yx
door yxl Nov 15, 2008 om 20:21
Computers & telefonie

Gebruikers account

Hallo,

Als ik vista opstart of vanuit standby ga hij eerst naar gebruikers account. Door eerst op mijn account te klikken gaat hij naar het bureaublad, waar kan ik deze uitzetten zodat ik direct bij het bureaublad kom.

alvast bedankt

YXL

352 7 Rapporteer

poltol
door poltol - Nov 15, 2008 om 21:04
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

U kunt via het configuratie scherm naar Gebruikersaccounts gaan. Daar kunt u verschillende instellingen kiezen. Als u nergens iets invult gaat bij het opstarten alles gewoon door. U moet maar even kijken hoe het precies moet. Ik kan nu even niet bij de VISTA laptop. Misschien dat er nog iemand anders reageerd.

Vr.gr. poltol

poltol
door poltol - Nov 15, 2008 om 21:06
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Sorry,

Zag dat de rest er niet bijstaat. Zie hier,

En klik je dan meteen door naar het tabblad Geavanceerd, waar je op de gelijknamige knop drukt. Dan verschijnt er namelijk een systeemtool waarmee je de gebruikersaccounts zeer gedetailleerd kunt bewerken, met o.a. de mogelijkheid om het wachtwoord vast te zetten of om een account uit te schakelen.

Vr.gr. poltol

poltol
door poltol - Nov 15, 2008 om 21:13
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Nog duidelijker. Uit de FAQ van Computer!Totaal

Vraag van een lezer: “Ik ben sinds kort in het bezit van een laptop met Vista Home Premium. Op zich nog niks mis mee, maar ik word niet vrolijk van die bevestigingballonnen die steeds opduiken als ik een programma start. Kan ik dit uitschakelen en zo ja, hoe doe ik dat?”

Antwoord:      Omdat u zegt dat het om de ‘ballonnen’ gaat die u te zien krijgt bij het starten van een programma, vermoed ik dat u duidt op de bevestiging die nodig is om bepaalde programma’s en Windows-onderdelen te starten door Gebruikersaccountbeheer. Dat is de nieuwe, maar soms wat hinderlijke methode van Vista om te voorkomen dat u ongemerkt wijzigingen in het systeem aanbrengt of dat gebeurt zonder dat u er weet van hebt.

Om dit uit te schakelen, opent u het Configuratiescherm. Kies dan Gebruikersaccounts en Ouderlijk toezicht. Klik op Gebruikersaccounts. Open nu het onderdeel Gebruikersaccountbeheer in- of uitschakelen. Bevestig de keuze met Doorgaan en schakel dan de optie Gebruik Gebruikersaccountbeheer (UAC) om uw computer beter te beveiligen uit. Bevestig via OK. Om deze wijziging effectief te maken, moet de computer opnieuw opgestart worden. Klik daarvoor op Nu opnieuw opstarten. Hebt u nog programma’s en documenten geopend, kies dan voor Later opnieuw opstarten.
Door Gebruikersaccountbeheer uit te schakelen, stopt u wel een van de belangrijkste beveiligingsmethoden van Vista. Het is dan ook aan te raden deze optie hooguit tijdelijk uit te schakelen wanneer u veel onderhoud aan het systeem moet plegen.

Vr.gr. poltol

gsm
door gsm - Nov 15, 2008 om 22:43
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Configuratiescherm --> Power Opties --> Selecteer het profiel dat je gebruikt -->klik op de blauwe regel Geavanceerde instellingen...

Hier staat de optie waarbij Aanmelden (of Logon of Login) vereist wordt (ja/Nee), zodra de PC ontwaakt.

Kies Nee, zodat er geen Aanmelding meer vereist wordt.

GSM

ikbenik
door ikbenik - Nov 16, 2008 om 01:34
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Quote:

Omdat u zegt dat het om de ‘ballonnen’ gaat die u te zien krijgt bij het starten van een programma, vermoed ik dat u duidt op de bevestiging die nodig is om bepaalde programma’s en Windows-onderdelen te starten door Gebruikersaccountbeheer. Dat is de nieuwe, maar soms wat hinderlijke methode van Vista om te voorkomen dat u ongemerkt wijzigingen in het systeem aanbrengt of dat gebeurt zonder dat u er weet van hebt.

Zeer verkeerd om dat uit te schakelen.

Bij Windows XP (en ook de vorige versies) had je standaard alle rechten. Net als bij Linux is bij Vista daar geen spraken meer van. Je hebt standaard beperkte rechten. Die bevestigingsballonnen zijn ervoor om jou te waarschuwen dat een bepaalde programma de volledige rechten wilt gebruiken en jij moet daar dan toestemming voor geven. Een extra beveiliging dat niet ieder programma zomaar iets kan gaan doen.

Wat je dus doet met het omzeilen van die meldingen is dus die veiligheden domweg uitschakelen en dus Windows op de volledige rechten te zetten.

Russische roulette gaan spelen, dat is wat je dan gaat doen.

Waarom is Linux lang niet zo gevoelig voor spyware en dergelijke?

Door die beveiliging.

En wat doen de mensen bij Vista? Die beveiliging uitschakelen omdat ze die ballonnen lastig en vervelend vinden!

Echt een stelletje Dombo's!!!!!   Sorry dat ik me zo uitdruk.

Mensen vinden die ballonnen veel belangrijker om die uit te schakelen dan dat ze echt om de veiligheid geven.

Beveiliging is veel belangrijker dan dat gezeur en geneuzel van die ballonnetjes! Leer ermee leven zou ik zeggen en niet uitschakelen! Daarmee help je de beveiliging echt om zeep.

gsm
door gsm - Nov 16, 2008 om 10:33
5940 Antwoorden / 47 Vragen

@ikbenik
Men wil blijkbaar niet tegen zichzelf beschermd worden.
Hoewel het in bepaalde omstandigheden best handig kan zijn om al die waarschuwingen uit te schakelen, is dat onder normale gebruiksomstandigheden zeker af te raden. Hopelijk werd dat er in Computer!Totaal ook bij verteld.

Hier gaat de vraag echter om heel iets anders, namelijk het opnieuw moeten inloggen (met slechts een muisklik), na terugkeren van de PC uit de standby-, slaap-, of sluimerstand.

GSM

poltol
door poltol - Nov 16, 2008 om 13:55
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Beste VARA beantwoorders,

Wat zou het toch handig [en verstandig?] zijn om de bijdrage van een andere beantwoorder eerst te lezen voordat men los barst in allerlei zgn wijze raad. Maar ja, bij sommige spreekt de nick naam voor zich.

Fijne zondag verder, poltol