va
door vanheuvelen_1 Apr 3, 2008 om 18:08
Computers & telefonie

Freecom DvB-T werkt niet

sinds een week heb ik een freecom dvb-T stick om free to air tv zenders te ontvangen. De stick heb ik geinstalleerd op mijn desktop pc met Vista business en de stick werkt direct. Ik heb de stick ook geinstalleerd op mijn acer 5520 laptop met vista home premium en de stick werkt niet. Ik heb via freecom een software versie 3 van totalmedia ontvangen om de zenders te kunnen installeren, maar kort en goed.....het werkt niet. Wil ik tv zenders gaan scannen op totalmedia 3 dan wordt de software afgebroken. Via internet heb ik andere gratis software gedownload en geinstalleerd, maar ook niks.
PS.mijn freecom dvb-t usb stick wordt in apparaatbeheer herkend als een Realtek 2831U Device.
Omdat ik de laptop mee op vakantie wil nemen is werking van de usb stick voor mij van belang.

Wat doe ik fout?

918 3 Rapporteer

edwardus
door edwardus - Apr 3, 2008 om 18:47
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Buiten op straat al geprobeerd?

De KPN ontvanger met normale antenne heeft vaak al problemen met ontvangst, laat staan zo'n klein dingetje.

va
door vanheuvelen_1 - Apr 3, 2008 om 18:49
8 Antwoorden / 10 Vragen

Nog niet, maar zo ver kom ik ook niet. Je zou verwachten dat de software begint te scannen en niet het programma afsluit. Overigens heb ik de kanalen op de desktop ook binnen gescanned en dat ging prima, dus daar ligt het volgens mij niet aan.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Apr 3, 2008 om 18:57
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag van Heuvelen,

Is de stick in de laptop op precies dezelfde plek geprobeerd als waar deze in de desktop zat? Dan zou het moeten werken als het geen software/instelling probleem is. Ontvangst is erg plaatsgebonden.

Edwardus heeft gelijk: Digitenne heeft een beperkt bereik, maar als er een DVB-T zender in uw stad binnen een straal van een kilometer of 5à 10 is, kunt u wel een signaal verwachten op de stick. Afhankelijk van hoe hoog u zit en wel of niet achter gebouwen of betonmuren.

Ik heb 1,5 jaar ervaring met DVB-T. Niet met stickies;-)
Stickies zonder externe antenne aansluiting hebben, gezien de opbouw, beperktere ontvangstmogelijkheden dan een gewone DVB-T ontvanger. Hier heb ik 2 DVB-T kastjes thuis, met 3 tuners, aangesloten op een externe binnenhuisantenne, met versterker.

Het kan best zijn dat u op uw vakantieadres helemaal geen DVB-T ontvangstmogelijkheden hebt. Het net is diverse landen nog niet helemaal klaar. Ook in Nederland niet. Het verst zijn ze ermee in grootstedelijke agglomeraties. Meestal zijn vakantieplekken buitenaf.
Heeft u daar al info over ingewonnen?

H.