lucia47
door lucia47 Sep 4, 2012 om 12:33
Computers & telefonie

Garantie bij vernieuwing apparaat

Mijn tablet begaf het na drie maanden. Na vijf dagen gezeur kreeg ik van BCC een nieuw tablet. Het was de opvolger van mijn oude want die was er niet meer.
Nu gaat de garantie van mijn nieuwe tablet in op de datum van aanschaf van de oude.
Zowel de winkel als het hoofdkantoor heeft mij verzekerd dat dat normaal is. Mijn vraag is dus of dat juist is.

666 11 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Sep 4, 2012 om 12:37
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

ik dank u voor dit vlotte antwoord. Mijn ervaringen met BCC zijn niet zo best, vandaar mijn achterdocht.

ve
door verwijderd - Sep 4, 2012 om 12:45
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

lucia47 schreef op dinsdag 4 sep 2012, 12:37: . Mijn ervaringen met BCC zijn niet zo best, vandaar mijn achterdocht.


Waarom koop u er dan? er zijn warempel wel meer winkels....

ve
door verwijderd - Sep 4, 2012 om 12:48
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

omdat de middenstand zo klaagt dat wij alles via internet kopen, dacht ik, ik geef ze een kans. Maar vanaf heden internet ik weer zoals vanouds. Daarbij komt dat het aanbod van winkels in mijn woonplaats niet zo groot is. Ik kan kiezen uit twee. En die ander had niet wat ik wilde.

ve
door verwijderd - Sep 4, 2012 om 12:50
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Op zich is het best coulant (en zo hoort het ook) dat je al na 5 dagen een nieuw vervangend produkt van deze dozenschuiver hebt ontvangen.

ve
door verwijderd - Sep 4, 2012 om 12:56
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

dearagain schreef op dinsdag 4 sep 2012, 12:50: Op zich is het best coulant (en zo hoort het ook) dat je al na 5 dagen een nieuw vervangend produkt van deze dozenschuiver hebt ontvangen.


Sterk antwoord. Nu nog even leren lezen, want in je haast om BCC voor de zoveelste keer voor dozenschuiver uit te maken, sla je dat maar even over.

lucia47 schreef op dinsdag 4 sep 2012, 12:33: Mijn tablet begaf het na drie maanden.Na vijf dagen gezeur kreeg ik van BCC een nieuw tablet.


Als je nu stelt dat het coulant is om de opvolger te verstrekken zonder bijbetaling heb je een punt. Nu niet.

ve
door verwijderd - Sep 4, 2012 om 12:59
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

De reparatie van mijn tv heeft twee maanden geduurd omdat ik niet gebeld werd.Tegenwoordig kan je de reparatiegang volgens via hun website en zodoende zag ik dat mijn tv niet meer vermeld werd omdat hij al een maand op het filiaal stond te wachten. Ik kreeg daarvan de schuld want ik had mijn voicemail niet afgeluisterd (dat is niet waar) en als er dan geen antwoord komt , sturen wij een berichtje, maar ja de PTT is ook niet meer wat het geweest is.
Tot overmaat van ramp blijkt thuis dat de reparatie een ander mankement heeft opgeleverd, dus moest ik de volgende dag weer terug. Nee als ik weer iets nodig heb dan ga ik weer eindeloos internetten tot ik heb gevonden wat ik zoek en laat het thuis bezorgen. Als ik dan een foute koop heb gedaan is het mijn eigen schuld en kan ik het niet neerleggen bij de stagiaires die daar aanwezig zijn.

ve
door verwijderd - Sep 4, 2012 om 13:01
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

wacht, inmiddels was de prijs van dit apparaat hetzelfde.

ve
door verwijderd - Sep 4, 2012 om 13:16
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

dearagain schreef op dinsdag 4 sep 2012, 12:50: Op zich is het best coulant (en zo hoort het ook) dat je al na 5 dagen een nieuw vervangend produkt van deze dozenschuiver hebt ontvangen.


Waarom noem jij elk bedrijf dat wit-bruingoed verkoopt een "dozenschuiver"?

Zou je, wellicht voor de eerste keer in je forumleven, een keer inhoudelijk kunnen reageren op een vraag die wordt gesteld? Ben zo verschrikkelijk benieuwd waar jij dat je tv/radio/tandenborstel koopt....

Als die door jou zo verfoeide bedrijven dan zo slecht zijn, waarom bestaan ze dan al jaren? Kennelijk valt het met Saturn/MM/BCC(want die bedoel je)wel mee...

ve
door verwijderd - Sep 4, 2012 om 14:27
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

ja, want u heeft toen een product gekocht, nu is deze vervangen uit reparatie, die garantie periode begint dan niet opnieuw, maar blijft lopen vanaf aanschaf.

ve
door verwijderd - Sep 4, 2012 om 14:27
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Bij vervanging vangt de garantieperiode niet opnieuw aan.

ve
door verwijderd - Sep 4, 2012 om 14:54
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo lucia47,

.....Nu gaat de garantie van mijn nieuwe tablet in op de datum van aanschaf van de oude.
Zowel de winkel als het hoofdkantoor heeft mij verzekerd dat dat normaal is. Mijn vraag is dus of dat juist is.
.....

Ja, dat is juist.
Staat dan ook meestal in de garantievoorwaarden vermeld.

Voorbeeld:

Na vervanging:
Voor vervangen/gerepareerde producten wordt garantie verleend voor de resterende duur van de oorspronkelijke garantieperiode.

Lees ook even hier bij gelijksoortige vraag.

Met vr.gr.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

jane55
jane55 - Sep 23, 2024 om 12:04
Geldzaken & recht

Verkeerde Lounge bank geleverd

Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik ... Lees meer

El
Eline72 - Sep 27, 2024 om 10:37
Winkels & webshops

Webshop Salura

Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen.  de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende ... Lees meer

A.
A. Maas - Aug 30, 2024 om 14:44
Geldzaken & recht

Wie is ook opgelicht door scooterrijbewijs.nl? Bedrijf reageert niet...

Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op ... Lees meer