carlos_1
door carlos_1 Mar 7, 2008 om 17:15
Computers & telefonie

Gebruikersnaam en wachtwoord onthouden

Wie weet de opslossing voor het NIET onthouden van de gebruikersnaam/wachtwoord. Sinds plm 5 maanden onthoudt mijn PC MEESTAL geen gebruikersnaam meer. SOMS echter wel. Onder start heb Onlangs geopende bestanden aangevinkt. Vrijwel elke dag na het opstarten is de MAP Onlangs geopend leeg. Kom ik dan op een bekende site met gebruikersnaam, dan moet ik alles weer invullen, onthouden aanvinken helpt totaal niet. Het systeem is windows XP sp2, virusscanner McAfee en AdAware (scan elke dag). Wie weet het antwoord? Bij voorbaat bedankt.

1652 9 Rapporteer

freya
door freya - Mar 7, 2008 om 17:38
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo carlos,

Dit soort zaken worden normaal gesproken in 'cookies' bijgehouden. Zorg dus dat het gebruik van cookies is toegestaan. Afhankelijk van de gebruikte webbrowser kun je dat via Internetopties en Privacy instellen.

m.vr.gr. Freya

holstein
door holstein - Mar 7, 2008 om 19:28
922 Antwoorden / 16 Vragen

Je gaat rechtsboven naar extra ? internetopties ? tabblad inhoud ? bij automatisch aanvullen - instellingen de optie vragen om wachtwoorden op te slaan aanvinkenn ? OK ? Toepassen OK

carlos_1
door carlos_1 - Mar 7, 2008 om 19:34
12 Antwoorden / 5 Vragen

Hallo Granaet, bedankt voor je antwoord. Met een beetje geluk is het nu opgelost want vragen om antwoorden op te slaan was niet aangevinkt. Tot 5 maanden geleden nooit problemen gehad tot een automatische update van, of Microsoft, of McAfee. Kan niet zeggen van wie, zoals gezegd automatisch. Morgen is dan de dag van de waarheid. Nogmaals bedankt.

carlos_1
door carlos_1 - Mar 7, 2008 om 19:39
12 Antwoorden / 5 Vragen

Hallo Freya, bedankt voor jouw antwoord. Cookies van deze website toestaan was al in orde en betreffende sites stonden in de lijst. Ik hoop dat het probleem is opgelost met de suggestie van Granaet, werkt dat niet dan kom ik weer op jouw antwoord want ik heb nu gezien dat je web adressen kan invoeren. Nogmaals bedankt.

holstein
door holstein - Mar 7, 2008 om 20:00
922 Antwoorden / 16 Vragen

Nou Carlos, daar zit wel wat in, want ik heb ook al eens gemerkt dat het bij mij was uitgeschakeld zonder dat ik dat zelf had gedaan en toen snapte ik ook niet dat niet naar het opslaan van het wachtwoord werd gevraagd en het bleek hier toen ook ineens uit te staan.
Misschien is dat inderdaad door een update gekomen, wie zal het zeggen......
Dat moet haast de oplossing wel zijn als die niet aan stond, nou succes!

gladdeharry
door gladdeharry - Mar 7, 2008 om 20:02
463 Antwoorden / 14 Vragen

probeer anders eens De browser Firefox.Werkt naar mijn idee veel beter als IE.De functie van het onthouden van wachtwoorden doet het perfect.

carlos_1
door carlos_1 - Mar 13, 2008 om 19:56
12 Antwoorden / 5 Vragen

hallo Granaet,

Hier een vervolg op mijn vraag en jouw antwoord. Ik ben er nu achter wat de boosdoener was. Het was Ad-Aware 2007. In de vorige versie was er geen probleem, met deze nieuwe versie dus wel. Was ook niet in te stellen of ik heb het niet kunnen vinden. Ad-Aware verwijderd en microsoft defender geinstalleerd. Probleem over.

Groeten, Carlos

carlos_1
door carlos_1 - Mar 13, 2008 om 19:58
12 Antwoorden / 5 Vragen

hallo Freya,

Kijk bij mijn antwoord aan Granaet van vandaag. Daar vindt je de boosdoener. Nogmaals bedankt,

m.v.g. Carlos

holstein
door holstein - Mar 13, 2008 om 20:09
922 Antwoorden / 16 Vragen

Oké Carlos, leuk dat je nog even reaktie geeft en mooi dat het nu is opgelost.
Ik gebruik hier ook W Defender en daarnaast Spybot S&D en Spywareblaster.