tu
door tukkertje Apr 15, 2011 om 13:38
Computers & telefonie

Foto verkleinen

Ik moet uit mijn fotoarchief een foto verkleinen voor publicatie op een website. Hoe doe ik dat het eenvoudigst? De foto is nu 365 kb jpeg en moet naar 10 MB jpeg.

696 6 Rapporteer

mi
door miepje1 - Apr 15, 2011 om 13:49
15 Antwoorden / 1 Vragen

Wellicht meende u 'van 10 MB naar 365 kb' of 'van 365 kb naar 10 kb'? Gewoon met Office Picture Manager.

zonnetjeinhuis
door zonnetjeinhuis - Apr 15, 2011 om 13:49
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik neem aan dat je bedoelt van 10 MB naar 365 KB?

Ik gebruik hiervoor altijd het programma IrfanView, Gratis te downloaden vanaf hun website. Na het downloaden kun je via Image --> resize/resample invullen hoe groot je de foto wilt.

pschaecker
door pschaecker - Apr 15, 2011 om 13:49
171 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is een heel goed programma daarvoor VSO image resizer gebruik het zelf ook en het is gratis te downloaden.

mvg

Paul Schaecker

stacey
door stacey - Apr 15, 2011 om 13:51
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Als het eenmalig een foto betreft kun je het ook online doen, hoef je niet speciaal een programma te installeren.
Klik even Hier

Succes,

freya
door freya - Apr 15, 2011 om 13:54
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo tukkertje,

Uhm, 365 kilobyte is een stuk kleiner dan 10 megabyte....
En een grootte van 365 kilobyte is niet extreem groot, maar als je die foto toch nog kleiner wil maken, dan is elk willekeurig programma geschikt om dat te doen. Zelfs met het programmaatje Paint dat 'standaard' in Windows zit kan dat. Gewoon:
1. Paint starten
2. Foto laden via Bestand > Openen
3. Ga naar Afbeelding > Formaat wijzigen

Aldaar kun je het formaat aanpassen. Daarna de foto onder een andere naam opslaan en klaar is Klara.

m.vr.gr. Freya

tu
door tukkertje - Apr 15, 2011 om 14:06
176 Antwoorden / 159 Vragen

Dank aan allen. Oplossingen voldoende. Ik ga er mee aan de slag.