ja
door jarivla Oct 28, 2008 om 12:12
Computers & telefonie

Fout 623

Wanneer ik mijn e-mail wil ophalen krijg ik ineens de melding: Fout 623 met de tekst: Kan telefoonlijstvermelding voor deze verbinding niet vinden. Hoe kan zoiets ineens ontstaan? Tevens krijg ik een melding ( even later ) De macro's zijn uitgeschakeld. Moet ik deze weer inschakelen en hoe doe je dat dan. Komt dit door het installeren van een programma of zo, dat er ineens veranderingen optreden? Graag uw reactie a.u.b. Mijn PC draaid met Windows XP en Office 2003.

Bedankt alvast.

1222 33 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 28, 2008 om 12:13
16885 Antwoorden / 202 Vragen

REen simpekle tip voor een oplossing: als dit fenomeen zich ineens voordoet, voer dan systeemherstel uit naar een datum/tijdstip dat dit niet het geval was. Mogelijk is het daar al mee opgelost. Zo niet, laat het dan weer weten. (als reactie op een antwoord)

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 28, 2008 om 12:23
16885 Antwoorden / 202 Vragen

ps eventueel ook deze:

microsoft

Bij installatieproblemen.

akkefiet
door akkefiet - Oct 28, 2008 om 13:39
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Kijk eens in dit topic dat over hetzelfde probleem gaat.

Vrgr. AF

ja
door jarivla - Oct 28, 2008 om 16:59
194 Antwoorden / 101 Vragen

Bedankt voor uw reactie. Helaas is het met systeemherstel ook niet gelukt.  Er wordt de volgende melding weergegeven: Kan niet worden hersteld. Ik heb div. data geprobeerd overigens. Ook de andere tips heb ik geprobeerd zonder succes helaas.

aurora1
door aurora1 - Oct 28, 2008 om 22:47
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo Jarivla,

Kijk ook eens op de site:beveilig.uwpc.info

Vervolgens bovenaan op die site het kopje dialers aanklikken.

Daar vind u nog meer opties, mocht u in "topic" niet de oplossing vinden.

Vaak werkt een eerder herstelpunt niet als daar een virus in zit, ook al is hij dmv een virusscanner in de quarantaine/virus vault is gezet.

Laat svp weten of en hoe het probleem is opgelost.

succes en vr.gr.

ja
door jarivla - Oct 29, 2008 om 17:26
194 Antwoorden / 101 Vragen

Bedankt voor de reactie. Volgens mijn Norton WorksSystem programma zijn er geen virussen ontvangen. Wel heb ik laatst een snelkoppeling gezien van Google op de taakbalk rechts onderaan. Ook deze is moeilijk te verwijderen is mij opgevallen. Helaas is het mij nog niet gelukt om de fout 623 te vinden..

aurora1
door aurora1 - Oct 29, 2008 om 19:08
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo jarivla,

Heb je al de instellingen van je emailaccounts gecontroleerd en de juiste standaardinstelling erin staan/gezet (lan).?

Heb je al je netwerkverbindingen gecontroleerd (via confifuratiescherm) en is dat in orde? Dat wel de juiste verbinding is ingeschakeld. De lan heeft een herstel mogelijkheid (dubbel/rechtsklikken voor keuze menu).

Kun je wel rechtstreeks bij de provider bij je mailbox(en)?

Heb je de pc goed gescand en gecleaned? Misschien vindt Norton niet alles (ik gebruik de Norton al langere tijd niet meer). Heb je Norton al het register laten controleren? Probeer anders bijv. ook de Spyware Blaster, cwshredder, ATFcleaner, Ccleaner (allen kleine gratis tools), mogelijk wordt daarmee iets gevonden en opgeruimd.

Als dat nog niets oplost even op google intikken: foutmelding 623 vind je diverse forums met uiteenlopende oplossingen waar mogelijk voor jou de oplossing tussenzit.

