sloterdijk
door sloterdijk Aug 12, 2013 om 16:53
Computers & telefonie

Foto's verwijderen van iPad

Wie kan mij helpen aan de gouden tip!
Op mijn iPad,wil ik via foto's proberen een foto te verwijderen.
Na het selecteren klik ik op betreffende album staat rechts boven: diavoorstelling en wijzig.Klik op wijzig, klik betreffende foto of foto's aan.
Verschijnt boven Deel of Voeg toe aan.
Na klikken op Voeg toe verschijnen er 6 mogelijkheden, maar NIET de mogelijkheid om de foto of foto's te verwijden
Wel kan j e een foto verwijderen via het Album Filmrol, maar daar staan de niet de bewuste foto's in.
BVd
voor de hulp
Sloterdijk

30769 16 Rapporteer

zw
door zwaardvis - Aug 12, 2013 om 17:19
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Die foto's zijn een kopie van de foto's op uw PC die daar in een map staan die met iTunes is gesynchroniseerd met uw iPad. Dus op de iPad staat een exacte kopie van die map van uw PC. Ik denk dat als u de foto's van uw PC verwijdert uit die map (en evt in een andere map plaatst) en dan met iTunes laat synchroniseren ze van uw iPad verwijderd worden. Ik zie anders ook geen Verwijder button.

zw
door zwaardvis - Aug 12, 2013 om 17:26
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Waar blijven de Apple fanaten die Apple toch zo ontzettend gebruikersvriendelijk vinden? Vaak is er geen touw aan vast te knopen voor wie de logica van Windows is gewend....

sloterdijk
door sloterdijk - Aug 12, 2013 om 17:30
40 Antwoorden / 38 Vragen

Dag Zwaardvis,

Hartelijk dank voor je snelle antwoord. Door mijn onduidelijkheid heb ik je op het verkeerde been gezet.

Mijn vraag is gebaseerd op het gebruik van de iPad in de vakantie.
Meestal ga ik naar Frankrijk en daar wil ik de mogelijkheid hebben om mijn "verkeerde" foto's van mijn iPad te verwijderen.
Ik heb op mijn vakantieadres geen iMac.
Het ontbreken van een Verwijder button is niet alleen hinderlijk maar het ontbreken van zo"n button zal volgens Apple wel een reden hebben.
Ik zoek dus eventueel; via een omweg om op mijn solo gebruik van iPad de mogelijkheid te vinden om foto's te verwijderen uot de diverse mappen.

groeten,

Sloterdijk

edrick3
door edrick3 - Aug 12, 2013 om 17:35
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo sloterdijk,

Lees eens hier:

Suc6

zw
door zwaardvis - Aug 12, 2013 om 17:45
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Verwijderen van met de iPad zelf gemaakte foto's is geen kunst. Die kun je inderdaad op jouw manier verwijderen en er staat ook een prullenbak icoontje bij iedere foto. Maar omdat je die knoppen niet ziet moeten ze wel van een andere bron (zoals iTunes) afkomstig zijn, anders breekt mijn klomp.

gsm
door gsm - Aug 12, 2013 om 17:57
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=sloterdijk schreef op maandag 12 aug 2013, 16:53]Wie kan mij helpen aan de gouden tip!
Op mijn iPad,wil ik via foto's proberen een foto te verwijderen.
Na het selecteren klik ik op betreffende album staat rechts boven: diavoorstelling en wijzig.Klik op wijzig, klik betreffende foto of foto's aan.
Verschijnt boven Deel of Voeg toe aan.
Na klikken op Voeg toe verschijnen er 6 mogelijkheden, maar NIET de mogelijkheid om de foto of foto's te verwijden
Wel kan j e een foto verwijderen via het Album Filmrol, maar daar staan de niet de bewuste foto's in.
BVd
voor de hulp
Sloterdijk
Ik heb ook een iPad en het is heel erg simpel om een lokaal opgeslagen foto via Foto's te verwijderen:

Tik op een album.
Tik op een foto.
Tik helemaal rechts-boven op het Prullenbak symbool.
Tik op Verwijder foto.

Als je online foto's bekijkt, via internet, dan moet je ze natuurlijk online verwijderen bij de provider voor de opslag.

zw
door zwaardvis - Aug 12, 2013 om 18:11
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Nee even serieus GSM, TS heeft gelijk dat het verwijderen moeilijk of onmogelijk kan zijn:
De iPad kent 2 soorten foto's:
A. Foto's gemaakt met de iPad zelf, al dan niet met photo booth.
B. Foto's uit andere bron, zoals een digitale camera die er met iTunes zijn opgezet.

