Garantie van HP
Ik heb een PC van HP met nog garantie tot september 2007. Ik heb hem laten repareren omdat hij elke keer vastliep. Ik heb hiervoor CAB gebeld omdat HP zelf niet repareert en dit aan bedrijven als CAB overlaat. Ik heb de PC natuurlijk zelf nooit open gehad omdat ik bang was dat de garantie dan niet meer zou gelden. PC is meegenomen en men is tot de conclusie gekomen dat er enkele kabels te strak stonden in de PC en dit heeft men veranderd. Daarna een duurtest gedaan en de PC bleek in orde. Hij is nu ook in orde. Nu heb ik toch een rekening gekregen omdat er geen onderdelen defect waren. Rekening was voor uren en voorrijdkosten. De garantie is voor hardware, uren en voorrijdkosten. Nu is het volgens CAB zo dat als er geen hardware vervangen wordt dat dan de uren en voorrijdkosten geen garantie zijn, dat kan toch niet ????
Dag jvdorst,
In jouw post kom ik het woord verkoper niet tegen. Als je deze garantieafwikkeling via de VERKOPER had laten lopen, dan had de verkoper de betreffende kosten voor zijn rekening moeten nemen en dat moeten afhandelen met CAB. Met hem heb je immers in september 2006 een koopovereenkomst afgesloten en hij heeft je destijds een ondeugdelijk produkt geleverd.
Vriendelijke groet, Read.
Als het hier gaat om een garantie-verlenging (fabrieksgarantie verlenging zoals HP Care Home o.i.d.) ga je een contract aan met de fabrikant. Je kunt de verkoper van het product dan niet aanspreken op het optreden van een defect buiten de normale garantie-periode van 1 jaar. Hier zijn dan de voorwaarden van de verlengde garantie bindend. In dit geval lijkt het me dat de reparatie gewoon kosteloos had moeten geschieden. In dit geval kunt u dan schriftelijk bij HP uw ongenoegen uiten en vragen om teruggave van de reparatiekosten. Daar heeft u m.i. gewoon recht op.
Gaat het om de normale garantie van 1 jaar, dan had je inderdaad ook de verkoper op het defect kunnen aanspreken. Echter, door zaken te doen met de fabrikant, ontdoe je de verkoper binnen de garantieperiode niet van zijn verplichting. Wel zul je moeten aantonen dat het defect (de kabels) niet door jouw toedoen is ontstaan. Als dat zo is, kun je m.i. gewoon aanspraak maken op kosteloze reparatie. Als je het bedrag al betaald hebt, zul je dat moeten reclameren bij de verkopende partij. Hem zul je dan wel alle documentatie moeten geven, zodat hij het bedrag weer kan reclmameren bij HP. Let op, dit geldt alleen binnen de normale garantieperiode.
Is de PC dus ouder dan 1 jaar en de garantie is een verlengde garantie --> reclmeren bij HP
Is de pc jonger dan 1 jaar en de garantie standaard garantie --> reclameren bij verkoper
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Hoeveel vloeibaar wasmiddel gebruiken dopjes
Hoeveel fijne was per dopje van het flacon te gebruiken? Lees meer
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer