Ar
door Arra May 18, 2017 om 13:33
Computers & telefonie

Foto's weergeven

Indien ik een foto per e-mail verstuur, dan kan de ontvanger via het aanklikken van alle foto's weergeven al mijn foto's inzien.
Hoe voorkom ik dit? Kan ik in de app foto's "Alle foto's weergeven" uitzetten?

5205 13 Rapporteer

diumenge
door diumenge - May 18, 2017 om 13:37
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Foto's als bijlage versturen i.p.v. als link.

Ar
door Arra May 18, 2017 om 14:12
3 Antwoorden / 2 Vragen

Ik verstuur de foto's als bijlage. De foto's zijn per dag opgeslagen in de app. Foto's in Windows 10.
Ik kan in de app. Foto's niet rechts klikken voor gebruik van e-mail

fr
door frans56 - May 18, 2017 om 13:39
230 Antwoorden / 9 Vragen

Deze begrijp ik niet??  Ik verstuur ook wel eens een foto per e-mail, maar dan kan de ontvanger echt alleen de foto zien die ik heb verstuurd.
weet U zeker dat U 1 foto verstuurd en niet een hele map??

edrick3
door edrick3 - May 18, 2017 om 13:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Indien ik een foto per e-mail verstuur, dan kan de ontvanger via het aanklikken van alle foto's weergeven al mijn foto's inzien.
?????
Hoe verzend je die foto dan precies?

Ter info:

  • Ga naar de map waarin de foto's staan die u wilt verzenden.
  • Selecteer de foto('s) die u wilt verzenden. Om meerdere foto's te selecteren houdt u de Shift-knop ingedrukt tijdens de selectie.
  • Druk op de rechtermuisknop en klik op Kopiëren naar… > E-mailontvanger of E-mailgeadresseerde.
  • Er verschijnt een venster waarin u kunt kiezen of u de foto's wilt verkleinen naar een ander formaat (om ruimte te besparen) of in de originele grootte wilt verzenden.
  • Kies het gewenste formaat en klik op Bijsluiten
  • Er wordt nu een nieuw bericht aangemaakt in het mailprogramma dat u op uw computer hebt geïnstalleerd. Vul de adressen van de ontvangers in, vul een onderwerp in en eventueel een tekst en verstuur uw mail met de foto's erbij gevoegd.
  • (Bron)

Ar
door Arra - May 18, 2017 om 13:50
3 Antwoorden / 2 Vragen

Ik verstuur de foto's als bijlage. De foto's zijn per dag opgeslagen in de app. Foto's in Windows 10.

diumenge
door diumenge May 18, 2017 om 14:08
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Blijkbaar niet, anders zouden ze niet ook de andere foto's kunnen zien. Kennelijk stuur je een link naar de foto op Onedrive.

edrick3
door edrick3 - May 18, 2017 om 14:16
27632 Antwoorden / 85 Vragen

De foto's zijn per dag opgeslagen in de app. Foto's in Windows 10
En daar zit je probleem.
Klik linksonder linkermuisklik
Klik op Verkenner.
Klik op Afbeeldingen
Selecteer dáár de foto die je als Bijlage wilt verzenden.

Ar
door Arra May 18, 2017 om 14:43
3 Antwoorden / 2 Vragen

Ook via verkenner de foto als bijlage versturen bij de e-mail blijft in de linker bovenhoek de vermelding "alle foto's weergeven" verschijnen. Er is dus een link tussen de foto en de app Foto's. Hoe zet ik in de app. foto's alle foto's weergeven uit?

Ar
door Arra - May 18, 2017 om 15:23
3 Antwoorden / 2 Vragen

Ook bij het uitzetten van de link OneDrive via de app. foto's blijft de melding "Alle foto's weergeven" vermeld bij de te versturen foto.
Wie weet hoe ik de melding "Alle foto's weergeven" kan verwijderen in de app. Foto's?

sjjoppy
door sjjoppy - May 18, 2017 om 16:06
7209 Antwoorden / 3 Vragen

Klik in de e-mail op bijvoegen en zoek dan de foto die u als bijlage wilt versturen op.
De ontvanger ziet dan alleen die foto.

an
door angelina1 - May 19, 2017 om 07:43
2 Antwoorden / Vragen

Gisteren dezelfde ervaring opgedaan. van alles geprobeerd maar 'alle foto's weergeven blijft staan. ontvangers kunnen zo alle foto's op de computer bekijken. Een enorme aanslag op de privacy

jo
door jorisw May 19, 2017 om 10:46
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Dit is geen aanslag op de privacy. Dit is het gevolg van onkundig gebruik van een dienst. Als je daadwerkelijk een foto verstuurd kan de ontvanger op geen enkele wijze toegang krijgen tot foto's die elders staan. Dat kan alleen maar als je geen foto stuurt maar een link.

an
door angelina1 May 19, 2017 om 10:53
2 Antwoorden / Vragen

Ik heb de foto ingevoegd, niet de link.
Toch verschijnt deze links boven als je de foto opent.
Weet je missschien hoe ik die 'link' weer kan verwijderen?

newmikey
door newmikey May 19, 2017 om 10:53
830 Antwoorden / 0 Vragen

Met jorisw eens: dit is een issue voor een computerforum waar u kunt leren om correct met uw PC om te gaan, niet voor een consumentenforum. Typisch gevalletje PEBKAC

Cookies
door Cookies - May 19, 2017 om 11:09
13336 Antwoorden / 36 Vragen
an
door angelina1 May 19, 2017 om 11:12
2 Antwoorden / Vragen

Ik maak helemaal geen gebruik van one drive..

edrick3
door edrick3 May 19, 2017 om 11:16
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Tja ....

sjjoppy
door sjjoppy May 19, 2017 om 12:34
7209 Antwoorden / 3 Vragen

Angelina1 heeft het topic overgenomen en die maakt geen gebruik van OneDrive.;-)

Ge
door Genee - May 19, 2017 om 11:19
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Wanneer de ontvanger de afbeelding in de bijlage opent in de app Foto's en daarna op de 'link' Alle foto's weergeven klikt worden de foto's op zijn computer getoond.
Ander foto's van de afzender dan die in de e-mail bijlage zijn helemaal niet te bekijken.
Heeft u soms een e-mail met bijlage aan uzelf gestuurd?

an
door angelina1 May 20, 2017 om 16:33
2 Antwoorden / Vragen

nee, aan iemand anders.

an
door angelina1 - May 19, 2017 om 11:40
2 Antwoorden / Vragen

nee, heb hem aan anderen gestuurd en daarna gecontroleerd

Ge
door Genee May 19, 2017 om 11:54
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Wat bedoelt u met 'daarna gecontroleerd', op uw eigen computer? Hoe weet u dat de ontvanger van de e-mail alle foto's van u kan zien, heeft zij/hij u dat verteld?

an
door angelina1 May 19, 2017 om 13:36
2 Antwoorden / Vragen

op de computer van de ander

Ge
door Genee May 19, 2017 om 14:58
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Ik begrijp het niet.
Op mijn laptop in de app Foto's een foto gekozen en met Delen in e-mail gezet.
Deze naar een van m'n e-mail adressen gestuurd.
Deze e-mail geopend op mijn desktop computer, foto in bijlage geopend en linksboven op Alle foto's weergeven geklikt.
En alle foto's uit de app Foto's worden getoond, maar wel de foto's welke op mijn desktop computer staan en niet die van de laptop.

Als het waar is wat u zegt zouden alle foto's van u nu bij de ontvanger op de computer moeten staan of er zou een verbinding met uw computer moeten zijn waardoor uw foto's dan voor de ontvanger van de bijlage te zien zijn.
Als de ontvanger alle foto's op uw computer zou kunnen zien via die link zou deze dus uw foto's niet meer kunnen zien als uw computer uit staat.

