Ww
door Wwijk Aug 15, 2024 om 11:11
Computers & telefonie

Foto's van polarsteps naar laptop sturen

Ik volg iemand die op vakantie is op polarsteps (op mijn telefoon). Hoe kan ik deze foto's op mijn laptop krijgen om ze in een fotoalbum te plaatsen?

1989 9 Rapporteer
gerbera
door gerbera - Aug 15, 2024 om 11:42
7479 Antwoorden / 14 Vragen

dat kan op verschillende manieren, het kan met de verkenner op uw laptop door de tel. met een USB kabeltje te verbinden, u kan ze ook via de mail doorsturen vanaf uw tel naar de laptop. Heeft u een foto programma op uw laptop kunt u ze ook importeren vanuit het fotoprogramma. bv fotoprogram  PICASA (3) of Photofiltre (7) met USB kabeltje. e.e.a. afhankelijk van uw type telefoon.
P.S. Ontvangt u ze met WhatsApp tik dan op de foto en vervolgens op doorsturen kies voor mail. (Iphone). Daarna kunt u de foto opslaan.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Aug 15, 2024 om 11:43
1876 Antwoorden / 32 Vragen

Geachte W. Wijk,

Als u de app in uw smartphone heeft, zou u de foto's kunnen downloaden (als de app dit toestaat) en kunt u de foto's 1 voor 1 mailen naar uw emailadres.

Vervolgens kunt u de foto's downloaden op uw laptop.

Ww
door Wwijk Aug 15, 2024 om 19:39
2 Antwoorden / 5 Vragen

Beste Geboren Amsterdammer,

Ik heb de app in mijn smartphone. Helaas lukt het niet om de  foto's te downloaden. Normaal klik je op een foto en kun je aangeven dat je de foto wilt doorsturen. Als ik in polarsteps op een foto klik gebeurd er niets.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Aug 16, 2024 om 04:32
1876 Antwoorden / 32 Vragen

Geachte W. Wijk,

Dat vermoeden had ik al.

Als u een Android toestel heeft, kunt u proberen om screenshots van de foto's te maken : houdt de onderste 2 knopjes aan de rechterkant van uw smartphone tegelijkertijd ingedrukt: de screenshots komen dan automatisch in de Galerij van uw smartphone.

gallito
door gallito - Aug 15, 2024 om 12:31
480 Antwoorden / 66 Vragen

Ik download Polarsteps ook gewoon op mijn laptop en volg zo de reis tevens. Je moet dan even toestemming vragen aan de reiziger die je volgt. Je kunt dan de foto's gewoon opslaan naar een aangemaakte map in je verkenner. Simpeler kan het niet.
Succes!

Ww
door Wwijk - Aug 15, 2024 om 19:49
2 Antwoorden / 5 Vragen

Beste geboren Amsterdammer,

Ik heb de app in de smartphone,  maar met de foto's die ik in polarsteps op de smartphone  zie kan ik niets mee beginnen. Wanneer je er op klikt gebeurd er niets.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Aug 16, 2024 om 04:27
1876 Antwoorden / 32 Vragen

Geachte W. Wijk,

Dit vermoeden had ik al.

Als u een Android toestel heeft, kunt u proberen om screenshots van de foto's te maken : houdt de onderste 2 knopjes aan de rechterkant van uw smartphone tegelijkertijd ingedrukt : de screenshot van de foto komt zo in uw eigen Galerij van uw smartphone terecht.

CarlaHS
door CarlaHS - Aug 15, 2024 om 21:46
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dag WWijk, Het klopt dat Polarsteps de foto's niet opslaat op je smartphone. Tenminste bij mij niet (android). Als ik echter polarsteps open op de laptop/pc en aldaar inlog kan de de foto's gewoon opslaan. Dat is dus de handigste manier. Wil dat niet lukken vraag dan hulp bij een leslocatie van SeniorWeb. Er is er altijd wel een in de buurt. Daar zitten vrijwilligers die je gratis helpen. Zie seniorweb.nl

gerbera
door gerbera - Aug 15, 2024 om 21:59
7479 Antwoorden / 14 Vragen

Voor zover ik heb kunnen nagaan kun je met polarsteps zelf een fotoalbum maken maar dan is het handiger als je de app polarsteps op de laptop zet.

rj
door rjw - Aug 15, 2024 om 22:22
3388 Antwoorden / 5 Vragen

Ik ken de app niet maar maak je de foto's ook met de Polarsteps app? Of gewoon met de camera en zet je de foto's daarna in Polarsteps? In het laatste geval staan de foto's ook gewoon in de Gallery. Als die synchroniseert met Google Drive (Android) of iCloud (iOS) dan kan je ze daarna gewoon op ieder ander device ophalen.

Als je foto's in de Polarsteps app maakt kunnen ze ook in een aparte folder op je telefoon worden gezet. Even zoeken met een file browser.

br
door brui0929 - Aug 19, 2024 om 20:29
648 Antwoorden / 10 Vragen

Dit kan met Bluetooth, met een cardreader haal de sd kaart uit de telefoon stop deze in de cardreader open de verkenner klik op het ikoon van de cardreader druk op shift a sleep de bestanden naar een legen map of maak een map aan. Sluit de telefoon op de computer op een usb poort aan zie verder eerder uitgelegd instructies.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Aug 19, 2024 om 21:33
2282 Antwoorden / Vragen

Door met je laptop naar de Polarsteps site te gaan zoals er al een paar keer terecht staat en nadat je klaar bent met schuddebuiken over de andere onzin die de boomers hier allemaal typen.