Ik ben benieuwd. Succes,

vr.gr.

ja
door jarivla - Oct 30, 2008 om 16:43
194 Antwoorden / 101 Vragen

Een hele waslijst met mogelijkheden. U heeft er veel werk van gemaakt waarvoor mijn oprechte dank. De instellingen zijn door mij gecontroleerd en volgens mij zijn die goed. LAN verbinding staat aan. Wel zal ik het netwerk via config proberen. Ik zal u op de hoogte houden van de resultaten die ik boekt.

Bedankt in ieder geval.

aurora1
door aurora1 - Oct 30, 2008 om 23:59
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Graag gedaan.

Hoewel ik vermoed dat de kans groot is dat er sprake is van een virus omdat de herstelpunten niet werken en e.e.a. opeens niet meer goed werkte, nog wat andere opties.

Heeft u alle nodige updates van de xp geinstalleerd?

In de IE (als u de IE gebruikt)  via extra: webinstellingen herstellen.

En: IE - extra - algemeen: cookies en geschiedenis e.d. verwijderen.

Daar ook kijken bij instellingen - objecten : staat daar iets ("vreemds")?

Of: in de IE - extra - internet opties - verbindingen kijken of daar alles goed staat (lan verbinding). Ik ga trouwens ervan uit dat u geen router gebruikt.

Ook zou u nog kunnen proberen de fout/repair te gebruiken:

Deze computer - openen - c-schijf - eigenschappen - extra - foutcontrole.

Ik blijf benieuwd (zulke dingen vergen tijd en geduld...).

vr.gr.

ja
door jarivla - Nov 2, 2008 om 15:42
194 Antwoorden / 101 Vragen

Hallo Aurora1, ik heb inmiddels diverse dingen uitgeprobeerd zoals schijfcontrole en cwshredder en enkele van de vervelende zaken zijn verdwenen. het vreemde is ook dat het systeemherstel slechts één maand is terug te gaan terwijl dit voorheen volgens mij onbeperkt mogelijk was. De fout 623 moet ik nog doen maar wou u even op de hoogte houden vandaar deze melding.

Met vriendelijke groet.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 2, 2008 om 16:37
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Hallo Jarivla,

Ik heb zojuist de probleemstelling nog eens bekeken en ook de antwoorden tot nu toe.

Opvakllend is dat de foutmelding verwijst naar een telefoonlijstverbinding en dat duidt erop dat op de een of andere reden wordt geprobeerd de e-mail verbinding via het inbelmodem te doen. Dus op een "ouderwetse manier"" Klaarblijkelijk is nog zo'n modem in uw PC aanwezig en geactiveerd in plaats van via ADSL of kabelmodem. Het is dus een kwestie van instellingen nalopen en instellen op vragen naar ADSL resp. kabelverbinding (of draadloos)

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 2, 2008 om 16:42
16885 Antwoorden / 202 Vragen

ps Bij i-net opties moet dan staan : nooit een inbelverbinding kiezen m.a.w. dat rondje moet aangeklikt staan.

ja
door jarivla - Nov 2, 2008 om 17:11
194 Antwoorden / 101 Vragen

Bedankt voor uw reactie maar: Nooit een inbelverbinding kiezen staat aangevinkt. Of moet ik kiezen uit de onderste: Altijd standaardverbinding kiezen? Soms begrijp ik er geen  bal meer van. Maar dat zal mijn leeftijd wel zijn. ( 70 )

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 2, 2008 om 17:52
16885 Antwoorden / 202 Vragen

dat is het dan ook niet, helaas. Die instelling staat goed. Toch wordt kennelijk om de een of andere reden een "instructie" gegeven om een telefoonlijst na te gaan.

aurora1
door aurora1 - Nov 2, 2008 om 19:42
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Beste jarivla, dank voor het terugrapporteren.

