empee
door empee Dec 12, 2022 om 11:51
Computers & telefonie

Foto´s bewerken

Op mijn vorige pc kon ik foto´s wat kleiner maken en ook bv "Sfeervolle feestdagen" op de foto schrijven. Ik dacht aan PhotoFilter, maar dat krijg ik niet geinstalleerd. Is er een programma, dat eenvoudig en gemakkelijk te gebruiken is voor de feestdagen? En hoe krijg ik dat geinstalleerd?
Alvast fijne feestdagen gewenst en een gezond 2023.

1407 12 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 12, 2022 om 11:55
16851 Antwoorden / 202 Vragen

Mijn advies: ga na of de fabrikant van uw fototoestel een eigen en gratis programma heeft zoals bijv. Sony dat heeft met Play Memories Home.

Daarnaast zijn er ook mogelijkheden om bijv. Adobe photexpresse goedkoop aan te schaffen.

Heeft u ms power point, dan kan het ook daarmee indien de bedoeling is maken van kaarten. (Tekst in foto)

Topantwoord

marita5
door marita5 - Dec 12, 2022 om 12:04
11514 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Empee ,

Lees hier eens , er zijn verschillende gratis programma`s , lees ook de reacties .

https://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/fotobewerking

Fijne feestdagen en een gelukkig , gezond nieuwjaar gewenst .

hereistom
door hereistom - Dec 12, 2022 om 12:10
733 Antwoorden / 1 Vragen

Wij gebruiken al jaren Irfanview voor fotobewerking met volle tevredenheid;

https://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/irfanview-fotobewerking-viewer-batch-conversie

Topantwoord

gerbera
door gerbera - Dec 12, 2022 om 12:38
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Vreemd ik heb hem onlangs bij een kennis geïnstalleerd versie 7. (Win11) Bij de link van @marita5 staat deze, eerst downloaden en dan het bestand Pf7-setup openen. U kunt ook eventueel het vertaalbestand naar Ned. ophalen als het de Engelse versie is. (StudioNL.png)

empee
door empee - Dec 12, 2022 om 17:21
178 Antwoorden / 140 Vragen

GERBERA, jij had de gouden tip voor mij.
Marita5 had al mogelijkheden doorgegeven, en daar zat PhotoFiltre ook bij. Nu heb ik mijn oude programma terug, alleen het Nederlands wil niet lukken. Ik weet ook niet waar ik StudioNL.png kan vinden.
Allen bedankt en fijne en warme feestdagen en een goed 2023.

marita5
door marita5 - Dec 12, 2022 om 18:40
11514 Antwoorden / 15 Vragen

@empee ,

N.a.v uw reactie ,  om PhotoFiltre in het nederlands in te stellen ,

Installatie:
Om PhotoFiltre in het Nederlands in te stellen, gaat u naar de map C:\Program Files\PhotoFiltre of de map waarin u PhotoFiltre heeft uitgepakt en gooit u het bestand TranslationEN.plg en eventuele andere plg-bestanden weg. Download vervolgens het Nederlands taalpakket en pak dit bestand uit in de map van PhotoFiltre. Als u PhotoFiltre nu opnieuw opstart is de interface Nederlands.

Klik in deze link op Download Nederlands Taalpakket ( scroll naar beneden )

https://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/photofiltre-fotobewerking-foto-filter

justmeagain
door justmeagain Dec 13, 2022 om 00:32
623 Antwoorden / 8 Vragen

De manier om het doel te bereiken doet me denken aan lang geleden waar je bestanden moest vervangen of aanpassingen in het register moest doen. Geen idee dat dit nog werd gebruikt.

Beps
door Beps - Dec 12, 2022 om 18:47
75 Antwoorden / Vragen

Ik werk nog steeds met Photofiltre.
Maar in Windows zit ook een programma, als je klikt op het windows icoon en dan het woord "foto" typt dan kun je je foto inladen of aanklikken als deze zichtbaar is.Hierna kun je het bewerken met tekst en een kleine hoeveelheid animatie.
Ook kan je er een filmpje van maken. Kost niets, ook kun je nog online je foto bewerken met https://www.online-image-editor.com/ of in Tenor en dan heb je nog https://giphy.com/explore/maken keuze genoeg, ik hoop dat je iets vind dat je kunt gebruiken voor je doel.

empee
door empee - Dec 13, 2022 om 10:05
178 Antwoorden / 140 Vragen

Marita5, wat fijn dat je me verder wil helpen. Maar de map C:\Program Files\PhotoFiltre vind ik niet.

marita5
door marita5 Dec 13, 2022 om 12:30
11514 Antwoorden / 15 Vragen

@empee , typ in zoekveld PhotoFiltre > rechtsklik erop > klik op bestandslocatie openen > daar vind u waar de map PhotoFiltre staat .

Topantwoord

gerbera
door gerbera - Dec 13, 2022 om 15:00
7364 Antwoorden / 14 Vragen

@EMPEE, Mocht het niet lukken met zoeken, Open verkenner, ga naar deze PC, ga naar C:, klik op windows daar vindt u 2x program files en in de file program x86 staat PhotoFiltre7, klik daar op bewerk deze volgens @marita5

empee
door empee - Dec 14, 2022 om 16:41
178 Antwoorden / 140 Vragen

Het is gelukt. PhotoFiltre in het Nederlands. Bedankt allen en Fijne Feestdagen.