li
door liesbeth.1 Nov 20, 2015 om 23:23
Computers & telefonie

Freemake

GEEN FREEMAKE downloaden!! Zit een lelijk virus in!

749 10 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Nov 21, 2015 om 01:00
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Onbekende email is altijd gevaarlijk om ze te openen, daarom doe ik maat even als ik het niet vertrouwd gelijk verwijderen zonder ze open te maken.

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 21, 2015 om 06:56
7195 Antwoorden / 3 Vragen
ge
door gerboe - Nov 21, 2015 om 11:04
806 Antwoorden / 0 Vragen

Weet u wel zeker dat het om een virus gaat? Ik gebruik meerdere producten van Freemake en ben er erg tevreden over.
Het is echter wel zo dat je bij het installatieproces ontzettend goed moet uitkijken wat er zoal aangevinkt of uitgevinkt staat. Je hebt maar zo een portie malware op je computer.
Mocht je niet handig zijn in dit soort tricky procedures dan zou ik voor andere software kiezen.

aurora1
door aurora1 - Nov 21, 2015 om 15:52
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Voor instructies waar bij installatie op gelet moet worden om geen onnodige extra software te installeren: klik hier. Even scrollen naar bijna halverwege de pagina.

pi
door pieterwolters - Nov 22, 2015 om 11:18
3610 Antwoorden / 0 Vragen

CNET en PCWorld zijn er behoorlijk lovend over. Lijkt me stug dat er dan een virus in zit.

Waar heb je het gedownload?

curly
door curly - Nov 22, 2015 om 11:42
162 Antwoorden / 18 Vragen

Wie bijvoorbeeld imgburn (freeware) download krijgt tijdens het downloaden ook te maken met een virus. Meestal software die als malware wordt aangezien door de virusscanner..

Gratis is tegenwoordig niet gratis.

jo
door jorisw - Nov 22, 2015 om 16:11
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Het gaat meestal fout als je freeware niet bij de maker download maar bij dubieuze verzameldownloadsites. Gratis is niet gratis maar een softwaremaker gaat natuurlijk geen virussen in hun gratis versies inbouwen. Dan koopt niemand meer de betaalde versie.

ge
door gerboe - Nov 23, 2015 om 08:13
806 Antwoorden / 0 Vragen

@pieterwolters & @jorisw: ondanks de lovende recensies zit er wel degelijk malware in het installatieproces. Ook bij downloaden rechtstreeks via Freemake.
De 'gratis' software leeft juist van deze ongevraagde malware.

Klik anders even op de link van @aurora.

edrick3
door edrick3 - Nov 23, 2015 om 10:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Zou maar eens scannen met AdwCleaner en MBAM dan.

edrick3
door edrick3 - Nov 23, 2015 om 10:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op zaterdag 21 nov 2015, 01:00]Onbekende email is altijd gevaarlijk om ze te openen, daarom doe ik maat even als ik het niet vertrouwd gelijk verwijderen zonder ze open te maken.

Het gaat hier niet over email.