li
door lisettes Dec 8, 2011 om 14:20
Computers & telefonie

Fout bij start schone installatie Windows 7

Wie weet hoe ik terug kan gaan in mijn volledig schone installatie van Windows 7 op mijn nieuwe laptop?
De eerste invulschermen verliepen goed. Bij het aanmelden en wachtwoord, ging het nog goed,op dezelfde pagina moest ik de naam en wachtwoord van de computer invullen en middenin die aktie schoot hij al verder met het volgende scherm. Ik ben toch verder gegaan met het invullen zoals de klok e.d.
Ik zit nu vast in het scherm waarin ik mijn gebr.naam en wachtwoord moet ingeven, volgens mij geef ik de juiste woorden in, maar dan blijft hij aangeven dat gebr.naam of w.w. niet juist zijn. Ik kan niet terug,ik kan eigenlijk helemaal niets want er is, denk ik, nog helemaal niets geïnstalleerd.
Aan/uitzetten, accu los, het eerste aanmeldscherm komt steeds in beeld en ik kan niets ermee.
Wie kan mij helpen?? Met vriendelijke groet, Lisette.

891 4 Rapporteer

jo
door jozu - Dec 8, 2011 om 16:21
72 Antwoorden / 2 Vragen

Je heb zeker geen Windows backup gemaakt,zo ja werkt je systeem dan wel ?
Van daar uit kan je misschien wel een schone installatie maken.
En wat gebeurt als je met de herstel cd opstart ?
Je legale Installatie dvd is deze wel goed,niet beschadigd ?
Je code van Windows 7 *****-*****- -->enz dat gaat wel goed.
Je meld niet wat voor een laptop je heb ?
Kan ook zijn dat je een essentiële driver,software mist.
Verder weet ik het ook niet,te weinig gegevens.
Misschien weten andere een oplossing,
anders moet je er een deskundige bij halen.

microsofthelpt
door microsofthelpt - Dec 9, 2011 om 11:15
42 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom start u de gehele procedure niet gewoon opnieuw? Aangezien dit een schone installatie was, is er dus niets te verliezen.

Het is niet duidelijk of u een Microsoft Installatie DVD gebruikt voor de installatie, of de recovery media die bij deze laptop horen? Wanneer u de recovery media gebruikt, kan het dus zijn dat dit via een recovery DVD gaat, of via de herstelpartitie op de harde schijf. Hoe u de installatie opnieuw kunt starten is afhankelijk van het soort installatie media.

lo
door lopers - Dec 9, 2011 om 11:48
44 Antwoorden / 0 Vragen

Bij een schone installatie van Windows krijg je keuzes tav. computernaam en event. wachtwoord.
Gebruikersnaam en wachtwoord (gebruikersaccount) geef je naar mijn idee pas in na de installatie van Windows.
Probeer schone installatie opnieuw en lees goed wat Windows vraagt in te geven.
Als Windows zelf al iets invult, gewoon laten staan, kun je later altijd weer wijzigen.
Hoe kan Windows zeggen dat gebruikersnaam en wachtwoord niet goed zijn als je bezig bent met een schone installatie?
Denk dat je de eerder ingegeven gebruikersnaam en wachtwoord weer moet invullen want dat is het enige wat Windows aan naam en wachtwoord heeft om te controleren.

mz
door mz1981 - Dec 9, 2011 om 13:13
2 Antwoorden / 0 Vragen

Je hebt slechts 3 opties:
Optie 1: je begint opnieuw met instaleren
Optie 2: je weet het beheer wachtwoord (indien opgegeven, zo niet probeer eens administrator en geen wachtwoord).
Optie 3: Gebruik een boot cd bijvoorbeeld BartPE http://www.nu2.nu/pebuilder/
Hiermee kun je een live versie van windows op starten en wachtwoorden van de lokale pc "kraken" via Locksmit.