varabas
door varabas Jul 31, 2007 om 09:29
Computers & telefonie

Foto's Google Earth

Vraag van Bassie:

Toen ik lang geleden op advies van een kennis, Google Earth installeerde en die kennis mij vertelde dat de foto's zo goed waren dat je "de buurman zijn auto kon zien wassen!" Ik installeerde Google Eath en inderdaad was ik onder de indruk. "De buurman stond zijn Ford te wassen"

Als ik nu een jaar of twee later weer kijk, staat de buurman nog steeds zijn Ford te wassen, terwijl hij inmiddels een Peugeot heeft.

M.a.w. De foto's die ik zie zijn al heeeeeel oud, ondanks dat ik de laatste versie 4.1 heb.

Wie heeft iets gelezen of gehoord wanneer de foto's van Google Earth ververst worden??

Bassie (heeft  't liefst een recente ruimtelijke blik)

944 11 Rapporteer

akkefiet
door akkefiet - Jul 31, 2007 om 09:36
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo Bassie

Waarschijnlijk kan je nog wel een jaar of 5 wachten voordat je de nieuwe auto van de buurman kan bewonderen.
Ze zijn nog steeds bezig om de hele wereld erop te krijgen en zolang zal het op zijn minst duren voordat ze weer met hun satelietje boven jouw buurt verschijnen....

Vrgr. AF

<script type="text/javascript">

brynnar
door brynnar - Jul 31, 2007 om 09:49
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Hallo Bassie,

Inderdaad gaan de foto's enkele jaren mee. September vorig jaar is een groot deel van Nederland ververst met hogere resolutie foto's, waar dat nog niet van toepassing was. Waarschijnlijk was de buurman duidelijk genoeg zichtbaar op de foto en zijn de foto's van de omgeving intact gelaten. Geregeld worden er wereldwijd nieuwe satellietopnamen toegevoegd. Maar de wereld is groot en Nederland is dat niet, dus je bent overgeleverd aan de grillen van Google.

Mvgr - B

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 31, 2007 om 09:55
16883 Antwoorden / 202 Vragen

bovendien is Nederland vaak bewolkt en neemt men (benut men)meestal foto's die op de heel vroege ochtend zijn genomen. Zie daarvoor bijv de opname van Madeira, de weg langs de oostkust naar het noorden waar de schaduw van de brug over het ravijn heel goed zichtbaar is.

brynnar
door brynnar - Jul 31, 2007 om 10:04
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Overigens, ik heb begrepen dat de foto's met de hoogste resolutie geen satellietfoto's zijn, maar "gewone" luchtfoto's, genomen vanuit een vliegtuig. En die vliegen niet, zoals een satelliet, meerdere malen per dag over ons landje.

Mvgr - B

gsm
door gsm - Jul 31, 2007 om 12:09
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Van veel plaatsen in Nederland zijn vogelvluchtfoto's gemaakt. Deze kun je bewonderen via http://maps.live.com

Zoom in op de plek die je wilt bekijken en klik dan op het pictogram met de wolkenkrabbers. De situatie kan vanuit 4 windrichtingen bekeken worden en de foto's zijn bovendien redelijk veel recenter dan die van GoogleEarth.

Groet,
GSM

edwardus
door edwardus - Jul 31, 2007 om 12:55
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Geïntrigeerd door dit antwoord ben ik naar maps.live.com gegaan, maar in 2D view kan ik niet verder inzoomen dan dat bijv. heel Amsterdam in m'n scherm past. In 3D view (dan moet je eerst iets laten installeren) kan ik wel verder inzoomen, maar ik zie nergens een gedetailleerd plaatje. Als ik bijv. verder inzoom op Amsterdam, dan krijg ik alleen maar zo'n vaag beeld, nergens iets van gebouwen te bekennen zoals tijdens het installeren wordt gesuggereerd.

Doe ik iets fout?

edwardus
door edwardus - Jul 31, 2007 om 12:57
6844 Antwoorden / 14 Vragen

P.S. in Google Earth kan ik nog net mijn auto voor de deur zien staan. Ik zie ook dat het mooi weer was die dag, buurman heeft de zonwering geopend.

gsm
door gsm - Jul 31, 2007 om 22:11
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Hoi edwardus,

Nee je doet niets fout, behalve dat je toevallig Amsterdam kiest.

Helaas staat Amsterdam er nu nog niet in en dus zie je geen foto's..

De website wordt nog steeds, net als Google Earth, bijgewerkt met foto's.

Kijk anders eens in Den Haag, Utrecht, Apeldoorn, en andere plaatsen.

Groet,

GSM

dirck
door dirck - Jul 31, 2007 om 22:38
3201 Antwoorden / 3 Vragen

@Edwardus, dit stond op webwereld.nl

Als je onderstaande link opent, dan kun je zien dat er standaard niet verder ingezoomd kan worden dan tot 19.

Als je handmatig de 19 vervangt door 20, 21 of 22, dan kun je nog veel verder inzoomen.

maps.google.com/maps?ll=52.069207,4.3139865&z=19&hl=en&t=h

edwardus
door edwardus - Aug 1, 2007 om 00:17
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Geinig die zoom feature. Daar waar jij naar verwijst staat toevallig een rood autootje tegen een gevel verticaal geparkeerd .... ?? Er loopt ook een stuk wegdek verticaal.

Enig idee hoe ik mijn locatie kan omrekenen naar coordinaten zodat ik ook op mijn huis verder kan inzoomen?

Nu begrijp ik dat ik bij maps.live.com niet naar 3D had hoeven switchen, ook in Utrecht of Den Haag krijg je daar in 3D zo'n ongedefinieerd Flightsimulator-achtig "landschap". In 2D view en dan Bird's Eye view -where available-

Thanks

edwardus
door edwardus - Aug 1, 2007 om 00:36
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Ik zie het al: 'Link to this page' om de coordinaten te krijgen in Google Maps.