Categorie A kun je verwijderen met bv het prullenbak symbool of met de knop Wijzig.

Als je alletwee de soorten foto's er op hebt staan, de iTunes-otos staan overigens in een apart synchronisatie album, kun je met de knop Foto's in de app Foto's beide soorten door elkaar zien.
Klik eerst op Wijzig en klik dan 1 van categorie A. aan en klik 1 van categorie B. aan. De knop Verwijder zegt dan: Verwijder(1). EEN, en geen Verwijder(2) omdat alleen categorie A foto's op deze manier verwijderd kunnen worden. Maar ik ben geen specialist, maar dit constateer ik ook op mijn eigen iPad.
Wellicht dat er een obscure app is die wel verwijderen van categorie B. mogelijk maakt, zonder iTunes, maar dat weet ik niet.

gsm
door gsm - Aug 12, 2013 om 19:56
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=zwaardvis schreef op maandag 12 aug 2013, 18:11]Nee even serieus GSM, TS heeft gelijk dat het verwijderen moeilijk of onmogelijk kan zijn:
De iPad kent 2 soorten foto's:
A. Foto's gemaakt met de iPad zelf, al dan niet met photo booth.
B. Foto's uit andere bron, zoals een digitale camera die er met iTunes zijn opgezet.

Categorie A kun je verwijderen met bv het prullenbak symbool of met de knop Wijzig.

Als je alletwee de soorten foto's er op hebt staan, de iTunes-otos staan overigens in een apart synchronisatie album, kun je met de knop Foto's in de app Foto's beide soorten door elkaar zien.
Klik eerst op Wijzig en klik dan 1 van categorie A. aan en klik 1 van categorie B. aan. De knop Verwijder zegt dan: Verwijder(1). EEN, en geen Verwijder(2) omdat alleen categorie A foto's op deze manier verwijderd kunnen worden. Maar ik ben geen specialist, maar dit constateer ik ook op mijn eigen iPad.
Wellicht dat er een obscure app is die wel verwijderen van categorie B. mogelijk maakt, zonder iTunes, maar dat weet ik niet.
Foto's die via synchronisatie (iTunes) op de iPad gezet zijn kun je inderdaad niet verwijderen omdat dit ook weer via synchronisatie zou moeten. Maak verbinding met iTunes op je computer en zet sync aan, zonder dat er foto's op de computer beschikbaar zijn in iTunes.
Alle foto's die via sync op de iPad staan zouden dan verwijderd moeten worden.
Ik heb via iTunes foto's naar de iPad gekopieerd (sync staat uit) en die kan ik op de iPad (dus zonder tussenkomst van iTunes) wel verwijderen via de Prullenbak-knop.

sloterdijk
door sloterdijk - Aug 12, 2013 om 19:58
40 Antwoorden / 38 Vragen

Dag helpers,
Voor alle duidelijkheid het verwijderen van foto's van mijn iPad 3 in de vakantie gemaakt met de iPad zelf is simpel. Deze foto's komen in Fotostream te staan
Hoe krijg ik andere foto's gemaakt via de digi camera in Fotostream?
Foto's gemaakt met digi camera zet ik vanaf de camera via een kabeltje naar de iPad !
Jullie zeggen nu in koor;"Je had de verkeerde foto's,moeten verwijderen vanaf de camera"!! Gelijk hebben jullie!
Ik ben het eens met Zwaardvis er ontbreekt een button. Jammer, om de verkeerde foto's te verwijderen.

Wat betreft het antwoord van Edick3; Jouw oplossing geldt voor een iPhone

Dit is mijn reactie op al jullie oplossingen.
Wie het weet mag het zeggen.

Bedankt groeten van Sloterdijk

zw
door zwaardvis - Aug 12, 2013 om 20:31
1525 Antwoorden / 51 Vragen

@GSM
Ik heb via iTunes foto's naar de iPad gekopieerd (sync staat uit) en die kan ik op de iPad...

Hoe doe je dat? Ik kan geen manier vinden om zonder synchronisatie foto's naar de iPad te krijgen.

