ja
door jankeus Nov 13, 2005 om 14:21
Computers & telefonie

Gebruikersnaam en wachtwoord op speedtouch

Installatie van HetNet instapsurfen zover voltooid dat het installatieprogramma aangeeft de gebruikersnaam en wachtwoord in te geven voor het modem. (Verbinding naar HetNet is al getest en goed bevonden.) De inloggegevens staan op het paarse deel  van de brief van HetNet. Dit is zo iets als naam@adsl-surfen en een wachtwoord. Na het invullen hiervan wordt gemeld dat de gebruikersnaam en/of wachtwoord niet correct zijn. Inloggen op het internet is dus onmogelijk.


Vraag: wat kan de oorzaak van deze fout zijn?

2385 19 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Nov 13, 2005 om 14:32
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hoi Jankeus,


Er zijn 2 mogelijke oplossingen voor je probleem.


1 reset de modem en probeer vanaf stap 1 met de cd de programmateur en instellingen opnieuw aantemaken.


2 via de site van hetnet staat linksboven in adslverbindingsproblemen  klik hierna even op adsl support wizzard dit programma even downloaden en installeren dit programma kan je helpen bij je probleem.


succes

ve
door verwijderd - Nov 13, 2005 om 14:52
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

type in adresbalk (achter http://) 10.0.0.138 Als het goed is kom je hiermee in het menu van de speedtouch (anders moet je even het juiste adres opzoeken in de handleiding.


Vul daar je wachtwoord (nogmaals) in en sla op.


succes.

ve
door verwijderd - Nov 13, 2005 om 15:02
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

http://10.0.0.138/index.htm


Oracle

ve
door verwijderd - Nov 13, 2005 om 16:12
0 Antwoorden / 0 Vragen
0


  1. Bij de aansluiting van je computer op het internet kom je terecht op de pagina van Thompson.Daar moet je je gebruikersnaam en je wachtwoord invullen.Volgens mij heb je een wachtwoord en een gebruikersnaam van HetNet en van ADSL.Bel altijd met het nummer van je internetprovider.Die zetten je zo op het internet.Ik heb daarmee zeer goede ervaring.zelf ben ik zeer onbekend met het internetIk had ook dat probleem met het wachtwoord en gebruikersnaam.Het nummer zal je wel weten.Tel,0900-0244

ve
door verwijderd - Nov 13, 2005 om 23:35
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Je wachtwoord kun je controleren en veranderen op de speedtouch modempagina zoals eerder is vermeld


ga naar: 10.0.0.138 (invullen in de adresbalk van internet explore)


Dan kunt u aan de linkerkant naar connections. En dan ziet u uw gebruikersgegevens. Op de gele balk staat disconnect en daar moet eerst op gedruk worden. Die knop veranderd daarna in connect. Dit is het moment waarop de inlogggevens veranderd kunnen worden in de juiste (Evt navragen bij HetNet). Daarna moet er weer op de gele balk op connect gedrukt worden.


Mocht u willen kijken of verder de adsl-lijn wel werkt kunt als inloggegevens invullen: kpn@adsltest    met als wachtwoord: kpn


Deze gegevens zullen u aangeven dat de verbinding correct werkt en dat het echt aan de inlogggegevens ligt. (als u een pagina zou willen bezoeken dan krijgt u een vangpagina van kpn te zien)

ve
door verwijderd - Nov 14, 2005 om 16:04
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Deze werkwijze een aantal keren geprobeerd, maar geen oplossing. Het lijkt er op na bellen met HetNet en KPN dat het modem te snel geleverd is.


Groeten, Jan Keus

ve
door verwijderd - Nov 14, 2005 om 16:06
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dit is mogelijk de enige oplossing. Voorlopig denk ik dat Het Net of KPN een fout heeft gemaakt.


Groeten, Jan Keus


 

ve
door verwijderd - Nov 14, 2005 om 16:07
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

het kan zijn dat je oude telefoonmodem nog aanstaat ,en probeert in te bellen uit zetten die modem ,en telefoonkabel eruit.


dan een nieuwe verbinding maken.

ve
door verwijderd - Nov 14, 2005 om 16:08
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dit is in ieder geval een goede test


Groeten, Jan Keus


 

ve
door verwijderd - Nov 14, 2005 om 16:19
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hartelijk dank voor het antwoord.


