barnhoorn
door barnhoorn May 13, 2007 om 23:44
Computers & telefonie

Foto's aanpassen op aantal pixels

Voor een webwinkel; heb ik een foto nodig die precies 770 pixels breed is. Hoe wijzig ik een gewone jpg-foto naar dat preciese aantal pixels?

20079 9 Rapporteer

mi
door miraltje - May 14, 2007 om 01:18
462 Antwoorden / 0 Vragen

met een goede fotobewerkingsprogramma kun je dit aanpassen.

zelf gebruik ik adobe fotoshop.

bij dit programma kun je zelfs uit 3 opties

je geeft gewoon het aantal pixels op waarna het programma zelf de hoogte/breedte verhouding berekent en de grote van de foto aanpast.

deze kun je vervolgens opslaan en doorsturen enz.

freya
door freya - May 14, 2007 om 09:58
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo barnhoorn,

Dat is echt niet zo moeilijk hoor. Zelf gebruik ik een héél eenvoudig programma voor dit soort klussjes, n.l. Irfanview. Via onderstaande link kun je het downloaden.

IrfanView

Je laadt gewoon het betreffende plaatje in het programma en via Afbeelding -> Formaat wijzigen kun je zelf bepalen hoe groot het plaatje moet worden. Plaatje weer opslaan en klaar..

m.vr.gr. Freya

muiske
door muiske - May 14, 2007 om 12:56
1 Antwoorden / 0 Vragen

Nog makkelijker..     via paint. ( te vinden bij je bureau accesoires)
Open de afbeelding, ga (boven in de werkbalk)naar afbeelding en kies kenmerken en daar kan je de formaten veranderen.

barnhoorn
door barnhoorn - May 14, 2007 om 13:36
336 Antwoorden / 288 Vragen

Maar dan verkleind de foto niet, de foto wordt bij mij dan gesneden!

ig
door igorovic - May 14, 2007 om 19:06
3 Antwoorden / 0 Vragen

Heel vaak is microsoft Photo Editor ook op je PC aanwezig. Als je die hebt is het pixels ook aan te passen.

Selecteer foto,
kies bewerken, alles selecteren.
Kies afbeelding, formaat wijzigen
kijk bij eenheden of die op pixels staat, dan kun je nu 700 invoeren bij de maat.

Succes

ig
door igorovic - May 14, 2007 om 19:07
3 Antwoorden / 0 Vragen

sorry 770 invoeren bij de maat.

oldyeller
door oldyeller - May 15, 2007 om 17:15
54 Antwoorden / 0 Vragen

Zelf gebruik ik al jaren ACDSee.

Daarmee kun je zelf de pixels invoeren.

Verder kun je er mee draaien, snijden, kleuren aanpassen enz.

Zeer gebruiksvriendelijk ook.

marann
door marann - May 15, 2007 om 18:13
38 Antwoorden / 15 Vragen

Dag barnhoorn, zoals Freya als zegt Irfanview is een fijn programma. Je kunt het o.a. downloaden via Seniorweb. Op Seniorweb kun je veel  programma's downloaden. Ik gebruik momenteel Adobe Photoshop en ben daar heel tevreden mee. Eerst altijd Irfanview gebruikt. (is makkelijker in gebruik). Ik hoop dat het je lukt! Groeten Marann

labswans
door labswans - May 15, 2007 om 18:29
1918 Antwoorden / 10 Vragen

Op windows xp zit meestal microsoft photo editor

selecteer de afbeelding met de muis door een keer erop te klikken

selecteer met de rechtermuisknop openen met

kies microsoft photo editor

dan opend het programma met de foto welke aangepast moet worden

kies met de muis afbeelding ===> formaat wijzigen

zet de eenheid met de muis op pixels

u ziet het formaat in pixelformaat bijv 2272 bij 1704 pixels

als u bij breedte 770 pixels neerzet dan wordt de hoogte automatisch aangepast. Mag er ook vervorming onstaan doordat de hoogte ook precies 770 pixels moet zijn dan vinkje bij vervorming aanklikken met de muis

kies bestand ===> opslaan als en geef bestands naam op

dan heeft u een nieuw plaatje welke u precies kan gebruiken zoals u hem wilt op een gemakkelijke manier