg de instrukties op om het te installeren. Start dit programmaatje op je telefoon en op je laptop op kies voor zenden(telefoon) en ontvangen (laptop). Kies op je telefoon de foto;s die je wil verzenden en druk op verzenden, je krijg nu een nummer tezien (bijv:123 453) zet dit nummer in je laptop en dan enter de foto's worden nu verzonden.

Veel succes

discovery
door discovery Jan 15, 2016 om 19:11
91 Antwoorden / 23 Vragen

Vraagje,

Ik vond dit wel handig en heb het op mijn samsung telefoon geinstalleerd en ook op mijn HP laptop. Op mijn laptop krijg ik een melding dat het geinstalleerd is maar ik kan het nergens meer terug vinden, ook niet met de zoek functie.
Waar kan ik het vinden of duurt het even voor het erop staat?

Vriendelijke groet,
Discovery

va
door van hooijdonk - Jan 15, 2016 om 20:56
2 Antwoorden / 0 Vragen

ik stuur de foto's vanaf mijn mobietje naar mijn eigen mailadres, maar via USB kabel lukt het ook wel, alleen is het soms wel zoeken waar ze op de telefoon opgeslagen staan. Dus een mailtej naar jezelf en foto's als bijlage meesturen (niet te veel foto's gelijk max. 10). Werk prima!

teunwestland
door teunwestland - Jan 15, 2016 om 22:18
10 Antwoorden / 2 Vragen

Een telegram acount maken,dan kan je je foto naar jezelf sturen Openen op computer en opslaan klaar is Zonnewind.

aurora1
door aurora1 - Jan 15, 2016 om 23:01
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Via de link van @philip36 staat het duidelijk en met plaatjes uitgelegd.
Ook is al genoemd dat u uzelf (bijv. met Gmail) de foto's kunt sturen en dan de mail(s) op de laptop openen en de bijlagen opslaan.
Als de gsm en de laptop bleutooth hebben kunnen de foto's ook daarmee verstuurd worden tussen de apparaten.

Ma
door MacWally - Jan 16, 2016 om 00:43
151 Antwoorden / Vragen

Mocht u een smartphone hebben en gebruikt u dan ook Dropbox, Onedrive of Google foto,s en kijkt u ook foto,s op de PC met Windows foto,s dan is deze App wel iets voor u. Zelf gemaakte filmpjes en foto,s gaan razend snel naar je Pc of smartphone in hetzelde netwerk thuis. Voor Windows, Android, IOS, OSX, Windows Phone.  Maar wat voor mobiel u ook heeft bij aanschaf krijgt u er altijd een USB draadje bij voor aan de PC dus kijk goed wat er op je PC gebeurd. Er word dan een driver geinstalleerd en als je die dan opent zie je DCIM mapje waar je foto,s instaan. Voor Android en Windows .

Fo
door Fons1961 - Jan 16, 2016 om 07:50
4 Antwoorden / Vragen

Als je datakabel aansluit moet je mobiel zichtbaar worden in Verkenner. Zoek dan de map DCIM. Daar staan de foto's. Kopiëren maar. Mobiel niet zichtbaar dan is je datakabel toch slechts een laadkabel.

re
door remco010 - Jan 16, 2016 om 15:24
1 Antwoorden / Vragen

Er zijn genoeg trucjes om dit voor elkaar te krijgen. Zelf gebruik ik een cardreader, neem aan dat je foto's op een micro sd kaartje heb staan wat in je telefoon zit. Deze haal je eruit en steek deze dan in de USB cardreader, die je vervolgens weer op je laptop aansluit. Via de verkenner zoek je dan naar de desbetreffende map waar je foto's in staan en kopieer je deze vervolgens naar je laptop. Op die manier kun je ook muziekbestanden kopieren.

Een andere mogelijkheid is om dit te kopieren te doen via bluetooth, echter moet je laptop wel over deze functie beschikken, mocht dat niet zo zijn dan kan je een bluetooth USB adapter in pluggen om zo verbinding met je telefoon te maken.

Sucses! Laat even weten of het gelukt is!

pi
door piet hermanni - Jan 16, 2016 om 15:50
1 Antwoorden / Vragen
zonnewind
door zonnewind - Jan 18, 2016 om 12:48
222 Antwoorden / 61 Vragen

De telefoon is een Samsung Galaxy J1.

Operating systeem is Windows 7.

Ma
door MacWally - Jan 18, 2016 om 13:19
151 Antwoorden / Vragen

Oei dan word het nu tijd voor een nieuwe telefoon. Als deze Windows telefoon niet in staat is om te communiceren met je Windows PC door middel van een draadje dan zul je toch een nieuwe en moderne telefoon moeten aanschaffen. Kijk even bij de Kijkshop, daar hebben ze voor weinig geld een goed Android toestel. Let op, geen Acer maar een Samsung of HTC die zijn een beetje betrouwbaar.

aurora1
door aurora1 - Jan 18, 2016 om 16:26
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@discovery, u kunt beter apart zelf een vraag stellen/openen voor uw eigen probleem.

reflecs
door reflecs - Jan 18, 2016 om 16:58
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Wat lukt er precies niet? Wordt de telefoon wel of niet herkend door Windows?
Samsung heeft ook software voor de pc : http://www.samsung.com/my/support/usefulsoftware/KIES/

Als u een fotobewerkingsprogramma heeft dat foto's van een camera kan importeren kunt u dat ook proberen. De mobiel wordt dan gezien als camera. Makkelijker en sneller dan Kies.

te
door teddykwee - Jan 21, 2016 om 11:29
1 Antwoorden / 1 Vragen

1.Hoe moet ik mijn belanrijke sms naar de computer overzetten.
2.Hoe moet ik mijn foto's naar de kaart brengen en opslaaninde computer
Met vriedelijk groet
 ik heb een samsung galaxy s5
tedkwee@home.nl

reflecs
door reflecs Jan 21, 2016 om 11:45
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Haal uw e-mailadres weg, met Bewerk. Dit is een openbaar forum.

aurora1
door aurora1 - Jan 21, 2016 om 20:28
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@teddykwee, wilt u - evenals @discovery - als u een vraag heeft daarvoor zelf een topic openen/starten? Anders gaat alles door elkaar lopen en wordt het onoverzichtelijk, nog onoverzichtelijker dan deze site al is (geworden),  bovendien is het niet zo netjes om op vragen van anderen in te breken met een eigen vraag.

@zonnewind, u heeft inmiddels legio tips gekregen. U kunt ook nog in de uitgebreide gebruiksaanwijzing van uw toestel  kijken, vanaf blz.76 (evenaanklikken, u kunt online kijken maar ook de pdf op uw pc downloaden): https://www.gebruikershandleiding.com/Samsung-Galaxy-J1-SM-J100H/preview-handleiding-664847.html