be
door bernadetje50 Jan 26, 2012 om 15:45
Computers & telefonie

Foto's in een mail

Per email wil ik 3 foto's versturen als bijlage.
Dat aantal is nooit een probleem.

Maar de foto's worden ook verstuurd, vergroot onder mijn mailtje en dat is niet de bedoeling.
Dan is het allemaal te veel.

Eerder gebeurde dat nooit. Dan stonden de foto's alleen boven in de balk en moest de ontvanger deze openen.

Hoe kan ik voorkomen, dat de foto's ook nog eens worden weergegeven in het mailtje?

Graag hoor ik dat van u,

Bernadette

767 8 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jan 26, 2012 om 15:51
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo bernadetje50,

Welk mailprogramma gebruik je?

Bij Outlook Express en Outlook is het 'normaal' dat de ontvanger de foto's ook onderaan het mailtje ziet staan. Dat kun je niet uitschakelen.

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Jan 26, 2012 om 15:54
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@bernadette50,

PS,

.....vergroot onder mijn mailtje .....

Dat is alleen als je de foto's in de oorspronkelijke grootte als bijlage verzend.
Als je je foto's aanklikt die je wilt versturen en dan kiest voor 'Als bijlage per mail verzenden' krijg je de vraag of ze in de oorspronkelijke grootte of verkleind verstuurd moeten worden. Je kunt dan kiezen voor 'verkleinen' waardoor de afbeeldingen ónder het mailtje er 'normaal' uitzien. Probeer maar eens uit met het verzenden van een foto naar jezelf.

Met vr.gr.

be
door bernadetje50 - Jan 26, 2012 om 16:10
12 Antwoorden / 7 Vragen

Bedankt ....maar ik krijg niet een vraag als ik een foto bijvoeg.
Ik klik hem aan en wordt in de balk onder 'onderwerp'geplaatst

Ik gebruikt Windows mail en eerder had ik dat nooit.

Groetjes B.

freya
door freya - Jan 26, 2012 om 16:28
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo bernadetje50,

Blijkbaar voeg je de foto's toe als 'afbeelding' en niet als 'bijlage'. Wanneer je foto's toevoegt als afbeelding, worden ze in je emailtje zichtbaar en wanneer je ze toevoegt als bijlage komen ze als 'bestand' in de balk boven je mailtje te staan. Kortom, hou de volgende werkwijze aan en het kan niet misgaan:
- Start Windows Mail
- Kies 'Nieuw bericht' om een emailtje te schrijven
- Klik in het gebied waar je de tekst voor het mailtje typt
- Ga naar Invoegen > Bijlage
Je krijgt een nieuw venstertje waarmee je naar je foto kunt bladeren. Dubbelklik op de foto die je wil bijvoegen en, als het goed is, wordt deze in de balk weergegeven en is de foto dus niet zichtbaar in het mailtje.

m.vr.gr. Freya

edrick3
door edrick3 - Jan 26, 2012 om 16:38
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@bernadetje50,

Foto's via e-mail verzenden

Als u uw favoriete digitale foto's met anderen wilt delen, kunt u deze als bijlagen van e-mailberichten verzenden. Controleer dat de foto's die u wilt delen op uw computer staan en voer de volgende stappen uit.

1. Open de bibliotheek Afbeeldingen door te klikken op de knop Start en vervolgens op Afbeeldingen.
2. Open de map met de foto die u via e-mail wilt verzenden. Klik vervolgens op de foto.
Als u meerdere foto's wilt selecteren, houdt u de Ctrl-toets ingedrukt terwijl u op de foto's klikt.
3. Klik op E-mail op de werkbalk.
Deze opdracht wordt alleen weergegeven als er een e-mailprogramma op uw computer is geïnstalleerd.
4. Selecteer in het dialoogvenster Bestanden bijsluiten een fotoformaat in de lijst Fotoformaat en klik vervolgens op Bijsluiten.
Windows opent een nieuw e-mailbericht en koppelt uw foto aan het bericht met het e-mailprogramma van uw voorkeur.
5. Wanneer u het e-mailbericht hebt geschreven, klikt u op Verzenden.

Opmerkingen:

* Als u foto's als een bijlage van een e-mailbericht wilt verzenden met behulp van de stappen van de bovenstaande procedure, moet u een e-mailprogramma op uw computer hebben geïnstalleerd.
* U kunt uw foto's voordat u ze via e-mail verzendt het beste optimaliseren door ze kleiner te maken. U voorkomt dan dat ze door e-mailsystemen worden gestopt. Sommige e-mailservers hebben een limiet van 1 tot 2 MB per bericht. Het optimaliseren van uw foto's om ze via e-mail te verzenden heeft geen invloed op het formaat of de kwaliteit van de oorspronkelijke foto's op uw computer. Alleen het formaat van de e-mailversies wordt aangepast. Het formaat van foto's wordt automatisch gewijzigd wanneer u foto's via e-mail verzendt met behulp van de stappen van de bovenstaande procedure.
(Bron: Microsoft)

Suc6

gsm
door gsm - Jan 26, 2012 om 16:47
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=bernadetje50 schreef op donderdag 26 jan 2012, 16:10]Bedankt ....maar ik krijg niet een vraag als ik een foto bijvoeg.
Ik klik hem aan en wordt in de balk onder 'onderwerp'geplaatst

Ik gebruikt Windows mail en eerder had ik dat nooit.

Groetjes B.

Is het misschien Windows Live Mail (WLM) wat je gebruikt en is Windows Live Mail bijgewerkt (update) naar versie 2011?
Open het menu in de linker bovenhoek, het symbool (met omlaag wijzende pijl). Klik op Informatie om te weten welke versie van WIndows Live Mail je hebt.
ZIe de tip over foto's, Skydrive, en Windows Live Mail 2011.

be
door bernadetje50 - Jan 26, 2012 om 16:59
12 Antwoorden / 7 Vragen

Even eerst een snelle reactie op Freya.
Precies zoals je het beschrijft heb ik het gedaan ... maar toch.

Nou blijkt dat de foto's inderdaad veel te groot zijn.
Dat kreeg ik door van de ontvanger.
Inmiddels heb ik al wel de foto's verstuurd via Mijnalbum.nl
Daarmee kunnen namelijk heel veel foto's tegelijkertijd verzonden worden.

Edrick3: jouw advies ga ik zeker eens proberen. Dank je!

GSM: jouw advies snap ik niet zo goed.

Groetjes, Bernadette

gsm
door gsm - Jan 26, 2012 om 17:17
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=bernadetje50 schreef op donderdag 26 jan 2012, 16:59]
GSM: jouw advies snap ik niet zo goed.

Groetjes, Bernadette

ZOlang niet met zekerheid bekend is welk e-mailprogramma je precies gebruikt, kan er geen zinnig antwoord op de vraag gegeven worden. Windows Mail wordt alleen gebruikt onder Windows Vista.
De vraag aan jou is dus of je Windows Mail gebruikt, of toch Windows Live Mail 2011, wat een totaal ander programma is.