Ik heb inmiddels wel 1 foto van categorie C gevonden op mijn iPad: afkomstig van mijn Android foon, maar die kan ik wel verwijderen van de iPad net als categorie A. Hij staat ook tussen de op de iPad gemaakte foto's. Ik weet alleen niet hoe die er op gekomen is. Met bluetooth lukt het ook nooit om een verbinding met de iPad te maken.
Wat is Apple toch een gebruikersvriendelijk systeem. Zit je in Frankrijk, zie je bv een naaktfoto van jezelf tussen de andere staan, moet je naar huis vliegen om te syncen met je Mac of PC om die ene foto te verwijderen. Het wordt tijd dat Apple eens een verkenner uitvindt....

zw
door zwaardvis - Aug 12, 2013 om 21:42
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Ik heb inmiddels uitgevonden hoe mijn ene, verwijderbare, met een externe camera gemaakte foto op de ipad gekomen is:
Niet via itunes synchen (foto niet verwijderbaar)
Niet op de ipad zelf gemaakt
Niet via bluetooth, Apple bluetoet niet met niet-Apple producten
Niet via GSM's methode omdat ik niet weet hoe hij dat doet, kopieren zonder itunes synch.
Niet via de verkenner, ipad is niet beschrijfbaar
Niet rechtstreeks van de camera (ik heb geen verloopplugje voor de iPad)

Maar. stuur een mail naar jezelf met de foto als bijlage. Open de mail op de iPad. Klik rechtsboven de kromme pijl aan en kies Bewaar Afbeelding. Hij komt dan in de filmrol en tussen de foto-map te staan en is verwijderbaar....

diumenge
door diumenge - Aug 12, 2013 om 21:48
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Sorry, heel er OT. Maar handig hoor zo'n iPad...

zw
door zwaardvis - Aug 12, 2013 om 22:29
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Ter info: inmiddels nog 3 methoden gevonden om zonder iTunes fotos van de PC naar de iPad te verplaatsen zodat ze aldaar verwijderbaar zijn. Helaas alleen op individueel foto-niveau:
Met de apps: remote files (heeft echter een limitatie) met Wuala en met Dropbox kun je foto's toevoegen aan de fotorol van de iPad.

Maar dit ter info, het probleem van TS betreft foto's die er via de camera opgekomen zijn.

sloterdijk
door sloterdijk - Aug 12, 2013 om 22:43
40 Antwoorden / 38 Vragen

Hallo Zwaadrvis,

Wie weet mag het zeggen heb ik mijn vraag afgesloten.
Nou jij mag het zeggen

De laatste drie zinnen van je bericht van 21.42 uur heb ik uitgeprobeerd. Het lukt.

De laatste drie mogelijkheden zijn voor mij onbruikbaar. De apps remote files, met Wuala en Dropbox gebruik ik niet. Ik weet het bestaan hier niet van en voor mij met m'n beperkte kennis niet bruikbaar

Hartelijk dank voor je medewerking. De andere helpers eveneens bedankt, via Zwaarvis hebben we met z'n allen wat kunne leren.

Ik heb mijn probleem met behulp van jullie opgelost.

Nogmaals dank.
Ik sluit hierbij de discussie..

gsm
door gsm - Aug 13, 2013 om 14:28
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=zwaardvis schreef op maandag 12 aug 2013, 20:31]@GSM
Ik heb via iTunes foto's naar de iPad gekopieerd (sync staat uit) en die kan ik op de iPad...

Hoe doe je dat? Ik kan geen manier vinden om zonder synchronisatie foto's naar de iPad te krijgen.

Het is al weer een tijdje geleden en ik weet niet helemaal precies meer hoe ik de foto's toen gekopieerd heb. Het lukt mij nu ook niet meer zonder synchroniseren :-( En dan kun je ze ook alleen weer verwijderen via synchroniseren. Ik zoek nog verder.
Wat nu wel lukt is om foto's via Safari op te roepen bij Picasaweb. Dan de uitvergrootte exemplaren een voor een bewaren op de filmrol. Vandaar kun je ze op je iPad in een album verzamelen. Die foto's kun je wel gewoon weer verwijderen.

gsm
door gsm - Aug 13, 2013 om 15:05
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Wat nog beter lukt:
Om foto's op Picasaweb en andere sites te bekijken gebruik je het gratis Cooliris.
Bij Instellingen moet je Cooliris toestemming geven om foto's op te slaan op de iPad. Vervolgens kun je ze met Cooliris selecteren en Bewaren op de Filmrol of Camera Roll.
De volgorde van de op de iPad opgeslagen foto's is nog wel een probleem.