Wanneer het zo is dat de ontvanger alle foto's van u kan zien zijn deze foto's al eerder naar die persoon gestuurd of op een andere manier op die computer gezet.

reflecs
door reflecs May 20, 2017 om 17:36
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Misschien bent u geholpen met uitleg OneDrive: https://www.schoonepc.nl/windows10/onedrive.html en Foto's ( vanaf ongeveer 3:00) https://www.youtube.com/watch?v=pdH2g9k_gow (Bestandsinfo en Bronnen). Ik plaats dit ook als "Antwoord". Het lukt op deze plek "Reactie" niet om een werkende link te maken.

reflecs
door reflecs - May 20, 2017 om 17:41
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Misschien bent u geholpen met uitleg OneDrive: https://www.schoonepc.nl/windows10/onedrive.html en Foto's ( vanaf ongeveer 3:00) https://www.youtube.com/watch?v=pdH2g9k_gow (Bestandsinfo en Bronnen). Het bestand moet op een harde schijf opgeslagen zijn, anders is wat carola.83 schrijft van toepassing.

Ar
door Arra - May 21, 2017 om 13:09
3 Antwoorden / 2 Vragen

Het klopt, dat ik een mail naar een ander mailadres van mezelf heb gestuurd ter controle en toen ontdekte, dat met een klik op alle foto's weergeven al mijn foto's kon inzien. Gisteren ontving ik een bijlage. Deze bijlage verscheen ook meteen in het programma foto's. Ook toen kon ik met een klik naar al mijn foto's. Bij het uploaden van een nota voor de zorgverzekering kon ik ook bij controle van de nota via een klik naar al mijn afbeeldingen. Via anderen hoorde ik, dat ze na het toesturen van een foto van mij geen toegang hadden tot al mijn foto's. Ik vertrouw er maar op, dat het programma foto's toch geen mogelijkheden biedt, dat anderen al mijn foto's/afbeeldingen inzien. Zeker weten doe ik het echter nog niet. Bedankt voor uw reacties.

newmikey
door newmikey May 21, 2017 om 15:00
830 Antwoorden / 0 Vragen

U moet ook helemaal geen "programma fotos" gebruiken om een afbeelding als bijlage bij een email te versturen, gewoon uw emailprogramma...

Ge
door Genee May 21, 2017 om 15:08
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Het is wat ik al zei, u opent de bijlage in de app Foto's die op uw computer staat dus krijgt u de foto's te zien die op uw computer staan
Geloof die anderen maar dat ze geen toegang hadden tot uw foto's.

Ar
door Arra May 21, 2017 om 18:25
3 Antwoorden / 2 Vragen

Toen ik de bijlage bij een mail opende, werd deze geopend in de app. Foto's. Dat gaat tegenwoordig rechtstreeks en ongevraagd. Idem als je via een mail een foto als bijlage meestuurt. Er worden m.i. automatische verbinden gelegd tussen de diverse programma's. Soms heb ik het gevoel dat ik niet meer de baas ben over mijn laptop.

Ge
door Genee May 21, 2017 om 19:00
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Dat kunt zelf instellen of, en met welk programma, bestanden automatisch geopend moeten worden.

Ar
door Arra May 21, 2017 om 22:35
3 Antwoorden / 2 Vragen

Bedankt voor de tip.

newmikey
door newmikey May 21, 2017 om 22:40
830 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt ook beter geen bestanden openen vanuit een emailprogramma (vanwege virus gevaren) maar kunt ze beter opslaan en dan met het door u gewenste programma openen dmv de menuoptie Bestand-Openen in de door u gekozen applicatie. Bestanden dubbelklikken in een emailprogramma is een risicovolle gewoonte die u maar zo snel mogelijk beter kunt afleren.

an
door angelina1 May 24, 2017 om 11:39
2 Antwoorden / Vragen

In verband met bovenstaande problemen heb ik de foto's app verwijderd via instellingen. Deze kan ik nu niet meer terugzetten.In de app store staat dat deze al is geïnstalleerd. Wel alle foto's openen met paint maar dat geeft geen mooi en slechts een partieel beeld van de foto in de weergave.

an
door angelina1 May 24, 2017 om 16:02
2 Antwoorden / Vragen

Heb inmiddels het 'oude' programma foto viewer weer op de pc gezet. Dat functioneert goed...

Ge
door Genee May 24, 2017 om 16:23
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Lijkt me dat de app niet op de juiste wijze is verwijderd.