de
door deja46 Jan 8, 2011 om 11:54
Computers & telefonie

Fout in excel

Een excel 2007 bestand dat ik gebruik om iedere dag bepaalde gegevens vast te leggen, geeft sinds een bepaalde datum een fout eer als ik de gewijzigde gegevens opsla. Er verschijnt dan een menu dat meldt: er is een fout in excel opgetreden en moet worden afgesloten. Nadere details over de fout geven aan dat het zou gaan om "iets in de voorwaardelijke opmaak"
Omdat het bestand aan het eind van het jaar allerlei rekenkundige gegevens oplevert, zou ik erg graag de resterende data willen invoeren, zodat het jaarbeeld compleet is. Kan iemand mij een suggestie aan de hand doen waarmee ik het bestand weer kan herstellen?

760 5 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Jan 8, 2011 om 11:58
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Exel opnieuw instaleren bestanden blijven, worden dan niet veranderd. U zal toch wel een backup hebben van de bestanden, werken die ook niet goed dan opnieuw exel instaleren.
Succes ermee

de
door deja46 - Jan 8, 2011 om 12:09
8 Antwoorden / 6 Vragen

Andere excel bestanden, ook die dezelfde opzet hebben, maar dan met de kalender van 2011 als basis, geven het probleem niet. Dus die kan ik wel normaal aanpassen en opslaan. Ik zoek naar een mogelijkheid om de fout in het betreffende bestand te herkennen en te herstellen.

diumenge
door diumenge - Jan 8, 2011 om 12:27
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Er bestaat wel software om xls bestanden te repareren, deze bijvoorbeeld:

http://www.stellarexcelrepair.com/

Geen idee of dat goed werkt, de software is niet gratis, maar je kan wel een trial versie downloaden.

Wellicht helpt het al om de voorwaardelijke opmaak te verwijderen?

freya
door freya - Jan 8, 2011 om 13:00
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo deja46,

Excel opnieuw installeren lijkt me niet erg zinvol. Het probleem zit ongetwijfeld in het .xls bestand en waarschijnlijk in één van de cellen waar je gebruik maakt van die 'voorwaardelijke opmaak'. Gebruik je die 'voorwaardelijke opmaak' om b.v. de achtergrond van een cel een bepaalde kleur te geven bij een bepaalde uitkomst?
De beste manier om het probleem aan te pakken is, lijkt mij, om de laatst ingevoerde cellen (waarden/formules) te verwijderen om zodoende weer een goed werkend .xls bestand te krijgen. Daarna weer rustig opbouwen/uitbreiden.

m.vr.gr. Freya

rj
door rjw - Jan 8, 2011 om 15:31
3262 Antwoorden / 5 Vragen

Heb je al eens copy & paste naar een nieuw bestand geprobeerd? Wil ook wel eens helpen.