stemanski
door stemanski Jan 17, 2007 om 21:49
Computers & telefonie

Framefonts

Hallo,

Ik heb fonts geinstalleerd, waarmee je frames en borders kunt maken. Nu kan ik ze niet paginagroot weergeven, op z'n grootst 72.

Weet iemand hoe ik zo'n frame of border paginagroot kan maken?

Alvast bedankt!

Cisca

349 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 17, 2007 om 21:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedoel je Frontpage?

ve
door verwijderd - Jan 17, 2007 om 22:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, ik bedoel echt fonts. Dat zijn lettertypes of dingbats.

ve
door verwijderd - Jan 18, 2007 om 01:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt weliswaar een willekeurige puntgrootte invoeren (bij een schaalbaar fonttype zoals Truetype althans), maar dan past er ook niks anders meer op de pagina, ik vraag me af of dat de bedoeling is (tenzij je misschien een poster wilt maken van meerdere A4-tjes o.i.d.).

Je zou die fonts kunnen gebruiken om bijv. aan het begin en aan het eind van elke regel een verticale streep te zetten (met tabstops), dus herhaald. Ook hierbij zet ik mijn vraagtekens. Is het niet eenvoudiger om de frames en borders functionaliteit van bijv. Word zelf te gebruiken?

ve
door verwijderd - Jan 18, 2007 om 01:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

??????????

? zo deden we ?

? dat vroeger ?

? nog wel eens?

??????????

bijvoorbeeld

ve
door verwijderd - Jan 18, 2007 om 07:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

wat binka waarschijnlijk bedoelt is: probeer je die fonts in frontpage te gebruiken?

Frontpage gaat standaard namelijk niet verder dan 36 punts, maar zoals al gezegd kan je wel handmatig in de html code de fontgrootte opgeven. stel die alvast in op de grootste, en doorloop je html code op zoek naar een functie "font size: 36px" in plaats van dat getal kan in principe elk getal vanaf 8 t/m 72 in ieder geval gebruiken.

succes!

Richard Faas

ve
door verwijderd - Jan 18, 2007 om 15:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt buiten de gegeven getallen ook een gatal zelf ingeven.

2 of 720, zo kan dat in Word ook.

2 is niet te lezen maar 720 denk ik ook niet, zoek het juiste getal.

Groet,

Oracle

ve
door verwijderd - Jan 18, 2007 om 15:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oracle bedankt!

Ik wist nooit dat je het getal handmatig kon veranderen. Ik gebruik de frames voor mijn kalligrafie, eerder deed ik ze op 72 uitprinten, dan onder de scanner en dan weer vergroten (hoezo onhandig?) Er gaat nu een veel snellere wereld voor mij open!!!  Mijn dank ervoor.

Cisca