"Er geen bal meer van begrijpen" heeft niets met leeftijd te maken hoor! We denken en proberen rustig verder. Ik ga ervan uit dat u  snel internet via de kabel of via de telefoonlijn heeft (dus niet "ouderwets" een langzame inbelverbinding heeft. En in ieder geval zijn inmiddels wat vervelende zaken verdwenen door uw acties.

Werkt u met een laptop of gewone computer?

-Systeemherstel gaat ook bij mij maar 1 maand terug.

-maak svp aantekeningen van welke handelingen u verricht, dan kunt u naderhand de verandereingen terugzetten als dat nodig is en/of het niet hielp.

-Wat voor/welke verbindingen staan er bij uw netwerkverbindingen? Start -  verbinding maken - alle verbindingen weergeven. Staat daar ook een inbelmogelijkheid bij? Staat die ingeschakeld, dan uitschakelen of verwijderen.

-Bij mij staat bij verbindingen IE - extra- internetverbindingen in het venstertje breedbandverbinding in een grijs kader, en nooit een verbinding kiezen aangevinkt (u kunt eens proberen aan te vinken "altijd mijn standaardverbindiing kiezen").

-In OE: extra - internetopties - verbindingen - laninstellingen aanklikken en hokje voor instellingen voor IE automatisch overnemen aanvinken.

- Eens controleren of op uw softwarelijst u onbekende software opeens erbij staat. (start - configuratiescherm - software).

-Heeft u misschien behalve de gewone aansluitingen bijv. een usb stick oid in de computer gestoken? Deze zaken er dan even uithalen de pc afsluiten en opnieuw opstarten (zonder die extra stekkers).

-De pc uitzetten, alle stekkers even loshalen, een minuutje wachten, alles er weer in en opnieuw opstarten en kijken of 623 weer tevoorschijn komt.

Ik ben benieuwd.

succes&vr.gr.

ja
door jarivla - Nov 3, 2008 om 15:16
194 Antwoorden / 101 Vragen

Hallo Aurora1 daar ben ik weer. wanneer ik via start kijk bij verbindingen zie ik dat er een vinkje staat in het symbool. De tekst luidt: breedbandverbinding is verbroken. Zou dit mogelijk de hele oorzaak zijn? Moet ik mij dan weer opnieuw aanmelden? Bij Eigenschappen voor Internet is de Breedbandverbinding ( standaard ) grijs.

Ik werk met een Desk-top PC met Woindows XP.

Voor de rest maak ik altijd aantekeningen bij veranderingen en maak ik ook altijd een nieuw herstelpunt.

Fijn dat er gelukkig nog mensen zijn die iemand anders willen helpen

akkefiet
door akkefiet - Nov 3, 2008 om 15:30
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Even een vraagje:
Kunt u wél internetten met de PC die de 623 foutmelding geeft?

pe
door petraker - Nov 3, 2008 om 15:36
27 Antwoorden / 0 Vragen

http://www.google.com/search?q=telefoonlijstvermelding&sourceid=ie7&rls=com.microsoft:en-US&ie=utf8&oe=utf8

Even kopiëren en plakken in de adresbalk.

akkefiet
door akkefiet - Nov 3, 2008 om 15:38
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Een vinkje in het pictogram duidt erop dat dit de standaardverbinding is.

Dus nog een vraag: staan er meer symbolen bij Netwerkverbindingen?
Zo ja: wat staat daar bij vermeld  (de namen van de verbindingen en hun status 'verbonden' of 'verbroken')

ja
door jarivla - Nov 3, 2008 om 16:44
194 Antwoorden / 101 Vragen

Het is wel mogelijk om gewoon te Internetten. Bij Netwerkverbindingen zijn de volgende symbolen aanwezig: 1394 netwerkkaart - breedbandverbinding - Lan- verbinding.

ja
door jarivla - Nov 3, 2008 om 16:47
194 Antwoorden / 101 Vragen

Ik heb ook alle stekkers verwijderd en opnieuw aangesloten. Ik heb een Wanadoo modem en nu keek ik ook even bij Telefoon-en modemopties en daar staat ook een tel.nummer aangegeven van Wanadoo. Moet ik dit weghalen of laten staan?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 3, 2008 om 17:12
16885 Antwoorden / 202 Vragen

telefoonnummer weghalen! En toch nog een keer de instellingen nalopen.

aurora1
door aurora1 - Nov 3, 2008 om 17:38
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Beste jarivla,

Dank voor de diverse meldingen.

