ma
door maicha Mar 22, 2005 om 19:03
Computers & telefonie

Games downloaden

wie kan mij helpen bij het volgend probleem?

Als ik een game heb gedownload en ik het wil openen krijg ik de volgende mededeling.

"er is een probleem bij het laden van het opgegeven bestand tijdens het uitvoeren van de wizard toegangkelijkheid"

bij voorbaat dank Maicha

519 3 Rapporteer

aenigma
door aenigma - Mar 22, 2005 om 21:48
260 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

De wizard toegankelijkheid is bedoeld voor mensen met een visuele
handicap. Het zou kunnen dat u één van de beschikbare opties heeft
ingeschakeld en het spel en/of Windows daar niet mee om kan gaan. Zeker
weten doe ik dat echter niet. Wel goed om na te lopen zijn de volgende
twee zaken:

Klikt u op Start>Programma's>Bureaublad>Wizard
toegankelijkheid en doorloop eens de verschillende stappen en zorgt u
dat alles op 'normaal' staat, dus niet aangepast.

Dan klikt u op Start>Configuratiescherm>Toegankelijkheidsopties.
U kunt daar alles uitzetten, al staan in tabblad 'Toetsenbord' de optie
'Schakeltoetsen gebruiken' standaard aangevinkt en in tabblad
'Algemeen' bij 'Melding' beide opties.

vr. gr.

ma
door maicha - Mar 23, 2005 om 19:54
5 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi aenigma

Ik heb alles gedaan wat je zij maar het heeft niet geholpen, weet je misschien nog een andere mogelijke oplossing dan hoor ik het graag van je.

Groetjes maicha

aenigma
door aenigma - Mar 24, 2005 om 13:49
260 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Maicha,

Als al de opties uitstaan dan vertouw ik erop dat u de Toegankelijkheidsopties niet gebruikt.

Ik vermoed dat de wizard toegankelijkheid gekoppeld staat met bepaalde
extensies. Het zou goed zijn om te weten welke extensies het probleem
veroorzaken (zip, rar, enz?). Kijkt u onder welke extensie de game is
opgeslagen.

Met de extensie in uw achterhoofd, kunt u dan het volgende nakijken:

Klik op Deze Computer

Klik op Extra>Mapopties

Klik Op Tabblad "Bestandstypen"

Loop de lijst met extensies na en kijk in het rechterveld of ergens
Wizard Toegankelijkheid gekoppeld staat aan een extensie. Deze heet in
het engels "Accessibility Wizard", ACCWIZ.EXE.

U zult de koppeling met de Wizard moeten verwijderen, als deze niet met
de Wizard geopend dient te worden, of aan een ander programma toewijzen.

Als de gedownloade games gecomprimeerd zijn in zips, rar en dergelijke,
is er ook een omweg. U kunt dan een inpakprogramma downloaden zoals
IZarc (gratis):

http://izarc.sanesecurity.com/

Deze kunt u dan via de instellingen van het programma zelf koppelen aan
alle gecomprimeerde extensies. Deze zijn:  7-ZIP, A, ACE, ARC,
ARJ, B64, BH, BZ2, BZA, CAB, CPIO, DEB, ENC, GCA, GZ, GZA, HA, JAR,
LHA, LIB, LZH, MBF, MIM, PAK, PK3, RAR, RPM, TAR, TAZ, TBZ, TGZ, TZ,
UUE, WAR, XXE, YZ1, Z, ZIP en ZOO. Het programma wijzigt dan zelf wat
in bovengenoemde mapopties gekoppeld staat.

Zeker weten of dit werkt weet ik niet, daar ik niet weet wat de
extensie van de gedownloade games zijn. Kijkt u dus eerst goed of u één
van de extensies herkent, wijzigingen aanbrengen in Mapoties kunnen
gevaarlijk zijn.

Hopelijk helpt u dit verder.

vr. gr.