ja
door jankeus Nov 13, 2005 om 14:21
Computers & telefonie

Gebruikersnaam en wachtwoord op speedtouch

Installatie van HetNet instapsurfen zover voltooid dat het installatieprogramma aangeeft de gebruikersnaam en wachtwoord in te geven voor het modem. (Verbinding naar HetNet is al getest en goed bevonden.) De inloggegevens staan op het paarse deel  van de brief van HetNet. Dit is zo iets als naam@adsl-surfen en een wachtwoord. Na het invullen hiervan wordt gemeld dat de gebruikersnaam en/of wachtwoord niet correct zijn. Inloggen op het internet is dus onmogelijk.

Vraag: wat kan de oorzaak van deze fout zijn?

2385 19 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 13, 2005 om 14:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Jankeus,

Er zijn 2 mogelijke oplossingen voor je probleem.

1 reset de modem en probeer vanaf stap 1 met de cd de programmateur en instellingen opnieuw aantemaken.

2 via de site van hetnet staat linksboven in adslverbindingsproblemen  klik hierna even op adsl support wizzard dit programma even downloaden en installeren dit programma kan je helpen bij je probleem.

succes

ve
door verwijderd - Nov 13, 2005 om 14:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

type in adresbalk (achter http://) 10.0.0.138 Als het goed is kom je hiermee in het menu van de speedtouch (anders moet je even het juiste adres opzoeken in de handleiding.

Vul daar je wachtwoord (nogmaals) in en sla op.

succes.

ve
door verwijderd - Nov 13, 2005 om 15:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

http://10.0.0.138/index.htm

Oracle

ve
door verwijderd - Nov 13, 2005 om 16:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

  1. Bij de aansluiting van je computer op het internet kom je terecht op de pagina van Thompson.Daar moet je je gebruikersnaam en je wachtwoord invullen.Volgens mij heb je een wachtwoord en een gebruikersnaam van HetNet en van ADSL.Bel altijd met het nummer van je internetprovider.Die zetten je zo op het internet.Ik heb daarmee zeer goede ervaring.zelf ben ik zeer onbekend met het internetIk had ook dat probleem met het wachtwoord en gebruikersnaam.Het nummer zal je wel weten.Tel,0900-0244

ve
door verwijderd - Nov 13, 2005 om 23:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je wachtwoord kun je controleren en veranderen op de speedtouch modempagina zoals eerder is vermeld

ga naar: 10.0.0.138 (invullen in de adresbalk van internet explore)

Dan kunt u aan de linkerkant naar connections. En dan ziet u uw gebruikersgegevens. Op de gele balk staat disconnect en daar moet eerst op gedruk worden. Die knop veranderd daarna in connect. Dit is het moment waarop de inlogggevens veranderd kunnen worden in de juiste (Evt navragen bij HetNet). Daarna moet er weer op de gele balk op connect gedrukt worden.

Mocht u willen kijken of verder de adsl-lijn wel werkt kunt als inloggegevens invullen: kpn@adsltest    met als wachtwoord: kpn

Deze gegevens zullen u aangeven dat de verbinding correct werkt en dat het echt aan de inlogggegevens ligt. (als u een pagina zou willen bezoeken dan krijgt u een vangpagina van kpn te zien)

ve
door verwijderd - Nov 14, 2005 om 16:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Deze werkwijze een aantal keren geprobeerd, maar geen oplossing. Het lijkt er op na bellen met HetNet en KPN dat het modem te snel geleverd is.

Groeten, Jan Keus

ve
door verwijderd - Nov 14, 2005 om 16:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is mogelijk de enige oplossing. Voorlopig denk ik dat Het Net of KPN een fout heeft gemaakt.

Groeten, Jan Keus

ve
door verwijderd - Nov 14, 2005 om 16:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

het kan zijn dat je oude telefoonmodem nog aanstaat ,en probeert in te bellen uit zetten die modem ,en telefoonkabel eruit.

dan een nieuwe verbinding maken.

ve
door verwijderd - Nov 14, 2005 om 16:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is in ieder geval een goede test

Groeten, Jan Keus

ve
door verwijderd - Nov 14, 2005 om 16:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hartelijk dank voor het antwoord.

Groeten, Jan Keus

ve
door verwijderd - Nov 14, 2005 om 16:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hartelijk dank voor het antwoord

Groeten, Jan Keus

ve
door verwijderd - Nov 14, 2005 om 16:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

En anders wordt het toch echt even HetNet (0900-1407) bellen en te controleren wat zij als inloggegevens in het systeem hebben staan.

ve
door verwijderd - Nov 14, 2005 om 16:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het kan natuurlijk zijn dat het modem tesnel geleverd is, maar de regel is dan dat het internet 8 dagen na levering moet werken. (vaak is het zelfs al na 1 of 2 dagen.

ve
door verwijderd - Nov 14, 2005 om 16:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is het niet zo dat er nog ee .nl achter moet komen? bijvoorbeeld naam@adsl-surfen.nl

ve
door verwijderd - Nov 14, 2005 om 17:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee het staat ook zo precies in de brief:

Naam@adsl-surfen

Niks meer en niks minder anders werkt het namelijk niet. Andere providers als wanadoo en volgens mij xs4all heeft dat wel. Planet/hetnet/direct adsl allemaal niet.

ve
door verwijderd - Nov 14, 2005 om 17:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vond op de pagina van hetnet wel een installatie wizard. En u had gelijk er komt geen  .nl achter. Probeer dat eens.

Succes. Ronny.

ve
door verwijderd - Nov 17, 2005 om 20:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Daar zit inderdaad het probleem Het Net en KPN zeggen van elkaar dat ze het probleem moeten oplossen. En dan is het moeilijk daar doorheen te komen.

Groeten, Jan Keus

ve
door verwijderd - Nov 18, 2005 om 11:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zeggen ze ook wat het probleem is dan??

ve
door verwijderd - Nov 18, 2005 om 23:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jankeus je zegt dat kpn de schuld geeft aan HetNet, en HetNet de schuld geeft aan KPN. Maar werkte de adsltest-account? Zo ja, dan ligt de fout ALTIJD bij HetNet. Bel ze dan op en vertel dan niet dat het om de eerste installatie gaat (want dan wimpelen ze je gelijk af). Maar zeg gelijk dat testaccount van kpn werkt, maar je inloggegevens van HetNet niet.

Op dit moment zijn er enorme wachtrijen bij HetNet, misschien verstandiger om hierover te mailen naar :  info@hetnet.nl

Hier kunnen ze ook je inloggegevns ophalen en evt nieuwe sturen en je zit dan geen uur in de wachtrij. Wel natuurlijk je klantnummer of je telefoonnr +adresgegevens doorgeven.