Ik zou het Wanadootelefoonnummer verwijderen (dat kon weleens de boosdoener zijn). Dan de pc afsluiten en opnieuw opstarten.

We horen wel weer of dat e.e.a. heeft opgelost.

vr.gr.

aurora1
door aurora1 - Nov 3, 2008 om 17:43
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Beste jarivla,

Dank voor de diverse meldingen.

Ik zou het Wanadootelefoonnummer verwijderen (dat kon weleens de boosdoener zijn). Dan de pc afsluiten en opnieuw opstarten.

Vervolgens nog eens bij verbindingen kijken bij de lanverbinding. Daarop eigenschappen aanklikken en zien of die in- of uitgeschakeld is. Indien uitgeschakeld dan inschakelen.

Lost dat nog niets op, dan bij de provider nogeens kijken welke instellingen u moet gebruiken voor uw email account (pop3 etc.), mogelijk is die daar veranderd. Vervolgens uw instellingen weer nalopen bij de email accounts, misschien moet u dan wijzigen. Anders zou ik ze nogeens opnieuw intikken.

We horen wel weer of dat e.e.a. heeft opgelost.

vr.gr.

akkefiet
door akkefiet - Nov 3, 2008 om 17:55
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Bekijk tijdens een internetverbinding  (zoals nu op de kassasite) de Netwekverbindingen.
Het gaat om de LAN-verbinding.
Wat is de status nu: nog steeds Verbroken ?
Dan heeft u mogelijk een internetverbinding via de telefoonlijn.

Haal dat telefoonnummer inderdaad maar eens weg (wel even opschrijven voor het geval)

aurora1
door aurora1 - Nov 3, 2008 om 17:58
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Aanvulling:

Als de lanverbinding (bij de netwerkverbindingen) ingeschakeld staat, kunt u ook nog "herstellen" aanklikken.

vr.gr.

akkefiet
door akkefiet - Nov 3, 2008 om 18:51
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Volgende "paardenmiddel" heeft nogal eens geholpen in soortgelijke gevallen:

Haal (terwijl de PC aanstaat) de stroom van het modem (stekker eruit)
Na ongeveer 30 seconden weer aansluiten.
Een minuutje of twee geduld en kijk dan nog eens of de LAN-verbinding nog steeds op Verbroken staat (of juist hopelijk:  Verbonden)

ja
door jarivla - Nov 5, 2008 om 15:19
194 Antwoorden / 101 Vragen

Helaas.het probleem is nog niet opgelost. De LAN-verbinding is goed maar toch klrijg ik steeds de melding fout 623

akkefiet
door akkefiet - Nov 5, 2008 om 17:31
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Deze toch nog even in de herhaling:

Je lost dit op door als outlook geopend is naar extra(bovenin de menubalk) te gaan en accounts te openen.
Kies bestaande account weergeven of wijzigen en klik volgende.
Kies wijzigen en kies meer instellingen.
Tabblad verbindingen en zet hier LAN-Netwerk gebruiken aan.

Als dit niet lukt een malware laten doen: download en installeer http://www.zoekcomputerhulp.nl

Succes, AF

aurora1
door aurora1 - Nov 5, 2008 om 20:18
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Beste jarivla,

Ik zie zojuist dat de posten op dit forum qua datum niet in chronoligische volgorde staan.

-Staat na de diverse acties die u heeft gedaan het wanadoo telefoonnummer toch nog in uw pc?

