ad
door adewinter Jan 8, 2008 om 19:55
Computers & telefonie

Gedeeltelijk wegvallen bij printen web-site

Sinds dat ik in het bezit ben van een computer Dell XPS T500 (al jaren) wordt ik geconfronteerd met het feit dat als ik bepaalde web sites wil uitprinten er rechts ca 3 cm tekst niet wordt afgedrukt. Ik  moet dus alle regels langs en handmatig de ontbrekende woorden aanvullen of helemaal invullen. Dit begint mij de keel uit te hangen. Ik heb veel mensen hier al naar gevraagd maar niemand kan mij de oplossing geven. Het besturingssysteem is windows 2000 en ik heb een Brother printer type DCP-330C. Is er onder de bezoekers van de website van kassa iemand die dit probleem kent en mij  kan adviseren wat ik doen moet om van dit ongerief verlost te worden?

Bij voorbaat dank Anton 75 jr. en digibeet

2815 11 Rapporteer

freya
door freya - Jan 8, 2008 om 20:24
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Anton,

Meestal volstaat het om vóór het printen eerst de pagina-instellingen aan te passen (via Bestand -> Pagina-instellingen). Verklein de linker en rechter marge van het papier en mocht dat niet voldoende zijn dan is het ook nog mogelijk om het papier niet staand (portrait) maar liggend (landscape) te gebruiken.

m.vr.gr. Freya

akkefiet
door akkefiet - Jan 8, 2008 om 20:34
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

Als het voornamelijk om de tekst gaat om uit te printen is er ook nog de mogelijkheid om de tekst eerst te kopieeren naar Word of Wordpad.
Selecteer de tekst door de linkermuisknop ingedrukt te houden en over de tekst te slepen.
Druk in de toetscombinatie Ctrl A
Kopieer de selectie met Ctrl C
Start Word(pad) met een leeg document.
De tekst hierin plakken met Ctrl V
Vervolgens dit document uitprinten

Succes AF

akkefiet
door akkefiet - Jan 8, 2008 om 20:38
1075 Antwoorden / 10 Vragen

De regel Druk in de toetscombinatie Ctrl A overslaan want dan wordt alles geselecteerd

gsm
door gsm - Jan 8, 2008 om 20:40
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Zoek, op de webpagina zelf, altijd eerst naar een speciale knop voor afdrukken of afdrukweergave.
Als die er niet is, dan pas met marges en liggend papier aan de slag.

GSM

pauudje
door pauudje - Jan 9, 2008 om 12:46
18 Antwoorden / 6 Vragen

Beste Anton,

Je kunt ook proberen om via bestand--->afdrukvoorbeeld te spelen.  Met de linkermuisknop ingedrukt houdend kun je dan spelen met de marges door de witte pijltjes te verplaatsen. Ook kun je met de knop "passend maken" de pagina iets verkleinen, waardoor die soms wel past.

Succes ermee!

ap
door apparado - Jan 9, 2008 om 12:59
27 Antwoorden / 2 Vragen

hallo,

dit probleem klinkt mij enigzins bekend in de oren. Er is namelijk een probleem met de nieuwe versie van internet explorer. Deze voert bepaalde afdruktaken niet juist uit. Ik heb het zelf ook als ik een pagina print print hij soms scripts mee of laat hij gedeeltes weg.

Daarom wil ik vragen wel versie van Internet Explorer heeft u ? U kunt dit vinden door internet op te starten en dan boven op "Help" te klikken en te kiezen voor de optie "Info" er staat dan een versienummer.

be
door bertk - Jan 9, 2008 om 13:36
13 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Anton,

Bij Canon printers wordt een programma geleverd "Easy-web-print". Dit schaalt webpagina's automatisch naar een printable page. Wel worden de lettertjes dan soms erg klein. Geen idee of het ook met andere printers werkt, anders misschien overwegen een andere printer aan te schaffen?

Groet, Bert

wielenriet
door wielenriet - Jan 9, 2008 om 15:13
19 Antwoorden / 6 Vragen

Anton,

Als je op het icoontje van de printer rechts bovenaan in explorer, kies je de optie afdrukvoorbeeld en daarna geef je aan dat je alleen het gekozen frame wilt printen. Vervolgens kun je dan vanuit dat menu de pagina uitprinten. Als dat niet lukt kun je inderdaad met Ctrl A alles selecteren. Vervolgens Ctrl C (= kopie) en in Word of ander tekstverwerkingprogramma plakken Ctrl V.

Succes

jvdorst
door jvdorst - Jan 9, 2008 om 19:32
186 Antwoorden / 5 Vragen

Het antwoord van Freya is het eerste en beste. Geen allerlei omwegen maar gewoon de marges instellen. Als je ze allemaal op 0 insteld geeft Windows automatisch de minimum marges aan. Accepteer die en het zal werken. Dit hoef je maar 1-malig te doen, de volgende keer staan ze nog gewoon goed. Dus 1 keer een instelling en voortaan altijd goed printen.

vu
door vuurvlinder_1 - Jan 9, 2008 om 19:36
12 Antwoorden / 3 Vragen

Beste adewinter!

Als ik een complete website afdrukken wil, maak ik eerst een printscreen (zorg wel ervoor dat de muispijl niet in beeld is), die plak ik in woord, hier nog iets uitrekken, dann afdrukken. Werkt alltijd perfekt.

mfg. Vuurvlinder

bl
door blackadder - Jan 9, 2008 om 21:38
1 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Anton,

Bij alle oplossingen mis ik nog de optie bij het printen, door met de muis alle te printen teksten te selecteren, de linkermuisknop ingedrukt houden en er overheen schuiven. Dan naar het printmenu gaan en hier de optie aanvinken, alleen de geselecteerde tekst te printen. Bij mij geeft dit over het algemeen een goed resultaat.

Succes