Groeten, Jan Keus

ve
door verwijderd - Nov 14, 2005 om 16:20
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hartelijk dank voor het antwoord


Groeten, Jan Keus

ve
door verwijderd - Nov 14, 2005 om 16:22
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

En anders wordt het toch echt even HetNet (0900-1407) bellen en te controleren wat zij als inloggegevens in het systeem hebben staan.

ve
door verwijderd - Nov 14, 2005 om 16:27
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Het kan natuurlijk zijn dat het modem tesnel geleverd is, maar de regel is dan dat het internet 8 dagen na levering moet werken. (vaak is het zelfs al na 1 of 2 dagen.

ve
door verwijderd - Nov 14, 2005 om 16:45
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Is het niet zo dat er nog ee .nl achter moet komen? bijvoorbeeld naam@adsl-surfen.nl

ve
door verwijderd - Nov 14, 2005 om 17:06
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Nee het staat ook zo precies in de brief:


Naam@adsl-surfen  


Niks meer en niks minder anders werkt het namelijk niet. Andere providers als wanadoo en volgens mij xs4all heeft dat wel. Planet/hetnet/direct adsl allemaal niet.

ve
door verwijderd - Nov 14, 2005 om 17:22
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik vond op de pagina van hetnet wel een installatie wizard. En u had gelijk er komt geen  .nl achter. Probeer dat eens.


Succes. Ronny.

ve
door verwijderd - Nov 17, 2005 om 20:49
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Daar zit inderdaad het probleem Het Net en KPN zeggen van elkaar dat ze het probleem moeten oplossen. En dan is het moeilijk daar doorheen te komen.


Groeten, Jan Keus


 

ve
door verwijderd - Nov 18, 2005 om 11:38
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Zeggen ze ook wat het probleem is dan??

ve
door verwijderd - Nov 18, 2005 om 23:43
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Jankeus je zegt dat kpn de schuld geeft aan HetNet, en HetNet de schuld geeft aan KPN. Maar werkte de adsltest-account? Zo ja, dan ligt de fout ALTIJD bij HetNet. Bel ze dan op en vertel dan niet dat het om de eerste installatie gaat (want dan wimpelen ze je gelijk af). Maar zeg gelijk dat testaccount van kpn werkt, maar je inloggegevens van HetNet niet.


Op dit moment zijn er enorme wachtrijen bij HetNet, misschien verstandiger om hierover te mailen naar :  info@hetnet.nl


Hier kunnen ze ook je inloggegevns ophalen en evt nieuwe sturen en je zit dan geen uur in de wachtrij. Wel natuurlijk je klantnummer of je telefoonnr +adresgegevens doorgeven.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Pu
Pumuckl_NL - Sep 16, 2024 om 10:36
Auto & vervoer

Waarom is groeps ticket ns duurder dan dagretour

Waarom heeft de ns zoiets als groepsticked daluren bedacht, is meer dan 2x zo duur dan gewoon kaartje.
Mijn vraag is, wat is nu de goedkoopste optie om van Wijchen naar Den Bosch te reizen?




 



... Lees meer

Br
Brko - Sep 21, 2024 om 21:58
Geldzaken & recht

Factuur onterecht ontvangen

Situatie:
- onlangs is er lekkage geweest op de 2e verdieping en is er een bedrijf gebeld, deze zouden langskomen en kijken of het ook hersteld kan worden (kapotte dakpan?). 
- het bedrijf is geweest maar ze hebben de dakpan niet rechtgelegd, ze zijn met ladder niet verder gekomen dan de dakgoot aangezien ze het een te stijl dak vonden
- er blijkt meer aan de hand te zijn dan allee ... Lees meer

Ho
Houtwerf10 - Sep 21, 2024 om 19:40
Auto & vervoer

OV saldo verlopen card online terugvragen

OV saldo verlopen card online terugvragen lukt van geen kant. Je komt in een cirkel terecht, steeds kom je weer uit aan het begin. Lees meer