-Heeft u al bij uw provider gekeken of mogelijk de instellingen voor de e-mail accounts (pop3 e.d.) zijn gewijzigd en of u daar bij uw mail kunt komen? Dus naar de site van uw provider gaan en even zoeken naar instellingen voor email accounts oid. De instellingen vergelijken met wat bij u ingesteld staat en eventueel in de pc aanpassen/wijzigen.

-Voor de webmail: op die site inloggen met uw naam en wachtwoord  en naar uw webmail gaan en zien of u uw mails kunt openen/lezen. U kunt proberen om een ingekomen mail door te zenden naar uw eigen mailadres. Bij een geopende mail doorzenden aanklikken en uw eigen mailadres invullen en vervolgens verzenden. Mogelijk blokkeert een mail (of eentje met een bijlage) bij de provider het doorzenden naar de outlook.

- Is uw xp helemaal updated?

-Welke provider heeft u en is dat via de kabel of via de telefoonaansluiting?

- Heeft u kort voordat het probleem ontstond een nieuw programma geinstalleerd en zo ja welk?

-U zou ook eens kunnen proberen om het losse (gratis) virus programma MBAM eens uw pc te laten scannen. Op google intikken: mbam, dan vindt u (vrijwel) bovenaan de site met malwarebytes etc. Het programma downloaden (de instructies lezen en opvolgen) en voordat u het programma de pc laat scannen eerst updaten. Alles wijst zich (ongeveer) vanzelf. Mogelijk spoort dat programma een virus op zoals een bijv. een dialer of veranderingen in uw register en kan dat daarmee dan verwijderd worden/in quarantaine gezet worden.

Ik wacht uw bevindingen af (houd moed).

vr.gr.

ja
door jarivla - Nov 7, 2008 om 11:12
194 Antwoorden / 101 Vragen

Sorry voor de late reactie, het Internet lag er even uit, vandaar. Ik heb het tel.nummer weggehaald echter zonder resultaat, de foutmelding blijft maar terug komen. Nu valt mij op dat er bij Internetverbindingen Breedband alleen mijn naam staat en er wordt gevraagd om een wachtwoord. Wanneer ik mijn wachtwoord intoetst kan men dit niet vinden? Ook weer zoiets vreemds. Bij status 1394 staat wel verbonden. Ik heb inmiddels div. tests gedaan en tot mijn verbazing zie je dan dat alles goed staat en dat er geen fouten zijn gevonden. Bij e-mail accounts staat alleen Wanadoo geselecteerd en mijn andere e-mail accounts ( 2 ) staan niet geselecteerd, en dat lukt ook niet. Kortom: ik ben er nog niet vanaf.

akkefiet
door akkefiet - Nov 7, 2008 om 11:48
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Jarivla

Dit probleem is te lastig om via dit forum op te lossen.
Even iemand erbij halen die ter plekke misschien het euvel in tien minuten heeft opgelost.
Klik op  http://www.zoekcomputerhulp.nl voor iemand bij u in de buurt.

Succes, AF

aurora1
door aurora1 - Nov 7, 2008 om 15:36
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo jarivla,

Even een snelle reactie want ik heb nu te weinig tijd tot vanavond later.

U heeft nog niet geantwoord of u via internet bij uw webmail kunt komen, of dat de provider mogelijk de instellingen heeft veranderd etc.

Probeer eens om office 2003 helemaal opnieuw in te stellen en dus alle alle accounts en verbinding maken. Hoe dat te doen staat mogelijk bij uw privider. Of op google is met intikken office 2003 o.a. te vinden hoe dat stap voor stap te doen. Een goed voorbeeld staat op de site van sonic.nl hoe dit te doen.

Ik begrijp dat mbam ook niets heeft gevonden.

Heeft u de andere opties een voor een geprobeerd en wat zijn de resultaten?

vr.gr.